The Banner Saga: Przemieszczanie się po polu bitwy i kolejność ruchów

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Przemieszczanie się po polu bitwy i kolejność ruchów

Punkty siły woli do przemieszczenia się wykorzystuj tylko gdy widzisz okazję do szybkiego i łatwego pozbycia się oddalonego wroga - Przemieszczanie się po polu bitwy i kolejność ruchów | Walka w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Punkty siły woli do przemieszczenia się wykorzystuj tylko gdy widzisz okazję do szybkiego i łatwego pozbycia się oddalonego wroga

Gra już w trakcie walki rozgrywanej w ramach prologu dokładnie wyjaśnia kwestię przemieszczania się po polu bitwy w obrębie niebieskich oraz żółtych pól. Gwoli przypomnienia, niebieskie pola obrazują "standardowy" zasięg dla danej jednostki, a więc z ich wyborem nie wiążą się żadne negatywne skutki. Żółte pola symbolizują z kolei rozszerzony zasięg danej jednostki, przy czym wybierając je musisz liczyć się z koniecznością zużycia punktów siły woli (willpower). Oznacza to tym samym, że żółte pole stają się widoczne i aktywne tylko i wyłącznie jeśli wybrany w danym momencie bohater dysponuje zapasem siły woli. Z żółtych pól polecam korzystać wyłącznie wtedy gdy sterując jakąś postacią zależy ci na jak najszybszym dopadnięciu przeciwnika, nie mogąc rozprawić się z nim na odległość. W przeciwnym wypadku nie warto się śpieszyć i zaoszczędzone punkty siły woli lepiej przeznaczyć na inne cele.

Przy planowaniu kolejnych posunięć bardzo pomocna okazuje się opcja podglądania zasięgu jednostek wroga, a to dlatego, że ustawiając się na polu, które minimalnie wykracza poza zasięg przeciwnika możesz sprawić, że nie będzie on w stanie zaatakować Cię gdy nadejdzie jego tura. Poruszanie się nie jest zresztą obowiązkowe, gdyż równie dobrze możesz pozostać w danej turze w miejscu. Jest to szczególnie wskazane w przypadku łuczników (mogą oni zyskać premię do ataków za pozostawanie w bezruchu) oraz wojowników z tarczami (mogą oni korzystać ze specjalnych umiejętności wzmacniających obronę).

Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

The Banner Saga

14 stycznia 2014

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2020-05-16
13:44

bistrobob Legionista

2

Może trochę późno, ale jeżeli ja to czytam, to może komuś jeszcze się przyda. Mam jedną uwagę - poradnik stwierdza, że używanie namiotu treningowego jest bezsensowne, bo nie generuje expa - nieprawda. Sławę zbieramy dwojako - po pierwsze do ogólnej puli, po drugie indywidualnie przez bohaterów. Przykładem może być pierwszy postój po wyjściu ze Strandu. Mamy ogólnie pulę powyżej 30 pkt sławy, którą możemy wydać, ale tylko jeden lub dwóch bohaterów osiągnął awans /zależny od liczby zabójstw/. Idziemy więc do namiotu i rozgrywamy bitwy treningowe nie generujące sławy, ale nabijające zabójstwa dla pozostałych npców. Dzięki temu zabiegowi możemy awansować wszystkich i w dalszą podróż ruszyć z całkowicie awansowaną drużyną. Ma to szczególne znaczenie dla postaci defensywnych np Egil, lub wspomagającym, którym trudno zbierać zabójstwa, jeżeli używane są zgodnie z przeznaczeniem.

Komentarz: bistrobob
2015-01-08
18:31

Sayeer Legionista

1

Kilka uzupełnień do poradnika:
- odesłanie Erica z uchodźcami da nam 10 punktów sławy,
- jeżeli ktoś kradnie zapasy to nie należy informować o tym ludzi z karawany, pogorszymy tylko morale,
- zapasy dla ekipy Rooka są resetowane do poziomu 3 dni przy rozpoczęciu aktu 4 i trzeba kupić je w Frostvellr w cenie 1 do 1. Wcześniejsze robienie nadwyżek nic nie da.

W ostatniej misji powinniśmy znaleźć kwatery dla naszych ludzi, bo inaczej utracimy przynajmniej 80 w zamieszkach. Najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wolnych mieszkań (3 wybór) i następnie wybrać przywódców (2)

U mnie ostatnia misja wyglądała tak 1 dzień - znalezienie miejsca dla karawany, 2 - pomoc Iverowi przy murach, 3 - pomoc Iverowi w walce ze skalnym potworem, 4 - znalezienie zapasów.

Odnośnie rozwoju postaci, to ja nie polecam rozwijać Wysiłku i Siły Woli, ponieważ większość ataków powinniśmy wykonywać z puli zdolności i pod ich kątem rozwijać postać.

Dla ogólnie przyjętego schematu najpierw dobrze jest rozwijać Siłę, potem Pancerz i na koniec Przełamanie pancerza.

Kolejność rozwijania tych parametrów jest jednak inna, w przypadku bohaterów korzystających ze zdolności specjalnych wykorzystujących przełamanie pancerza, np. Mogr i Yrsa. Bohaterom takim najpierw rozwijam Przełamanie pancerza, potem Siłę i na koniec Pancerz. Wszystko więc zależy od tego jaką zdolność specjalna ma nasza postać.

Komentarz: Sayeer
2014-02-07
18:23

Rewo Generał

2
Rewo
👎

Widzę przekłamanie w tym poradniku. Na początku jest napisane, że poradnik był przygotowywany w oparciu o domyślny - średni - poziom trudności, jednak finałowa walka jest opisana na easy. Tym samym wątpię w przydatność tego poradnika, w końcu tego typu materiałów szuka się kiedy ma się problem z jakąś sekcją, a jak wiadomo, na łatwym poziomie trudności taka sytuacja raczej się nie zdarza.

Komentarz: Rewo
2014-02-05
11:28

djmaciek Pretorianin

świetna gra

Komentarz: djmaciek
2014-01-20
16:24

Lindil Senator

Lindil

Mały tip dla wyciśnięcia kilku ekstra punktów - gra sugeruje szybkie dobijanie przeciwników przyzywających posiłki. Zdecydowanie nie należy tego robić jeśli bitwa idzie po naszej myśli. Dodatkowy Dredge do ubicia = 1 punkt sławy...

Komentarz: Lindil
2014-01-18
10:59

Soulcatcher Legend

-2
Soulcatcher
👍

Stranger. ---> dzięki. Właśnie zacząłem sobie brać od nowa bo chyba błędem było kupowanie artefaktów, w zasadzie nie warto ich kupować wcale.
A i 5 lvl i koniec, ok

Komentarz: Soulcatcher
2014-01-17
21:50

Stranger. Senator

-2
Stranger.

Rozwój postaci ogólnie jest mocno ograniczony. Piąty level i koniec... Co do renown, ja szukałem okazji w rozgrywaniu wszystkich możliwych walk i rozprawianiu się z niedobitkami w tych powiązanych z wojną. Do tego można eksperymentować z losowymi zdarzeniami, bo część z nich gwarantuje dodatkowe punkty.
Nie warto kupować artefaktów na targowiskach tylko zbierać za odwiedzanie godstone'ów. Do tego imo dobrze jest skupiać się na kilku najlepszych postaciach i tylko okazjonalnie rozwijać te, które w wybranych walkach zastąpią rannych.

To i więcej wkrótce w atlasie świata. ;)

Komentarz: Stranger.
2014-01-17
18:29

Soulcatcher Legend

-2
Soulcatcher

A.l.e.X ---> wiem jakiej długości jest to gra bo to gra epizodyczna i będą jeszcze co najmniej dwie kolejne części, nie o to się pytam. Zresztą postacie być może będą przechodziły do kolejnych części więc lewelowanie może okazać się dłuższe niż ci się wydaje.

Komentarz: Soulcatcher
2014-01-17
16:26

A.l.e.X Legend

-2
A.l.e.X

Nie nastawiaj się na jakieś długie levelowanie, bo możliwe że już kończysz grę ;)

Komentarz: A.l.e.X
2014-01-17
16:20

Soulcatcher Legend

-2
Soulcatcher

Brakuje mi punktów Renown do rozwoju postaci. Toczę wszystkie walki jakie mogę i mam już ileś postaci których nie mogę levelować bo mam za mało punktów Renown.

Komentarz: Soulcatcher

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl