Frostvellr | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga The Banner Saga poradnik
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Frostvellr
Początek czwartego rozdziału gry uzależniony jest od tego w jaki sposób zakończyłeś drugi rozdział. Jeżeli wybrałeś wcześniej jeden z wariantów zachowania dotyczący przebicia się do miasta (frontalny atak, tajne przejście, wagon z żywnością) to konieczne okaże się teraz stoczenie bitwy z grupą bandytów. Pokonanie przeciwników nie powinno ci sprawić ogromnych kłopotów, choć w trakcie walk staraj się w miarę możliwości pozbywać jak najszybciej elitarnych jednostek wroga, takich jak na przykład Veteran Thrasherów.
Jeżeli wybrałeś wcześniej jeden z wariantów zachowania dotyczący pozostania za murami miasta (próba przeczekania sytuacji w budynku służącym do odpoczynku, wycofanie się z miasta po spotkaniu z Onefem lub Ekkillem) to dowiesz się, że członkowie karawany spędzili cały ten czas broniąc się przed potworami pojawiającymi się w okolicy. W pierwszej rozmowie wezmą udział Rook, Iver oraz Oddleif. Możesz zgodzić się na udzielnie pomocy wieśniakom (Not yet. We need to help here) lub postąpić po myśli Ivera i wycofać się do jednego z budynków (Iver's right. We have to cut our losses).
Wybór pierwszego wariantu zachowania jest równoznaczny ze stoczeniem bitwy i nagrodą za jej wygranie oprócz sławy będzie dołączenie niewielkiej grupy wieśniaków (Clansmen) do karawany. Co ciekawe, możesz rozegrać jeszcze dwie walki (opcje "Show us where" i "Head in their direction"). Za każdym razem powiększysz skład karawany o nowych wieśniaków (Clansmen). Warto jednak wiedzieć, że Iver będzie na sam koniec rozzłoszczony i odmówi udziału w ostatniej bitwie. Wybór drugiego wariantu zachowania oznacza, że nie będziesz musiał staczać walk z potworami, ale pogorszą się relacje Rooka z Oddleif.
Wysłuchaj rozmowy Ivera z Rookiem, w trakcie której członkowie drużyny zaplanują wyruszyć do Wyrmtoe. Jeżeli przystałeś wcześniej na propozycję współpracy z Ekkillem to automatycznie przyłączy się on do Twojej karawany. Jeżeli z kolei odmówiłes wcześniej Ekkillowi to spotkasz się z Onefem, który będzie starał się przekonać do Rooka do zdrady Ekkilla. Na koniec rozmowy z Onefem możesz zachować się na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie zezwolić na dołączenie przez tę postać do karawany (Onef stanie się nowym członkiem aktywnej drużyny i pozyskasz przy okazji trochę zapasów (Supplies)) lub jej odmówić. Osobiście polecam ten drugi wariant, gdyż w przeciwnym wypadku pożałujesz w dalszej części gry decyzji o zaufaniu Onefowi.
Jeżeli z kolei nie nawiązałeś wcześniej żadnego kontaktu ani z Onefem ani z Ekkillem to przy próbie opuszczenia miasta załączy się dodatkowa rozmowa. Drużyna zatrzymana zostanie mianowicie przez Onefa, który poprosi o możliwość dołączenia wraz z podległymi mu wojownikami (Fighters) do karawany. Możesz na to zezwolić (Let them join) i otrzymać przy okazji trochę zapasów (Supplies) oraz 10 punktów sławy (Renown), ale raz jeszcze ostrzegam o negatywnych konsekwencjach tej decyzji, o których dowiesz się w dalszej części przygody. Lepszym rozwiązaniem jest w rezultacie odrzucenie propozycji Onefa (Doesn't feel right. Send them away).
Uwaga - Niezależnie od tego jak potoczyły się wydarzenia i jakie decyzje podjąłeś nie zapomnij odwiedzić targowiska (Market) jeszcze przed opuszczeniem Frostvellr. Ma to oczywiście na celu zakupienie zapasów. To bardzo ważny krok, bo Twoja karawana utraciła najprawdopodobniej dużą część zapasów zgromadzonych w rozdziale 2 i w rezultacie rozpoczyna ten rozdział jedynie z niewielką ich ilością, która nie wystarczy na zbyt długo.