Artefakty | Podstawy Stalker Zew Prypeci poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Artefakty
Wyróżniamy w sumie 27 typów artefaktów (poniżej tabelka z przykładową, prawdopodobną lokalizacją, którą możemy odczytać na mapach ogólnych) z których 23 są "odnawialne" i możemy je znaleźć w różnego rodzaju anomaliach. Pierwsze cztery typy spotykamy natomiast wyłącznie w trakcie wykonywania zadań i na dobrą sprawę nie zabawią w naszych rękach zbyt długo.
W zdobywaniu artefaktów niezwykle istotną rolę odegra posiadany przez nas detektor. Urządzeń tych wyróżniamy w sumie cztery rodzaje. Echo - generuje sygnały świetlne i dźwiękowe, Niedźwiedź - wskazuje kierunek, Weles - dokładne położenie, Swaróg (prototyp) - położenie i okoliczne anomalie. Staramy się jak najszybciej wejść w posiadanie przynajmniej typu Weles, a lepiej - najbardziej zaawansowanego, prototypowego detektora Swaróg (patrz - zadanie 19 (Kuszący interes) sektora Zaton). Wtedy polowanie na artefakty (screen) stanie się prawdziwą przyjemnością.
Handel artefaktami jest najbardziej lukratywnym sposobem na zdobycie gotówki. Najwyższy zysk osiągniemy sprzedając je handlarzowi (punkt 2 na mapie questów) w bazie Stalkerów w Zaton. Beard po ukończeniu zadania 2 (Dziwne Zjawisko) sektora Zaton, będzie mógł zlecić nam odszukanie konkretnego rodzaju artefaktu za który zaproponuje nam wyższą niż zwykle kwotę.
Uwaga - miejsca w których możemy zebrać artefakty oznaczone zostały na mapach ogólnych punktami niebieskimi . Po każdej emisji istnieje pewna szansa, że artefakty na nowo pojawią się w tych właśnie miejscach.
IKONA | NAZWA | WŁAŚCIWOŚCI | MIEJSCE [sektor] (misja) |
Przemienione Koło | Promieniowanie +6 | [Z - Zaton] (2. Dziwne Zjawisko) | |
Przerobiony Izolator | Promieniowanie +6 | [J - Jupiter] (13. Okresowe emisje psioniczne) | |
Serce Oazy | Regeneracja Zdrowia +2, Zaspokoj. Głodu+1, Odnawianie Energii +2, Leczenie Ran +2, Promieniowanie +4 | [J] (12. Oaza) | |
Kompas | Ochr. termi. +3, Ochr. chem. +3, Ochr. psion.+3, Ochr. elektr. +3, Odnawianie Energii +2, Promieniowanie +4 | [Z] (20. Kompas) | |
Muszla | Odnawianie Energii +4, Promieniowanie +2 | 4 [Z], 12 [Z], 12 [P - Prypeć] | |
Bateria | Odnawianie Energii +2, Promieniowanie +1 | 4 [Z] | |
Kulebiak | Regeneracja Zdrowia +4, Promieniowanie +2 | [Z] (5. Udzielenie Stalkerowi pomocy); 20 [Z] | |
Korale Mamy | Leczenie Ran +2, Promieniowanie +1 | 3 [Z], 2 [J], 6 [J] | |
Śnieżynka | Odnawianie Energii +6, Promieniowanie +3 | 12 [Z], 12[P], 7 [P] | |
Świetlik | Regeneracja Zdrowia +6, Promieniowanie +3 | 14 [J], 10 [J] | |
Bąbel | Promieniowanie -4 | 18 [Z], 14 [J], 15 [J], [P] (1. Niezidentyfikowana Broń / Karabin Gaussa) | |
Płomień | Leczenie Ran +6, Promieniowanie +3 | 6 [Z], 3 [J] | |
Oko | Leczenie Ran +4, Promieniowanie +2 | 17 [Z], 6 [Z], 3 [J], 6 [J], 9 [J] | |
Kula Ognista | Ochr. termi. +6, Promieniowanie +2 | 6 [Z], 6 [J] | |
Dusza | Regeneracja Zdrowia +2, Promieniowanie +2 | 18 [Z], 4 [J], 14 [J] | |
Kamienna Krew | Ochr. chem. +3, Promieniowanie +1 | 14 [J], 15 [J] | |
Kryształ | Ochr. termi. +3, Promieniowanie +1 | 3 [Z], 6 [Z], 17 [Z], 2 [J], 6 [J] | |
Złota Rybka | Max. udźwig +12kg, Promieniowanie +3 | 8 [P] | |
Grawi | Max. udźwig +8kg, Promieniowanie +2 | 3 [J] | |
Gwiazda Wieczorna | Max. udźwig +4kg, Promieniowanie +1 | 10 [Z] | |
Skrętak | Promieniowanie -3 | 7 [Z] | |
Meduza | Promieniowanie -2 | 7 [Z] | |
Blask Księżyca | O. PSI +6, Promieniowanie +2 | 4 [Z], 10 [J] | |
Błysk | Ochr. elektr. +6, Promieniowanie +2 | 4 [Z], 12 [Z] | |
Świecidełko | Ochr. elektr. +3, Promieniowanie +1 | 12 [Z], 4[Z] | |
Kotlet | Ochr. chem. +6, Promieniowanie +2 | 7 [Z], 18 [Z], 4 [J] | |
Kamienny Kwiat | O. PSI +3, Promieniowanie +1 | 7 [Z], 3 [J] |