Artefakty | Rozwój postaci w The Banner Saga The Banner Saga poradnik
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Artefakty
Bohaterowie w The Banner Saga nie posiadają inwentarza, aczkolwiek nie oznacza to, że w grze nie pojawiają się żadne przedmioty obdarzone różnorakimi unikatowymi właściwościami. W trakcie rozgrywki możliwe jest mianowicie wykorzystywanie artefaktów i każdy bohater może mieć przyporządkowany maksymalnie jeden tego typu przedmiot. Warto tu wiedzieć o dwóch ważnych rzeczach. Po pierwsze, każdy artefakt posiada stosowny wymóg poziomu doświadczenia. Przykładowo, trzeciopoziomowy artefakt może być używany wyłącznie przez bohaterów będących na trzecim, czwartym lub piątym poziomie doświadczenia. Po drugie, artefakty różnią się pomiędzy sobą właściwościami i w rezultacie warto zawsze poświęcić trochę czasu na dopasowanie ich do postaci, którym najbardziej się one przydadzą. Gigantom z drużyny najlepiej jest przydzielać artefakty poprawiające ich skuteczność w prowadzaniu działań ofensywnych czy odwracające uwagę od innych sojuszników (parametr aggro). Łucznikom i innym postaciom kiepsko radzącym sobie w obronie dobrze jest z kolei podarowywać przedmioty usprawniające pancerz czy zwiększające szansę na wykonywanie poprawnych uników.
Nowe artefakty możesz zdobywać na dwa sposoby. Pierwsza opcja to odwiedzanie targowisk (Market) w miastach i wioskach, w których pojawiają się w ofercie losowe przedmioty. Zdecydowanie odradzam to rozwiązanie, bo artefakty są bardzo drogie i zgromadzone punkty sławy o wiele lepiej jest przeznaczyć na rozwój postaci czy nawet na dokonanie zakupu zapasów. Druga opcja to pozyskiwanie artefaktów w trakcie podróży. Polecam w szczególności pilnować się w lokacjach z wielkimi głazami (Godstones). Niemal każda z nich gwarantuje pozyskanie nowego artefaktu, oczywiście przy założeniu, że wybrałeś poprawne opcje zachowania (więcej na ten temat w opisie przejścia gry). Generalnie powinieneś więc korzystać wyłącznie z odnajdywanych artefaktów i na koniec gry w ten sposób uzbierasz ich około tuzina (czyli znacznie więcej niż wynoszą "potrzeby" aktywnej drużyny).