Questy (cz.3) | Zaton Stalker Zew Prypeci poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
5. Udzielenie Stalkerowi pomocy
Zleceniodawca: Awl
Lokalizacja startowa: punkt 9 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 9 na mapie
Opis ukończenia questu:
Przy Anomalii Kocioł odnajdujemy dwóch Stalkerów. Po krótkiej scence w trakcie której pierwszy z nich wpada w tarapaty, zostajemy poproszeni o pomoc. Awl poda nam apteczkę i zleci nam podanie jej przyjacielowi. Zanim oddalimy się z tego miejsca, warto wyciągnąć detektor i prześledzić wnętrze anomalii, znajdziemy bowiem ruchome artefakty. Z uwagi na odniesione w poszukiwaniach oparzenia, potrzebne będą apteczki. Na pożegnanie uratowany Stalker wręczy nam kolejny artefakt.
6. Obóz Najemników
Zleceniodawca: Owl
Lokalizacja startowa: punkt 11 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 12 na mapie
Opis ukończenia questu:
Jeśli udamy się na miejsce (punkt 12 na mapie) nocą (możemy np. odpocząć do 22 w bazie Stalkerów), będziemy w stanie zakraść się do zachodniej części kompleksu, gdzie przy fundamentach odnajdziemy ujście kanalizacyjne. Poruszamy się na linii wody, na tyle wysoko, aby nie wydawać dźwięków, ale na tyle nisko, aby nie być zauważonym. Dostajemy się nim niepostrzeżenie do środka (latarka nie jest oczywiście wskazana).
Aby dostać się na górę, wybieramy drabinkę położoną najdalej. Mniej więcej w tym momencie niestety element zaskoczenia się kończy. Gra bowiem w żaden sposób nie umożliwia nam cichego pozbycia się wrogów. Na nic zda się broń z tłumikiem czy nóż, żołnierze i tak zorientują się w sytuacji. Czeka nas więc ciężka potyczka z dużą ilością przeciwników. Powinniśmy skupić się na osłonach, częstych zapisach i oczywiście celowaniu w głowy nicponi.
Na trzecim piętrze odszukujemy stolik z potrzebnym nam laptopem. Wśród ciał pokonanych wrogów odnajdujemy również dwóch wyróżniających się żołnierzy (screen) z ekwipunków których zabieramy łącznie dwa PDA. Możemy teraz wrócić do zleceniodawcy i oddać mu znaleziony sprzęt.
7. Zanieś jedzenie najemnikom
Zleceniodawca: Po (pokojowym) wejściu na teren najemników
Lokalizacja startowa: punkt 13 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 2 na mapie
Opis ukończenia questu:
Najemnicy mogą wpuścić nas na swój teren pod warunkiem że przyniesiemy im żywność. Jeśli nie chcemy wybijać ich w pień (możemy ich wykorzystać w dalszej części gry), powinniśmy dostarczyć im 6 sztuk: konserw, chleba i kiełbasy. Wszystko do kupienia u Bearda w bazie Stalkerów. Powinniśmy teraz przedostać się na tyły kompleksu (zaznaczone na mapie miejsce), gdzie znajdziemy na jednej ze skrzyń zestaw precyzyjnych narzędzi dla mechanika.