Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Banner Saga - poradnik do gry

The Banner Saga - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podróż do Grofheim | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga The Banner Saga poradnik

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Podróż do Grofheim

Najważniejsze momenty podróży

Dłuższy postój zagwarantuje ci dostęp do potężnego przedmiotu - Podróż do Grofheim | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Dłuższy postój zagwarantuje ci dostęp do potężnego przedmiotu

Karawana dotrze po pewnym czasie do lokacji Marek. Gorąco polecam zdecydować się na najdłuższy możliwy postój w tym miejscu (opcje zachowania "Let the caravan take their time" i następnie "Let them continue the task"). Pomimo tego, że będzie to równoznaczne ze spędzeniem trzech dni przy ołtarzu oczekiwanie opłaci ci się, albowiem otrzymasz potężny artefakt Godscale. Przedmiot ten dodaje punkty do pancerza i sprawia, że wrogowie w większym stopniu skupiają się na postaci, do której został on przyporządkowany, tak więc najlepiej go podarować jednemu z gigantów z drużyny.

Jeżeli nie dysponujesz żadnymi zapasami lub są one na wyczerpaniu to podejmij decyzję o natychmiastowym opuszczeniu lokacji Marek, dokonując tego poprzez wybranie trzeciej opcji z listy (Leave now, before this gets out of hand).

Uważaj na nowego silnego potwora - Podróż do Grofheim | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Uważaj na nowego silnego potwora

W dalszej części przemarszu karawana zauważy grupę gigantów (Varl) ściganych przez potwory. Już wkrótce zmuszony zostaniesz do stoczenia bitwy, która będzie wliczana do działań wojennych. Dobierz taktykę w zależności od tego jak Twoja armia wypada na tle sił wroga (o ile nie straciłeś zbyt wielu ludzi najlepszym rozwiązaniem będzie prawdopodobnie taktyka Formations). Po awansowaniu do bitwy zwróć przede wszystkim uwagę na wyjątkowo silnego Stoneguard Colossusa, skupiając ataki na tym potworze i uważając na jego uderzenia tarczą (nie jest wskazane ustawianie kilku postaci z drużyny tuż przy tym przeciwniku).

Rozmowa z gigantami - Podróż do Grofheim | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Rozmowa z gigantami

Po zakończonych walkach automatycznie załączy się rozmowa, w której wezmą udział Rook, Krumr i Fasolt, czyli gigant, który do tej pory podróżował z drugą karawaną. To w jaki sposób Rook zareaguje na obraźliwe i lekceważące wypowiedzi gigantów nie odegra większej roli. Jako że Twoja karawana dowie się o zniszczeniu Grofheim przygotowany zostanie nowy plan oraz zmieniony aktualny cel podróży, którym stanie się Einartoft.

Dodatkowe zdarzenia

Zlikwidowanie bandytów nagrodzone zostanie sławą i zapasami - Podróż do Grofheim | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Zlikwidowanie bandytów nagrodzone zostanie sławą i zapasami

Niedługo po opuszczeniu lokacji Wyrmtoe karawana powinna zauważyć grupę wieśniaków, którzy zostali okrążeni przez bandytów. Możesz się tu zachować na trzy sposoby:

  • Przyjęcie łapówki od bandytów i zignorowanie próśb wieśniaków (Accept the offer) - Zyskasz w ten sposób 20 jednostek zapasów (Supplies), ale morale karawany ulegnie pogorszeniu.
  • Zaatakowanie bandytów celem obronienia wieśniaków (Back away from these people or die) - Konieczne okaże się w tym przypadku stoczenie bitwy z bandytami, aczkolwiek nie powinna ona być dla Ciebie zbyt wymagająca (uważaj na lepszych wojowników i szybko pozbądź się łuczników0. W nagrodę za wygranie bitwy zdobędziesz oczywiście punkty sławy (Renown). Oprócz tego zyskasz 22 jednostki zapasów (Supplies) i wspomniani wieśniacy dołączą do karawany (Clansmen).
  • Zignorowanie konfliktu między bandytami i wieśniakami (What's going on here? i następnie Don't get involved at all) - To najgorszy wariant, bo pomimo zachowania morale na takim samym poziomie nie zdobędziesz żadnych zapasów.
Najbardziej agresywny wariant zachowania zakłada zamordowanie Ekkilla - Podróż do Grofheim | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Najbardziej agresywny wariant zachowania zakłada zamordowanie Ekkilla

Jeżeli w wyniku podjętych wcześniej decyzji Ekkill dołączył do karawany (jako jej pełnoprawny członek lub jako więzień) to załączy się zdarzenie z udziałem Rooka i Alette. Jeśli chcesz dowiedzieć się dlaczego Alette jest w złym nastroju to wybierz opcję zachowania "Ask here what's going on" lub "Sit quietly beside her", dzięki czemu dowiesz się, że dużo ostatnio rozmawiała z Ekkillem. Możesz:

  • Zasugerować Alette żeby nie powinna wierzyć to w co Ekkill jej mówi (wybór opcji "Don't trust that man" na koniec rozmowy).
  • Zabronić Alette dalszych kontaktów z Ekkillem (wybór opcji "I don't care what he says, stay way" na koniec rozmowy).
  • Spróbować potwierdzić wersję wydarzeń Ekkilla (wybór opcji "Confirm Ekkill's story") u Onefa (jest to możliwe tylko jeśli Onef podróżuje razem z karawaną). Możesz następnie poprosić Onefa o to żeby trzymał Ekkilla z dala od Alette (Tell Onef to keep him away from Alette), zignorować temat (Let the issue drop) lub spotkać się z Ekkillem (Confront Ekkill).
  • Spotkać się z Ekkillem (wybór opcji "Threaten Ekkill immediately" lub "Confront Ekkill"). W trakcie rozmowy z Ekkillem możesz mu zabronić dalszych kontaktów z Alette (Just stay away from her), poradzić mu trzymanie się z dala od spraw Rooka (I know what you're doing. Keep out of my business), zasugerować, że Rook dobrze zna swoją córkę (I know my daughter) lub zabić Ekkilla (Never should have brought you along). Najbardziej radykalny jest oczywiście ten ostatni wariant.

Jeżeli nie chcesz wgłębiać się w temat to na samym początku opisywanego zdarzenia możesz też wybrać opcję "Give her some space", dzięki czemu Rook nie odbędzie w ogóle rozmowy z Alette.

Możesz pozwolić złodziejaszkom na dołączenie do karawany lub ich spławić - Podróż do Grofheim | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Możesz pozwolić złodziejaszkom na dołączenie do karawany lub ich spławić

Karawana może natrafić na ciężko rannego giganta (Varl). Dostępne opcje zachowania to:

  • Pozostawienie gigantowi żywności oraz medykamentów i opuszczenie miejsca zdarzenia (Leave food and medicine and walk away) - Gigant dołączy następnego dnia do karawany i ponadto zyskasz 10 punktów sławy (Renown).
  • Zaoferowanie pomocy (We can help if you want it) - Gigant odpowie agresją na próbę pomocy.
  • Wysłanie osób z karawany do podleczenia giganta (Try to have healers tend to his wounds) - Gigant odpowie agresją na próbę pomocy, zabijając wysłane do niego dwie członkinie klanu (Clansmen).
  • Pozostawienie giganta w spokoju (Abandon the varl and move on).

Inne podobne zdarzenie dotyczy odnalezienia mocno przemarzniętej dziewczynki. W tym przypadku możesz zachować się w następujący sposób:

  • Przekazanie dziecka do leczenia bez zatrzymywania karawany (Keep moving, but let the healers tend do her). Dziewczynki nie uda się niestety uratować i w rezultacie morale karawany pogorszy się.
  • Zatrzymanie karawany i przekazanie dziecka do leczenia (Stop the caravan for a rest and tend to the girl) - Dziewczynka zostanie wyleczona, ale zużyjesz trochę zapasów.
  • Zatrzymanie karawany i rozejrzenie się za innymi ocalałymi (Stop and look for other survivors) - Nie uda się odnaleźć nikogo innego i zużyjesz ponadto trochę zapasów.

Karawana może zatrzymać się po napotkaniu grupki wygnańców. Spotkanie warto rozpocząć od wypytania za co zostali wygnani (opcja What are your crimes?), dowiadując się, że popełnili się szeregu kradzieży i że zamordowali kilka osób. Możesz następnie zezwolić na dołączenie przez te osoby do karawany (Join us, but you'll be watched) lub odesłać je z kwitkiem (Send the outlaws away). Jeżeli wybrałeś pierwszy wariant to zyskasz 10 wojowników (Fighters), aczkolwiek w dalszej części podróży zostaniesz przez nich zdradzony i stracisz dużą część zapasów (Supplies). Jeżeli wybrałeś drugi wariant to nie zyskasz nowych wojowników i również stracisz część zapasów (Supplies), przy czym nie będzie to aż tak duża strata jak w opisanym wyżej pierwszym wariancie.

Wyszkolone wojowniczki wzmocnią Twoją karawanę - Podróż do Grofheim | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Wyszkolone wojowniczki wzmocnią Twoją karawanę

Jeżeli jeszcze w trakcie podróży do Wyrmtoe zezwoliłeś Oddleif na przeszkolenie innych kobiet z karawany to teraz dowiesz się, że udało się jej tego dokonać. Najlepiej jest zachęcić Oddleif do dalszych działań rekrutacyjnych (Encourage Oddleif to train even more archers), dzięki czemu 25 członkiń klanu (Clansmen) zostanie przekształconych w 25 nowych wojowniczek (Fighters). Opcja biernego przyglądania się "procesowi przemiany" (Stand by the women becoming fighters) jest nieco mniej atrakcyjna. Pomimo tego, że również i w tym przypadku zyskasz 25 wojowniczek (Fighters) to niestety stracisz 35 zamiast 25 członkiń klanu (Clansmen). Zdecydowanie nie polecam ostatniej opcji (I'm having second thoughts, Oddleif), bo pogorszysz swoje relacje z Oddleif i nie zdobędziesz żadnych nowych wojowniczek.

W trakcie podróży może załączyć się zdarzenie, które będzie powiązane z konkursem na najlepszy poemat. Możesz na to zareagować na cztery zasadnicze sposoby:

  • Przyłączenie się do tłumu i kibicowanie uczestnikom (Join the crowd and cheer on the competitors) - Efektem tego będzie poprawienie się morale karawany.
  • Zwrócenie uwagi na konieczność zachowania czujności (We need to stay vigilant) - Efektem tego będzie pogorszenie się morale karawany.
  • Zignorowanie zawodów (Ignore the poetry contest and keep an ear out for danger) - Sytuacja w karawanie nie ulegnie żadnym zmianom.
  • Zaprezentowanie własnego poematu (Join in with a verse of your own) - Efektem tego będzie poprawienie się morale karawany.