Stray: Kanały (The Sewers), rozdziału 8 - solucja, opis przejścia Stray poradnik, solucja
Kanały (The Sewers) są rozdziałem 8 gry Stray. Nasz poradnik zawiera solucję, z której dowiecie się jak poprawnie odblokowywać przejścia w kanałach, jak unikać zurków (Zurks) i jak opcjonalnie zabijać potwory.
Ostatnia aktualizacja: 19 lipca 2022
Ósmym rozdziałem gry Stray są Kanały (The Sewers), które są niestety zamieszkiwane przez śmiertelnie niebezpieczne potwory. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia jak eliminować lub omijać zurki, a także jak odblokowywać przejścia do kolejnych sekcji kanałów.
Podróż przez kanały z Momo
Podróż tratwą z Momo rozpoczęliście w kanałach po odnalezieniu Doca - miało to miejsce w rozdziale 7. Początkowo nie musicie nic robić. Czekajcie aż tratwa zatrzyma się po napotkaniu zablokowanego przejścia.
Zeskoczcie z tratwy na mały murek i przeskoczcie na sąsiedni murek po drugiej stronie krat.
Musicie przejść górą żeby znaleźć się po drugiej stronie wody. Spotkacie tu pierwsze zurki oraz jaja zurków - mogą się z nich wykluwać kolejne potwory, ale tylko jeśli dostatecznie się do nich zbliżycie. W rozdziale 8 macie dwa warianty zachowania:
- Eliminować zurki z użyciem Defluxora (lampy UV) - Pamiętajcie w tym przypadku o wskaźniku temperatury, bo możecie łatwo przegrzać lampę. Najlepiej załączać ją na krótkie chwile.
- Unikać zabijania zurków - Ma to na celu zdobycie złotego trofeum Pacyfista (Pacifist) za skończenie etapu bez eliminowania potworów. Jest to wykonalne już podczas przechodzenia rozdziału po raz pierwszy, ale musicie wtedy dużo biegać (i slalomem) i pilnować się z trzymaniem się z dala od jaj zurków.
Niezależnie od wybranej metody działania pociągnijcie za dźwignię i powróćcie na tratwę Momo (w przypadku wariantu pacyfistycznego unikajcie zurków do momentu podpłynięcia tratwy).
Musicie przepłynąć do kolejnej lokacji, w której pojawi się kolejna przeszkoda. Porozmawiajcie z Momo, który zbada panel. Musicie skakać po beczkach żeby dotrzeć do częściowo podniesionej bramy. Resztę przeprawy odbędziecie już bez wsparcia ze strony Momo.
Dalsza przeprawa przez kanały
Trasa przeprawy jest liniowa. Musicie po drodze skakać po rurach, ale nie ma w tym żadnego wyzwania. Możecie po drodze atakować zurki i ich jaja, bądź też unikać wdawania się w walki i polegać wyłącznie na opcji biegu.
Musicie znaleźć kolejną dźwignię i pociągnąć za nią. W okolicy są jaja i warto pilnować się, by jak najmniej ich eksplodowało.
Rozpocznijcie ucieczkę. Stosujcie slalom żeby zmylić potwory lub włączajcie lampę UV. Dotrzyjcie do miejsca, w którym możecie zeskoczyć na rurę poniżej i skręćcie w prawo.
Znajdziecie się w dużej sali - na jej przeciwległym końcu są 2 blokady drzwi (Door Lock). Dotrzyjcie do dowolnej z nich żeby wejść z nią w interakcję.
Zwolnienie pierwszej blokady zaalarmuje okoliczne zurki. Nawet jeśli do tej pory unikaliście wykrycia, to w drodze do drugiej blokady musicie uważać- planujcie trasę biegu i przeskakujcie na sąsiednie półki.
Po otwarciu bramy skorzystajcie z nowego przejścia żeby uciec z tej lokacji.
Ucieczka z kanałów
Dotrzecie do kolejnego pomieszczenia, w którym są skupiska wielkich oczu - włączy się tu scenka przerywnikowa.
Po jej obejrzeniu musicie uciekać, trzymając B-12 w pyszczku. Oznacza to, że nie możecie używać lampy UV, tak więc musicie polegać na sprawdzonych technikach biegu slalomem i zrzucania z siebie potworów (Kółko na padzie).
Przebiegnięcie pod opuszczającą się bramą zakończy pościg. Uda się Wam ponownie załączyć B-12, ale Defluxor nie będzie już dostępny.
W tym samym pomieszczeniu jest panel systemu wentylacji. Poproście B-12 o (automatyczne) zhakowanie go. Wyłączy to jeden z wentylatorów i pozwoli Wam przejść dalej.
Liniowa trasa doprowadzi Was do wioski maszyn - Mrowiska (Antivllage). Jej zbadanie będzie już częścią rozdziału 9.