Questy (cz.2) | Zaton Stalker Zew Prypeci poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
3. Trzej Towarzysze
Zleceniodawca: Cardan (po podarowaniu mu dwóch butelek wódki)
Lokalizacja startowa: punkt 4 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkty 5, 6 na mapie
Opis ukończenia questu:
Udajemy się do punktu 5 i odszukujemy jedną z dziur w ziemi, przez którą wpadamy prosto do kompleksu jaskiń. Wyciągamy detektor i ruszamy korytarzami w zaznaczone cyfrą miejsce (powinniśmy zauważyć szarą kropkę na mini-mapie, symbolizującą leżące nieopodal zwłoki (screen) które ograbiamy). Kręcąc się po korytarzach, powinniśmy odnaleźć jeszcze dwa przemieszczające się artefakty. Cały czas powinniśmy jednak uważać na wszechobecne anomalie. Korytarz za ciałem Stalkera zaprowadzi nas na powierzchnię.
Szkielet drugiego z przyjaciół mechanika odnajdujemy w punkcie 6, na południe od Anomalii Sosnodąb (screen). Powinniśmy być gotowi na atak psów (krótkie serie z karabinu maszynowego) które biegają w pobliżu. Zabieramy jego PDA oraz maskę. Z transmisji dowiadujemy się o artefakcie który jest na szczycie drzewnej anomalii.
Zanim wdrapiemy się na górę, powinniśmy zabrać artefakt na samym dole. Na drzewo wchodzimy gałęzią wychodzącą na stronę południową, pierwszą od lewej (czyli zachodnią). Pokonujemy kolejne konary pnąc się cały czas w górę. W końcu detektor powinien wskazać nam artefakt umiejscowiony na skupisku gałęzi (screen).
4. Niedostępny Schowek
Zleceniodawca: Snag
Lokalizacja startowa: punkt 7 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 8 na mapie
Opis ukończenia questu:
Anomalia Pazur kryje w sobie dwa artefakty. Jeden na dole, drugi odnajdziemy wspinając się na górę pokręconej konstrukcji. Odwracając się w stronę zachodnią, powinniśmy zobaczyć dwa korytarze (screen). Są ze sobą połączone, ale doskakujemy (warto wcześniej zapisać) do tego po prawej (lewy ma przy wejściu silne anomalie). W korytarzu skręcamy w lewo, wyjmujemy detektor i przy wyjściu odnajdujemy artefakt.
Powinniśmy zbadać teraz głębsze korytarze. Na południowym zachodzie znajdziemy wejście do tunelu umiejscowione na tyle nisko, że możemy z niego skorzystać. Wyciągamy broń (strzelba sprawdza się tu dobrze) i ruszamy korytarzami atakowani z każdej strony przez skaczące, humanoidalne potwory. Docieramy do zaznaczonego na zielono punktu - samochodu (screen) i zabieramy z niego skrzynkę. Przy wyjściu używamy korytarzy które skierowane są ku górze.
Wracamy do bazy Stalkerów. Możemy oddać skrzynkę zleceniodawcy, lub pokazać ją mechanikowi który otworzy ją w zamian za 500 monet. Tym sposobem jednak anulujemy zadanie, chociaż sami wejdziemy w posiadanie kilku ciekawych przedmiotów (w tym jednego artefaktu). Jeśli jednak zakończymy zadanie "przepisowo" i skrzynię oddamy, Snag podzieli się z nami łupem. Sami decydujemy które przedmioty chcemy zabrać, warto jednak zwrócić szczególną uwagę na wartościowy artefakt. Możemy go wybrać w parze z dowolnym przedmiotem, poza hełmem.