Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization IV - poradnik

Sid Meier's Civilization IV - poradnik

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mieszkańcy | Miasto w Sid Meier's Civilization IV poradnik Sid Meier's Civilization IV

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Zagwarantowanie użyteczności miastu, wymaga obok zapewnienia mu odpowiedniego otoczenia rozsądnego zarządzania mieszkańcami i wznoszenia wewnątrz osady odpowiednich konstrukcji.

Zanim posługując się już stworzonym powyżej podziałem na specjalności miast skupię się na szczegółowych poradach kilka uwag natury ogólnej.

Generalnie im miasto ma więcej mieszkańców - tym lepiej. Każdy z nich to możliwość obsadzenia kolejnego pola dookoła miasta czy wyznaczenia następnego specjalisty - a więc ilość naszej ludności przekłada się bezpośrednio na nasz potencjał produkcyjny, kulturalny, finansowy i badawczy.

Niemniej należy unikać zupełnie niekontrolowanego rozwoju miast - zbyt szybki przyrost mieszkańców doprowadzić może do tego, że część z nich zacznie się buntować i być może zacznie brakować żywności - żadna z tych sytuacji nie jest katastrofą, ale doprowadza do marnotrawienia naszych zasobów.

Maksymalną ilość mieszkańców wyznaczają następujące czynniki:

  1. ilość żywności - każdy mieszkaniec zużywa 2 jednostki żywności
  2. liczba surowców żywnościowych (z bonusem do zdrowia) - każdy z nich to +1 do zdrowia (z odpowiednimi budynkami +2)
  3. niektóre budowle - akwedukt (aqueduct) lub szpital (hospital) ją zwiększają; kuźnia (forge) czy fabryka (factory)- zmieszają.
  4. terenu - las i świeża woda zwiększa zdrowie, tereny zalewiskowe (flood plains) i dżungla - zmniejszają.
  5. technologii - genetics i future tech zwiększają odpowiednio +3 i +1 zdrowie mieszkańców.

O ile samego terenu dookoła miasta nie zmienimy, możemy w trakcie gry uzyskiwać dostęp do różnych surowców żywnościowych - z których każdy w połączeniu z odpowiednią budowlą daje nam +2 do zdrowia.

Sprawa zadowolenia jest rozwiązana nieco inaczej.

Na zadowolenie mieszkańców wpływają następujące czynniki:

  1. świątynie (temple) - każda to + 1 do zadowolenia
  2. Religia - wybór jakiejś religii jako panującej powoduje iż wszystkie miasta gdzie ta religia jest wyznawana mają +1 do zadowolenia. Dodatkowo katedra (cathedral)należąca do danej religii dodaje kolejne +2 (+1 kolejny gdy mamy dostęp do kadzidła)
  3. Kultura - w połączeniu z takimi budowlami jak koloseum (colosseum) czy teatr (t heatre ) kultura generowana za pośrednictwem globalnych ustawień kultury (pisze o tym w dziale zarządzanie imperium) poprawia zadowolenie mieszkańców
  4. Surowce luksusowe - każdy z nich daje +1, w połączeniu z odpowiednim budynkiem mamy za każdy +2