Stray: Martwe Miasto (Dead City), rozdział 2 - solucja, opis przejścia Stray poradnik, solucja
Martwe Miasto (Dead City) jest rozdziałem 2 w grze Stray. W naszym poradniku znajdziecie solucję, która podpowiada m.in. jak zatrzymać pracujące wentylatory i jak uciec przed potworami zurkami (Zurks).
Ostatnia aktualizacja: 19 lipca 2022
Drugim etapem gry Stray jest Martwe Miasto (Dead City). Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia m.in. jak rozwiązać zagadki z zatrzymaniem wentylatorów i zniszczeniem szklanego dachu oraz jak zachowywać się podczas pościgu z udziałem zurków (Zurks).
Przeprawa przez miasto
Rozdział rozpoczniecie po opuszczeniu kanałów. Wskoczcie na kontener na śmieci i z niego na znajdujące się wyżej zadaszenie. Pozwoli to Wam ominąć płot.
W częściowo zalanej lokacji skaczcie po obiektach pływających na wodzie - są to m.in. deski oraz beczki. Doskoczcie do skrzynek i następnie dużej rury, kierując się w prawo, w stronę małej dziury w ogrodzeniu.
Przeskoczcie przez otwór w ścianie. W kolejnej lokacji do zaliczenia jest mała zagadka związana z zatrzymaniem pracującego wentylatora. Musicie:
- Znaleźć i złapać w pyszczek małe wiaderko z obrazka 1. Trzeba zacząć je przenosić.
- Dotrzeć do wentylatora i puścić wiaderko, by stoczyło się na dół. Zakleszczy się ono pomiędzy łopatkami i zatrzyma wentylator. Pozwoli to Wam przejść dalej.
W kolejnej lokacji szukajcie nowych półek nadających się do doskoczenia lub zeskoku. Dotrzecie do szklanego dachu, który musicie rozbić - to kolejna mniejsza zagadka.
Musicie dotrzeć na najwyższą półkę i zepchnąć puszkę z farbą z powyższego obrazka. Spadający obiekt rozbije szklany dach i pozwoli Wam dostać się do środka.
W mieszkaniu możecie m.in. opcjonalnie podrapać dywan. Skorzystajcie z przejścia zabitego deskami. Dotrzecie do wiadra, które pełni rolę windy. Zjedziecie dzięki niemu na niższy poziom i znajdziecie się z powrotem w alejkach.
Wyruszcie dalej. Po drodze możecie zbadać uszkodzoną maszynę i musicie zaliczyć małą wspinaczkę.
Pierwsza ucieczka przed zurkami
Włączy się cut-scenka i po raz pierwszy spotkacie zurki (Zurks)
To małe, krwiożercze potwory, które będą próbowały przyczepiać się do kota i wysysać z niego siły życiowe. Zrzucajcie z siebie zurki wciskając szybko wyświetlany przycisk (Kółko na PS4/PS5).
Musicie podążać odgórnie narzuconą trasą. Miejcie cały czas wciśnięty przycisk biegu i zmieniajcie jego kierunek widząc skaczące zurki. Jest szansa, że je ominiecie i nie trzeba będzie zrzucać kolejnych.
Zakończcie pościg doskakując do otwartego okna budynku mieszkalnego.
Kontynuowanie eksploracji miasta
Nowa przeprawa jest ponownie liniowa - zbliżajcie się do kolejnych półek i obiektów, do których można doskakiwać. Docelowo dotrzecie do miejsca powalenia pionowej deski z powyższego obrazka. Utworzy ona pomost, który pozwoli Wam dotrzeć na sąsiedni dach.
Doskoczcie do pionowej niebieskiej okiennicy żeby przedostać się do wnętrza nowego budynku.
W kolejnej lokacji musicie po raz pierwszy przetoczyć beczkę po wejściu do niej. Przesuńcie ją w prawo. Pozwoli to Wam wskoczyć na nią i następnie na zlokalizowany wyżej daszek.
Dotrzecie do rusztowań. Trzeba tu jedynie doskakiwać do desek i innych elementów konstrukcji. Nie ma ryzyka, że spadniecie na dół. Przejdźcie po wiszącej belce i przeskoczcie na neon.
Musicie znaleźć drugą deskę do powalenia, dzięki której przedostaniecie się do dalszej części rusztowania. Kontynuujcie liniową podróż i dotrzyjcie do małego otworu z kratami - możecie przecisnąć się do środka.
Dotrzecie do lokacji z drugim wentylatorem. W tym przypadku możecie go wyłączyć wyjmując źródło zasilania z powyższego obrazka - złapcie je w pyszczek i odstawcie w dowolnym miejscu. Wkroczycie do mieszkania i rozpocznie się rozdział 3.