Stray: Pomieszczenie kontrolne (Control Room), rozdział 12 - solucja, opis przejścia, zakończenie Stray poradnik, solucja
Pomieszczenie kontrolne (Control Room) to lokacja finałowego etapu 12 gry Stray. Solucja w naszym poradniku informuje jak uruchomić metro, jak otworzyć pokój kontrolny i jak znieść blokadę.
Ostatnia aktualizacja: 20 lipca 2022
W ostatnim rozdziale 12 gry Stray do odwiedzenia jest Pomieszczenie kontrolne (Control Room). Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia m.in. jak aktywować wagonik metra i dotrzeć do finałowej lokacji, jak otworzyć pomieszczenie kontrolne i jak zaliczyć zagadkę wyłączenia blokady dostępu. Opisaliśmy też zakończenie gry (bez spojlerów na temat dalszych losów B-12).
- Aktywowanie linii metra
- Odblokowanie pomieszczenia kontrolnego
- Zdjęcie blokady systemu w pomieszczeniu kontrolnym
- Zakończenie
Aktywowanie linii metra

Po ucieczce z więzienia znajdziecie się z powrotem w pobliżu stacji metra sąsiadującej ze Śródmiastem. Od Clementine otrzymacie klucz do metra (Subway Key).
Udajcie się na stację i zbadajcie przylegający do niej korytarz. W miejscu z obrazka jest slot do umieszczenia baterii, którą jeszcze w rozdziale 10 pozyskaliście w fabryce.

Udajcie się teraz do pierwszego wagonika metra. Wdrapcie się na fotel i użyjcie klucza na konsoli. Wprawi to cały skład w ruch i dotrzecie do nowej lokacji.
Odblokowanie pomieszczenia kontrolnego

W nowym miejscu nie spotkacie żadnych przeciwników, a zagadywanie do mijanych robotów-służących również jest opcjonalne. Celem podróży jest zamknięte wejście do lewego pokoju kontrolnego.
Zbadajcie prawy panel. Po wysłuchaniu komentarza B-12 znajdźcie w okolicy robota-skrzynię i aktywujcie go.

Podprowadźcie robota do lewego panelu i wskoczcie na niego. Odsłońcie panel i zacznijcie drapać pazurami po odsłoniętych kablach. B-12 zajmie się w międzyczasie prawym panelem i wspólnymi siłami otworzycie pomieszczenie kontrolne.
Zdjęcie blokady systemu w pomieszczeniu kontrolnym

W pomieszczeniu kontrolnym wysłuchajcie komentarza B-12 i dotrzyjcie do głównego komputera. Zbadajcie go.
Musicie biegać po klawiaturach okolicznych konsol, by je włączać. Uruchomioną konsolę symbolizuje niebieski kolor.
Musicie teraz zbadać boczną stację roboczą.

Na ekranie widoczne są 3 żółte kłódki i jest wyświetlana informacja o blokadzie dostępu do systemu (System is Locked). Trzeba odblokować system polegając na hakowaniu.

W pomieszczeniu są 3 terminale i możecie docierać do nich w dowolnej kolejności. Rozpoznacie je po tym, że na ekranach wyświetlane są kłódki.

W pobliżu każdego terminala musicie znaleźć panel. Trzeba wejść w interakcję z nim, a następnie przystąpić do drapania żeby uszkodzić kable.

Udana akcja umożliwi B-12 wykonanie hakowania, przy czym musicie mu wydać polecenie zwracając się w stronę niebieskiego ekranu.

Po 3 udanych hakowaniach B-12 wyłączy się. Podnieście B-12 i przenieście go do stanowiska, które wcześniej mówiło o blokadzie. Położenie drona w prostokątnym polu pozwoli Wam awansować do finału.
Zakończenie
W trakcie ścisłego finału nie musicie wykonywać żadnych specjalnych czynności.

Możecie podejść do wielkiej szklanej ściany i obserwować stopniowo rozsuwający się dach.

Opuśćcie w dowolnym momencie pomieszczenie kontrolne i udajcie się w prawo. W miejscu z obrazka możecie skorzystać z niedostępnego wcześniej przejścia.

Gra zacznie wyświetlać właściwe zakończenie po skorzystaniu ze schodów prowadzących na powierzchnię.