Miasta i ich koszt | Imperium w Sid Meier's Civilization IV poradnik Sid Meier's Civilization IV
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
O ile nie jest możliwe osiągnięcie sukcesu bez tętniących życiem, dobrze zaplanowanych miast i silnej armii, tak same miasta i wojska do zwycięstwa nie wystarczą - trzeba jeszcze je w sposób sensowny wykorzystać. W CIV ten najwyższy poziom zarządzania naszymi poddanymi, mimo iż organicznie połączony z wcześniej wspomnianymi zagadnieniami, wymaga osobnego omówienia.
Pierwszym ważnym zagadnieniem jest kwestia ekspansji. Wiemy już mniej więcej gdzie i jak budować miasta, ale równie ważne jest dostosowanie ich liczby do naszych możliwości finansowych i organizacyjnych.
Specyfiką CIV jest to, iż koszt każdego miasta zależy od dwóch czynników - liczby miast i odległości danego ośrodka miejskiego od naszej stolicy. W założeniu twórców gry miało to ograniczyć tzw. ICS (Infinity City Sprawl - Nieograniczone Mnożenie się Miast) - znacząco zwiększające koszt każdego kolejnego miasta. I w znacznym stopniu się to udało.
Poza rosnącymi kosztami związanymi z ilością miast dodatkowo musimy wziąć pod uwagę fakt, iż im większa cywilizacja tym większe są koszty utrzymania naszego ustroju (civics).
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie