Statystyki postaci | Rozwój postaci w The Banner Saga The Banner Saga poradnik
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Statystyki postaci
Każda z postaci w grze The Banner Saga opisana jest pięcioma podstawowymi współczynnikami i to właśnie je rozwija się za każdym razem gdy bohater awansuje na wyższy poziom doświadczenia (rank). Gra nie pozwala oczywiście na maksymalne rozwinięcie statystyk, tak więc musisz zawsze decydować jakie współczynnik rozwijać w pierwszej kolejności, a rozwój których odkładać na później czy wręcz całkowicie ignorować. Poniżej znajdują się opisy głównych współczynników i sugestie odnośnie priorytetów w ich rozwijaniu. Podpowiedzi te są uniwersalne, przy czym w przypadku postaci o ściśle określonych specjalizacjach i dysponujących nietypowymi zdolnościami możesz zdecydować się na inne warianty rozwoju.
Pancerz (Armor) odpowiada za to iloma punktami pancerza dysponuje dana postać. Generalnie nie warto przeznaczać zbyt wielu punktów na rozwój tego parametru, bo niemal wszyscy bohaterowie już na starcie gry posiadają niemałą liczbę punktów pancerza. Wyjątek możesz uczynić dla tych bohaterów, którzy niemal w każdej potyczce ściągają na siebie uwagę wrogów i są przez to regularnie atakowani. W przypadku łuczników poprawienie pancerza niewiele z kolei zdziała, bo nawet po maksymalnym rozwinięciu tego współczynnika w dalszym ciągu będą mogli zginąć już po jednym czy dwóch silnych atakach ze strony sił wroga.
Siła (Strength) odpowiada za to iloma punktami siły dysponuje dana postać. Wpływa to oczywiście na moc zadawanych przez nią ataków, aczkolwiek współczynnik ten symbolizuje również liczbę punktów zdrowia bohatera (utrata wszystkich punktów siły pozbawia sterowaną postać przytomności). Dobrze jest na przestrzeni całej gry wydać kilka punktów na rozwinięcie tego parametru. Wojownicy z drużyny będą w rezultacie mogli zadawać wrogom większe obrażenia, a postacie prowadzące walkę na dystans nie będą traciły przytomności tak często jak wcześniej.
Siła woli (Willpower) odpowiada za to iloma punktami siły woli dysponuje dana postać. Znaczenie siły woli zostało dokładnie przedstawione w jednym z poprzednich rozdziałów, tak więc przypomnę jedynie, że jest ona wykorzystywana do pokonywania większych dystansów, zadawania silniejszych ciosów i odpalania specjalnych umiejętności. Dobrze jest rozwinąć ten parametr, może niekoniecznie do maksymalnego poziomu (w "regeneracji" siły woli mogą ci pomóc róg oraz artefakty), ale przynajmniej o kilka punktów.
Wysiłek (Exertion) odpowiada za to ile punktów siły woli może być wydanych na pojedynczą akcję. To zdecydowanie najważniejszy ze wszystkich opisanych współczynników i jego maksymalnym rozwinięciem powinieneś zająć się możliwie jak najwcześniej (niezależnie od specjalizacji bohatera). Za takim rozwiązaniem przemawia przede wszystkim to, że będziesz mógł wzmacniać każdy swój atak - celowany w pancerz lub w siłę, wyprowadzany na krótkim lub na długim dystansie. W bardzo wyraźny sposób podniesie się w rezultacie skuteczność Twoich ludzi w pozbywaniu się wrogów.
Przełamanie pancerza (Armor Break) odpowiada za to ile punktów pancerza może zostać odebranych przeciwnikowi w bezpośrednim ataku. Z rozwinięciem tego współczynnika również nie warto zbyt długo czekać, tym bardziej, że zazwyczaj wystarczy przeznaczyć jeden lub kilka punktów żeby go maksymalnie ulepszyć. Poprawienie tego parametru jest szczególnie pomocne w trakcie walk z Dredge'ami, albowiem prawie wszystkie potwory wymagają szybkiego zniszczenia pancerza zanim możliwe będzie rozpoczęcie osłabiania ich paska siły.