Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Banner Saga - poradnik do gry

The Banner Saga - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga The Banner Saga poradnik

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Frostvellr

Frostvellr w pełnej okazałości - Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Frostvellr w pełnej okazałości

Po dotarciu w okolice miasta Frostvellr wysłuchaj rozmowy z udziałem Rooka, Ivera i Oddleif, z której dowiesz się, że wódz zabarykadował się w mieście wraz ze swoimi ludźmi i że nie otwiera bramy dla nikogo. Wybór opcji dialogowych w trakcie tego spotkania nie odgrywa znaczącej roli, bo decyzję odnośnie rozwiązana problemu zablokowanego dostępu do miasta rozwiążesz dopiero za kilka chwil. Po zakończonej rozmowie rozważ przede wszystkim odwiedzenie lokalnego targowiska (Market), na którym będziesz mógł zakupić nowe zapasy (Supplies) oraz artefakty.

Brama - Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Brama

Opisywany drugi rozdział gry może zakończyć się na wiele różnych sposobów, przy czym najbardziej oczywisty wariant zachowania zakłada udanie się do bramy (Gate), która zamknięta została na polecenie wodza. Oto jak możesz się tu zachować:

  1. Dwukrotne wybranie opcji dialogowej 1 doprowadzi do sytuacji, w której Iverowi uda się wyważyć bramę. Efektem tego działania będzie zainicjowania walki.
  2. Wybranie opcji dialogowej 2 i następnie opcji dialogowej 3 (Check out the water passage) sprawi, że główni bohaterowie skorzystają z tajnego przejścia. Efektem tego działania będzie zainicjowanie walki. W bitwie tej nie będzie niestety mógł wziąć udziału Iver.
  3. Wybranie opcji dialogowej 3 (Shout at the guards on the wall) praktycznie nic nie zmieni, gdyż strażnicy muru nie zareagują na nawoływania bohaterów.
  4. Wybranie opcji dialogowej 1 (Check out the water passage) sprawi, że główni bohaterowie skorzystają z tajnego przejścia. Efektem tego działania będzie zainicjowanie walki. W bitwie tej do pokonania jest mniejsza grupa przeciwników, ale w walkach niestety nie będzie mógł wziąć udziału Iver.
Lista opcji zachowania jest bardzo zróżnicowana - Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Lista opcji zachowania jest bardzo zróżnicowana

Zamknięta brama to nie jedyne miejsce, które możesz zbadać, albowiem możliwe jest również zajrzenie do budynku Rest, w którym standardowo się odpoczywa. Gra już na starcie naliczy jeden dzień odpoczynku, aczkolwiek zostaniesz następnie postawiony przed listą możliwych wariantów zachowania:

  • Wybranie opcji dialogowej 2 (Tend to the wounded) sprawi, że drużyna początkowo zajmie się opieką nad rannymi i pozwoli to jej członkom dowiedzieć się o wagonach z żywnością. Możesz przede wszystkim zdecydować się na zaatakowanie jednego z wagonów (Wait and ambush the cart). Efektem tego działania będzie zainicjowanie walki. Alternatywnym rozwiązaniem jest spotkanie się z osobami transportującymi wagon z żywnością (Wait and confront them). Efektem tego działania będzie zainicjowanie spotkania z Onefem i także i tu możesz zachować się na kilka sposobów. Wybór na koniec rozmowy z Onefem pierwszej opcji dialogowej (I don't think so. We're done here) będzie równoznaczny z odrzuceniem propozycji spotkania z Ekkillem i rozdział dobiegnie w tym momencie końca. Wybór drugiej opcji dialogowej (I think we'll just take this cart ourselves, instead) doprowadzi do zainicjowania walki. Wybór trzeciej opcji dialogowej (Fine. Let's go) doprowadzi do awansowania do spotkania z Ekkillem, które opisane zostało na samym końcu tej strony (jest to jedyny wariant, który pozwoli ci spotkać się z tą postacią bez konieczności brania udziału w walkach).
  • Wybranie opcji dialogowej 3 (Settle in for the long haul) sprawi, że główni bohaterowie spróbują przeczekać patową sytuację. Rozdział dobiegnie w tym momencie końca.
  • Wybranie opcji dialogowej 4 (Rest for a day) sprawi, że odpoczynek zostanie wydłużony o jeden dzień. Jeśli Hogun i Mogun dołączyli wcześniej do karawany to następnego dnia będzie mógł zbadać zamieszanie (Investigate the commotion) spowodowane przez osoby nawołujące wszystkich do podjęcia szturmu na miasto. Możesz dołączyć do ataku na zamkniętą bramę (Join them in an assault on the gate) co doprowadzi do zainicjowania walki. Dwa pozostałe warianty, czyli poproszenie Hoguna i Moguna żeby pozostali z karawaną (Ask them not to go) lub życzenie im powodzenia (Wish them good fortune), są BARDZO niewskazane, albowiem bracia zginą w wyniku braku wsparcia ze strony reszty drużyny i ponadto ich śmierć nie zmieni sytuacji w mieście.
Początek przykładowej walki - Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Początek przykładowej walki

Wiele z opisanych powyżej wariantów zachowania prowadzi do zainicjowania bitwy, przy czym podobnie jak w przypadku walk staczanych w wiosce Skogr starcia cechują się dość losowymi założeniami. Warto przypomnieć, że ta losowość dotyczy między innymi wyglądu areny, rozstawienia jednostek na polu bitwy czy rodzaju i liczebności sił wroga. W walkach mogą brać udział wszystkie dostępne postacie. Jedynym wyjątkiem jest postać Ivera, albowiem jeśli wybrałeś przeprawę przez wąskie przejście (water passage) to będzie on na czas bitwy niedostępny.

Szybko pozbądź się łuczniczek - Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Szybko pozbądź się łuczniczek

Musisz liczyć się z tym, że już po rozpoczęciu walk po raz pierwszy spotkasz z kilkoma nieznanymi ci do tej pory jednostkami wroga. Są to przede wszystkim wrogie łuczniczki (Bowmaster oraz Archer), które dobrze byłoby likwidować możliwie jak najszybciej. Za rozwiązaniem tym przemawia dodatkowo to, że są one bardzo słabe w obronie i mogą ginąć nawet już po jednym silnym ataku. Elitarni wojownicy (Thrasher Champion) są bardzo wytrzymali i dobrze jest ich jednocześnie atakować kilkoma postaciami. Ostatni z nowych wrogów to elitarny przeciwnik z tarczą (Backbiter). W tym przypadku najistotniejsze jest to żeby nie ustawiać swoich ludzi w linii prostej, a to dlatego, że wykonywanie potężnych szarż jest specjalizacją tego wojownika. Nagroda przyznawana za wygranie bitwy uzależniona jest od jej stopnia trudności i może to być nawet 12 punktów sławy (Renown).

Spotkanie z Ekkillem - Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Spotkanie z Ekkillem

Do kończącego drugi rozdział gry spotkania z Ekkillem może przede wszystkim dojść jeśli doprowadziłeś do konfrontacji i wygrałeś jedną z opisanych wyżej walk. Możliwe jest też jednak spotkanie się z tą postacią bez konieczności korzystania z siłowych rozwiązań - musisz mianowicie zdecydować się na zatrzymanie wagonu z żywnością celem spotkania się z ochraniającymi transport osobami i w odpowiedni sposób poprowadzić rozmowę z Onefem.

Z rozmowy z Ekkillem dowiesz się, że pragnie on odbić Frostvellr z rąk wodza i zaproponuje współpracę. Możesz się tu zachować an trzy zasadnicze sposoby:

  • Przyłączenie się do ludzi Ekkilla (We'll join you. For now)
  • Odmówienie propozycji połączenia sił (We'll fend for ourselves)
  • Wyrażenie chęci powrotu do karawany (We're not staying here. Let us out)

Niezależnie od tego jak zadecydujesz rozdział dobiegnie końca.