Guardians of the Galaxy: Rozdział 9 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 9 (Ciężkie czasy) z pokonania Kapitana Chwały i odwiedzenia Korpusu Nova.
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 9 (Ciężkie czasy). Poniższa solucja podpowiada m.in. jak rozprawić się z Kapitanem Chwałą i Letalnym Legionem, jak przekonać Wszechumysł oraz na jakich warunkach zapłacić karę nałożoną przez Korpus Nova.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 9 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.
- Zadzwonienie do Kosmo z kokpitu (Call Cosmo from the cockpit)
- Pokonanie Kapitana Chwały i Letalnego Legionu (Defeat Captain Glory and the Lethal Legion)
- Nowy Xandar - użycie komputera pokładowego statku Milano
- Ważny wybór: spotkanie z Wszechumysłem
- Ważny wybór: zapłacenie kary nałożonej przez Korpus Nova
- Zrelaksowanie się w kajucie (Relax in your quarters)
Zadzwonienie do Kosmo z kokpitu (Call Cosmo from the cockpit)
Rozdział rozpocznie na pokładzie statku Milano i nie zapomnijcie o nowych opcjonalnych rozmowach z członkami drużyny, które mogą być powiązane ze znajdźkami Strażnika znalezionymi w poprzednich misjach.
Jeżeli w rozdziale 8 pozwoliliście Gamorze na wyruszenie w pościg za Rakerem, to teraz pojawi się na statku i powróci do drużyny. Dowiecie się też, że odcięła Rakerowi jedną z mechanicznych kończyn.
Po załatwieniu wszystkich spraw udajcie się na mostek kapitański i usiądźcie w fotelu.
Pokonanie Kapitana Chwały i Letalnego Legionu (Defeat Captain Glory and the Lethal Legion)
Spotkanie z Kosmo zostanie przewrane przez Kapitana Chwałę będącego przywódcą Letalnego Legionu. Do rozegrania będzie w rezultacie bitwa kosmiczna, w której pokierujecie statkiem Milano.
Dodatkowa informacja - Jeżeli w rozdziale 2 postanowiliście schować sprzęt Rocketa na wieść o planowanej inspekcji Korpusu Nova, to nie został on odebrany Strażnikom Galaktyki i będzie teraz użyty do wzmocnienia Milano. Zwiększy się nieco Wasza siła rażenia, ale nawet bez tego wsparcia wygranie wszystkich walk w przestrzeni kosmicznej nie będzie bardzo trudne.
W pierwszej części walk w kosmosie musicie poradzić sobie z grupą zwykłych statków kontrolowanych przez podwładnych bossa. Możecie ich atakować w dowolnej kolejności - zwracajcie uwagę na strzałki znajdujące się wokół okrągłego celownika, które informują o ich lokalizacji.
Podczas walk polegajcie na unikach na boki po to żeby być rzadziej trafianym. Dostępna jest też opcja nagłego zawrócenia o 180 stopni, ale ona przyda się tylko jeśli macie aktualnie jakiś wrogi statek dokładnie za sobą. Wrogie maszyny są bardzo słabe i każda z nich eksploduje już po krótkim ostrzale.
Do właściwej konfrontacji z bossem dochodzi po tym jak zniszczycie wszystkie mniejsze statki. Kapitan Chwała pilotuje znacznie większy statek i Waszym zadaniem jest zniszczenie wszystkich oznaczonych ikonami punktów na statku bossa.
Lecąc w stronę Kapitana Chwały musicie przede wszystkim uważać na silne ataki czerwonym laserem. Rozwiązaniem są w tym przypadku poprawnie wykonywane uniki na boki, aczkolwiek z ich aktywacją czekajcie do ostatniej chwili po to żeby nie załączyć ich zbyt wcześnie i nie umożliwić bossowi skorygowanie strzału z lasera.
Kapitan Chwała może też strzelać fioletowymi laserami. Zadają one niewielkie obrażenia, ale możecie zostać trafieni nawet kilka razy pod rząd. Także i w tym przypadku uniwersalnym rozwiązaniem jest unik w lewo lub w prawo.
Oznaczone przez grę cele możecie niszczyć w dowolnej kolejności, przy czym musicie mieć świadomość tego, że boss po każdej Waszej udanej akcji teleportuje się w inne miejsce i pozostawi po sobie pole minowe. Nie musicie niszczyć min i możecie po prostu szybko skręcić w inną stronę żeby się z nimi nie zderzyć. Zerknijcie na strzałkę przy celowniku żeby szybko ponownie namierzyć jednostkę Kapitana Chwały i rozpocząć kolejny przelot w jej stronę.
Zniszczenie wszystkich oznaczonych celów doprowadzi do pokonania Kapitana Chwały i awansujecie do kolejnej części rozdziału.
Nowy Xandar - użycie komputera pokładowego statku Milano
Akcja przeniesie się do lokacji Nowy Xandar będącej centrum dowodzenia Korpusu Nova. Star-Lord skorzysta z komputera pokładowego żeby nawiązać z połączenie:
- Wybierzcie standardowy galaktyczny język (Standard Galactic).
- Wybierzcie kategorię przestępstw (Criminal Offenses). Możecie też sprawdzić inne, ale są one opcjonalne.
- Wybierzcie kategorię popełnionych przestępstw (Past Crimes). Także i w tym przypadku inne warianty są opcjonalne.
- Wybierzcie opcję zapłacenia kary (Pay a Fine).
Gra nie pozwoli Wam już teraz przelać kredyty, bo najpierw awansujecie do opisanej poniżej sceny.
Ważny wybór: spotkanie z Wszechumysłem
Dojdzie do "spotkania" z Xandariańskim Wszechumysłem i jest to scena, w której warto pilnować się przy wyborze opcji zachowania:
- Przy pierwszym wyborze zdecydujcie się na prawą opcję dialogową - podzielenie się wiedzą (Share Intel).
- Przy drugim wyborze zdecydujcie się na lewą opcję dialogową - zakwestionowanie strategii (Question the Strategy).
- Przy trzecim wyborze zdecydujcie się na prawą opcję dialogową - umieszczenie w perspektywie (Put in Perspective).
Poprawne rozegranie sceny przekona Wszechumysł, że można odmienić przebieg wydarzeń i że powinien pomóc bohaterom w przyszłości. Spowoduje to, że w rozdziale 14 Wszechumysł pomoże Wam w pokonaniu jednej z większych grup przeciwników. W przypadku złego rozegrania rozmowy nie otrzymacie po prostu wspomnianej pomocy w dalszej fazie kampanii i będzie do rozegrania o jedną bitwę więcej.
Ważny wybór: zapłacenie kary nałożonej przez Korpus Nova
Dopiero teraz pojawia się okazja do przelania kary nałożonej przez Korpus Nova w rozdziale 2. Dla przypomnienia wysokość kary to:
- 7000 kredytów jeśli podczas przeszukania statku znaleziono sprzęt Rocketa (schowaliście lamę),
- 8000 kredytów jeśli podczas przeszukania statku znaleziono lamę (schowaliście sprzęt Rocketa).
Macie 3 warianty zachowania:
- Posiadacie kredyty i chcecie zapłacić - To rekomendowany wariant, bo odblokujecie dzięki niemu trofeum Galaktyczna bieda (Galactic Frugality) wymagane do zdobycia platynowego trofeum. Wybierzcie opcję potwierdzenia zapłaty (Confirm Payment).
- Posiadacie kredyty, ale nie chcecie zapłacić - Wybierzcie opcję anulowania zapłaty (Cancel Payment).
- Nie posiadacie wymaganej ilości kredytów i nie możecie zapłacić - Może się tak stać jeśli wydaliście za dużo kredytów w rozdziale 6 i macie ich teraz mniej niż 7000 lub 8000. Nie możecie zapłacić kary nawet jeśli chcielibyście.
Zrelaksowanie się w kajucie (Relax in your quarters)
Postępy nie są blokowane jeśli nie zapłacicie kary. Niezależnie od wybranego wariantu dalsza część rozdziału 9 ma zawsze odgórnie narzucony przebieg.
Po wyświetleniu cut-scenek udajcie się do kajuty Star-Lorda i zrzućcie lamę z łóżka żeby można było na nim usiąść. Zaczekajcie aż główny bohater zaśnie.
W kolejnej scenie wyjdźcie z kajuty i następnie skierujcie się w stronę wyjścia ze statku Milano. Załączą się kolejne filmiki przerywnikowe i rozpocznie się scena ucieczki przed wielkim wirem. Ważną informacją jest to, że wiru nie można "zgubić". Prędzej czy później musicie zatrzymać się i oddać strzały z blasterów w jego stronę. Po chwili obudzicie się i awansujecie do rozdziału 10.