Questy (cz.6) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
14. Badania nad Anomaliami
Zleceniodawca: Professor Hermann
Lokalizacja startowa: punkt 25 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkty 28, 29, 30, 31 na mapie
Opis ukończenia questu:
Odwiedzamy mechanika naukowców (punkt 28) i zabieramy od niego 3 czujniki. Pora na zwiedzenie trzech anomalii z prototypowym detektorem w ręku, unikamy wykrytych zagrożeń (screen) i umieszczenie w sercu każdej z nich czujnika. W punkcie 29 mamy do czynienia z anomalią elektryczną. W 30 - ogniową, a w 31 - chemiczną. Kiedy znajdziemy się w odpowiednim, zaznaczonym na mini-mapie miejscu, pojawi się komunikat proszący o naciśnięcie stosownego przycisku celem umieszczenia czujnika. Wracamy do profesora po nagrodę. Od tej pory możemy zapytać naukowca o każdą ze śledzonych anomalii i dowiedzieć się, czy pojawił się w niej już nowy artefakt. Mamy też bezpośredni wgląd z poziomu naszego PDA do obecności artefaktów w tych anomaliach.
FAZA 2 - więcej czujników
Lokalizacja docelowa: punkty 14, 32 na mapie
Jeśli wspomnimy profesorowi, że chcielibyśmy wziąć udział w jego badaniach, będziemy mogli po raz kolejny podjąć się rozmieszczenia czujników. Tym razem dostaniemy od mechanika dwa urządzenia i będziemy musieli wybrać się do anomalii chemicznej, na bagnach (punkt 14), oraz ognistej (screen), na popielisku (punkt 32). Procedura wygląda identycznie jak poprzednio.
FAZA 3 - pomiary
Lokalizacja docelowa: punkt 26 na mapie
Po raz kolejny mówimy Hermann'owi, że chcielibyśmy wziąć udział w jego badaniach. Oferujemy pomoc przy pomiarach. Zanim porozmawiamy z najemnikami (26), powinniśmy uzbroić się między innymi w karabin snajperski. Topal pozwoli nam wybrać gdzie chcielibyśmy udać się najpierw. Ruszamy do Kopaczi, a po dotarciu na miejsce zajmujemy strategiczne miejsce na szczycie wzgórze (screen). Snajperka w dłoń i czekamy. Zombie będą wychodzić z domu po lewej i z ruin po prawej. Kiedy pomiary dobiegną końca, przemieszczamy się z oddziałem do kolejnej lokacji - na bagna.
Zaczynamy ostro - musimy odeprzeć atak zombie. Zanim złapiemy oddech, przybiegną do nas świnio-podobne potwory. Generalnie staramy się trzymać blisko najemników robiących pomiary i rozglądamy na wszystkie strony. Ze wschodu i zachodu nachodzą nas bestie, z południa sporadycznie zakradają się bandyci i zombie. Zadanie jest wymagające i powinniśmy często zapisywać na osobnych slotach (szczególnie na wyższych poziomach trudności). Po dłuższej chwili może okazać się, że został nam tylko jeden kompan robiący pomiary, a wokół gęsto od trupów (screen). Kiedy już w końcu pomiar się zakończy, rozmawiamy z najemnikiem i wracamy do naukowców. Ukończenie zadania odblokuje osiągnięcie.
15. Hipoteza
Zleceniodawca: Professor Ozersky, po ukończeniu zadania 14
Lokalizacja startowa: punkt 23 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 30 na mapie
Opis ukończenia questu:
Rozmawiamy z profesorem na temat naszego ostatniego zadania. Zleca nam sprawdzenie kwestii zwiększonej aktywności mutantów w czasie pomiarów. Udajemy się na miejsce anomalii ogniowej i umieszczamy urządzenie na wskazanym na mini-mapie punkcie. Nie ruszając się z miejsca, oczekujemy skaczących przeciwników (screen) nadchodzących od północy i południa. Otaczają nas anomalie, które pomogą nam w walce raniąc, podpalając i wysadzając atakujących nas mutantów. Po jakimś czasie dostaniemy informacje o ukończeniu doświadczenia. Zabieramy urządzenie i wracamy do naukowca.