Questy (cz.6) | Zaton Stalker Zew Prypeci poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
11. Transakcja
Zleceniodawca: Sultan (po wykonaniu zadania 10 na rzecz bandytów), lub Beard (zadanie 10 po stronie "dobrych")
Lokalizacja startowa: punkt 10 (bandyci), lub 2 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 19 (bandyci), lub 20 na mapie
Opis ukończenia questu:
Tej samej nocy której ukończyliśmy zadanie 10, udajemy się na wskazane miejsce. Rozmawiamy z przywódcą, a następnie podążamy za grupą (po stronie dobra musimy się schylić, poruszamy się cicho i wchodzimy do okrągłego budynku). Oglądamy krótką scenkę, po czym rozpoczynamy eliminowanie pojawiających się przeciwników. Korzystamy z osłon i często robimy zapisy stanu gry (najlepiej na osobnych slotach). Kiedy walka dobiegnie końca, przeszukujemy ciało handlarza i zabieramy PDA, a następnie rozmawiamy z przywódcą grupy i odbieramy nagrodę.
Uwaga - PDA które znaleźliśmy, oraz to z zadania 17 (Historia Powinności) sektora Jupiter, są niezwykle istotne. Jeśli oddamy oba Owl'owi i pozostaniemy neutralni, nie będziemy w stanie ukończyć zadania 21 (Ocaleni z Monolitu) [Jupiter]. Aby tego uniknąć, powinniśmy dokonać wyboru pomiędzy frakcjami - Powinnością, a Wolnością i oddać oba urządzenia stosownemu przywódcy w bazie Stalkerów sektora Jupiter (wyjście 1:1 nigdzie nas nie zaprowadzi, nadal będziemy neutralni).
Na dodatek - oddając to PDA Owl'owi, omija nas zadanie 0 (Magazyn Powinności) z sektora Jupiter.
12. Przynieś Kardanowi narzędzia
Zleceniodawca: Cardan
Lokalizacja startowa: punkt 4 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkty 13, 21 na mapie Zaton;
Opis ukończenia questu:
Poszukiwanie narzędzi mechaników to właściwie zajęcie na całą grę. Wyróżniamy trzy różne komplety przyrządów, po dwie sztuki w każdym z odwiedzanych przez nas rejonach. Pierwsze dwa możemy odszukać w sektorze Zaton. Do precyzyjnych narzędzi doprowadzi nas zadanie 7, narzędzia podstawowe znajdziemy na obszarze Tartaku. Musimy jednak mieć się na baczności, ponieważ teren ten stał się siedliskiem uzbrojonych w karabiny zombie. Dokładnie pod numerem 21, stoi chata na strychu której czekają na nas narzędzia podstawowe (screen).
FAZA 2 - narzędzia do kalibracji
Lokalizacja docelowa: punkt 9 na mapie Prypeć;
Ten zestaw narzędzi możemy odnaleźć dopiero po dostaniu się do sektora Prypeć. Udajemy się do domu towarowego (punkt 9) uważając na okoliczne psy, przechodzimy przez drzwi zagrodzone meblami.
Mamy przed sobą prawdziwy labirynt pomieszczeń. Zakładając że stoimy plecami do wejścia - otwieramy i przechodzimy przez drzwi po prawej, teraz przez pustą futrynę po lewej (otwieramy drzwi przez które próbowały przejść skoczko-psy), następnie w prawo korytarzem i znowu w prawo na rozwidleniu. Do końca korytarza i w lewo, przez pustą futrynę. Teraz przez drzwi po lewej (kolejne skoczko-psy próbowały przez nie przejść). Powinniśmy znajdować się w pomieszczeniu ze schodami do piwnicy w której spoczywają upragnione narzędzia (screen). Możemy zejść jeszcze niżej i wyciągnąć z niebezpiecznej anomalii artefakt.
13. Ogończa 5
Zleceniodawca: od początku gry
Lokalizacja startowa: -
Lokalizacja docelowa: punkt 23 na mapie
Opis ukończenia questu:
Na bagnach odszukujemy jeden z helikopterów (screen). Po zbliżeniu się do maszyny, możemy ją przeszukać. Zanim się oddalimy, warto zajrzeć do skrzyni po drugiej stronie helikoptera, a także ostrożnie przeszukać bagna w poszukiwaniu artefaktu (uważamy na wystające "stożki" wody, to niebezpieczne anomalie). Zadanie zostanie zaktualizowane, a rozwiąże się "samo" w miarę naszych postępów w fabule.