Stray: Sterowanie Stray poradnik, solucja
Sterowanie kotem w grze Stray nie jest bardzo skomplikowane, choć warto znać wszystkie podstawowe ruchy i interakcje. Na tej stronie poradnika znajdziecie zestawienie wszystkich przycisków sterowania.
Ostatnia aktualizacja: 19 lipca 2022
Ta strona poradnika do gry Stray zawiera listę wszystkich klawiszy sterowania. Dowiecie się o najważniejszych ruchach oraz typach interakcji. Oprócz tego przygotowaliśmy informacje o dostępnych ustawieniach sterowania.
PS4 i PS5
![]() | poruszanie się |
![]() | rozglądanie się |
![]() | wycentrowanie kamery |
![]() | skok - nie możecie swobodnie skakać w dowolnym momencie, a jedynie doskakiwać do dostatecznie bliskich półek i obiektów (mając włączony HUD pojawi się zawsze ikona przycisku skoku); zatwierdzenie akcji podczas komunikowania się z B-12 |
![]() | miauknięcie - przez większość gry nie ma ono zastosowania i jest wymagane tylko w kilku miejscach w grze do zwrócenia na siebie uwagi; anulowanie akcji podczas komunikowania się z B-12 |
![]() | użycie / rozmowa (z robotami); pokazanie przedmiotu przez B-12 |
![]() | interakcja |
![]() | przybliżenie widoku |
![]() | bieg - jest on nielimitowany i przydaje się m.in. podczas uciekania potworom |
![]() | Defluksor (Defluxor) - jest to lampa UV do atakowania potworów, ale musicie ją najpierw odblokować w rozdziale 7; po rozdziale 8 będzie ponownie niedostępna |
![]() | menu inwentarza i wspomnień (musi z Wami podróżować B-12) |
![]() | pomoc - B-12 może udzielić wskazówki na temat aktualnego celu etapu |
![]() | latarka (musi z Wami podróżować B-12) |
Dodatkowe ustawienia sterowania

Lista opcji w zakładce sterowania jest ograniczona. Możecie:
- Ustawić czułość obracania kamerą - domyślnie jest to centralna wartość na pasku.
- Odwrócić widok - jest to dostępne oddzielnie dla pionowego widoku (oś Y) oraz dla poziomego widoku (oś X).
- Przypisać akcje pod inne przyciski - jest to możliwe podczas przeglądania listy klawiszy sterowania.