Guardians of the Galaxy: Rozdział 4 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Marvel’s Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 4 (Królowa potworów) dla wariantów sprzedania Rocketa i Groota.
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 4 (Królowa potworów), który oddzielnie opisuje wariant wystawienia na sprzedaż Rocketa (włamanie się do skarbca) oraz Groota (skradanie się po wieczerzy). Zamieściliśmy też opis konfrontacji z bossem Lokator w Mroku.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 4 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem. Sekrety odnajduje się w różnych miejscach w fortecy w zależności od wybranego wariantu misji 4, ale możecie mieć pewność, że w obu wariantach odnajdziecie te same stroje i znajdźki Strażnika. Różnią się jedynie archiwa, ale one nie są wymagane do platyny.
- Spotkanie z Lady Hellbender - informacje wstępne o 2 możliwych wariantach
- Wariant 1 - Sprzedanie Rocketa Lady Hellbender (Sell Rocket to Lady Hellbender)
- Wariant 2 - Sprzedanie Groota Lady Hellbender (Sell Groot to Lady Hellbender)
- Walka z bossem - Lokator Mroku
Spotkanie z Lady Hellbender - informacje wstępne o 2 możliwych wariantach
Czwarty rozdział gry jest wyjątkowy, gdyż zmieni się jego przebieg w zależności od decyzji z rozdziału 3. Mogliście wtedy zadecydować o próbie sprzedania Lady Hellbender Rocketa lub Groota. Wybór ten spowoduje, że inaczej potoczy się spotkanie z Królową potworów oraz że inne będą sceny, które po nim nastąpią.
Wspólne dla obu wariantów jest spotkanie z bossem Lokator Mroku, do której dochodzi w końcowej części rozdziału. Wasza decyzja nie wpłynie też już na przebieg kolejnych rozdziałów kampanii. Zmiany dotyczą wyłącznie rozdziału 4.
Wariant 1 - Sprzedanie Rocketa Lady Hellbender (Sell Rocket to Lady Hellbender)
Początkowa część etapu nie zawiera żadnych interaktywnych scen. Musicie skorzystać z windy żeby dotrzeć do pieczary, w której przebywa Lady Hellbender.
Rozpoczną się negocjacje w sprawie sprzedaży Rocketa. W przypadku opisywanego wariantu opcje dialogowe nie mają żadnego znaczenia, bo uda się Wam pomyślnie sprzedać towarzysza. Rocket zaatakuje zgromadzone w sali postacie i nie można temu w żaden sposób zapobiec.
Od razu po odzyskaniu kontroli musicie zaliczyć zjazd. Po wylądowaniu na niższym poziomie pojawi się dron ochrony. Nie możecie go zniszczyć i nie możecie doprowadzić do tego żeby zbliżył się do bohaterów, bo będzie to oznaczało ich natychmiastową śmierć.
W celu wydostania się z pułapki zainteresujcie się bocznymi skrzyniami z obrazka i ostrzelajcie je żeby odblokować sobie drogę ucieczki. Tuż po dotarciu w nowe miejsce natraficie na pierwszą znajdźkę - Archiwum: Drony (Drones). Nie śpieszcie się też z opuszczeniem tego obszaru idąc za resztą drużyny. Doskakując na mijany po drodze boczny balonik do odnalezienia jest też Strój: Guardians of the Galaxy 2014 - Drax.
W drodze do skarbca spodziewajcie się walk z wrogo nastawionymi strażnikami. Nie są one trudne, ale warto w pierwszej kolejności dopadać snajperów atakujących z wyższych półek. Polegajcie też na zdolnościach obszarowych i atakach specjalnych.
Niektórzy z wrogów mogą korzystać z tarcz i odpowiedzią na nie jest poleganie na lodowych atakach po to żeby je szybciej wyczerpywać.
W jednym z kolejnych tuneli musicie ponownie uciec przed dronem. Użyjcie wizora do zlokalizowania osłabionego fragmentu podłogi z powyższego obrazka, a następnie poproście Draxa o przebicie się do kanałów. W trakcie ich eksploracji zajrzyjcie do mijanej lewej odnogi, w której jest Strój: Pięcioro Jeźdźców Apokalipsy (Five Horsemen of the Apocalypse) - Rocket.
W dalszej części przemarszu czekają Was kolejne dość intensywne walki ze strażnikami. Bohaterowie docelowo dotrą do skarbca.
Polecamy w pierwszej kolejności zająć się odnalezieniem 2 sekretów w skarbcu. Są to Archiwum: Nieznana odmiana Ghilarona (Unknown Ghilaron Species) oraz Znajdźka Strażnika: Pierścień zabójcy (Assassin's Ring).
Na potrzeby zaliczenia celu misji zacznijcie podnosić kosztowności ze skarbca po to żeby gromadzić kredyty potrzebne do zapłacenia kary.
Po interwencji ze strony Lady Hellbender musicie szybko wydostać się ze skarbca:
1) Zacznijcie od użycia lodowych ataków do zatkania otworów wentylacyjnych (możecie je łatwiej lokalizować z pomocą wizora) i powstrzymania rozpylania trującego gazu.
2) Zainteresujcie się łańcuchem podtrzymującym jedną z lamp i poproście Gamorę o użycie broni białej. Spowoduje to zrzucenie ciężkiego obiektu.
3) Poproście Draxa o podniesienie lampy i rzucenie nią w osłabioną ścianę (ponownie pomocny może tu być wizor).
Po wydostaniu się ze skarbca zaliczycie nowy zjazd i dotrzecie do miejsca stoczenia walki z bossem - Lokatorem Mroku.
Wariant 2 - Sprzedanie Groota Lady Hellbender (Sell Groot to Lady Hellbender)
Początkowa część etapu nie zawiera żadnych interaktywnych scen. Musicie skorzystać z windy żeby dotrzeć do pieczary, w której przebywa Lady Hellbender.
Rozpoczną się negocjacje w sprawie sprzedaży Groota. W przypadku opisywanego wariantu wskazane jest wybieranie następujących opcji:
- Zachęcenie Draxa (Encourage Drax)
- Wsparcie Draxa (Support Drax)
Drax wpadł w oko Lady Hellbender i będzie w stanie nakłonić ją do lepszej zapłaty za Groota. Maksymalnie możecie uzyskać 12000 kredytów. Na szczęście nawet jeśli otrzymacie mniej kredytów to i tak będzie to wystarczająca suma do zapłacenia kary w dalszej części gry.
Kontrolę nad bohaterami odzyskacie po wieczerzy i musicie się skradać żeby dotrzeć do miejsca przetrzymywania Groota pozostając niezauważonym.
Podczas tej i kolejnych scen skradankowych unikajcie zderzania się z butelkami i małymi obiektami na ziemi, bo mogą one zaalarmować wrogów. Najlepiej iść powoli i dużo rozglądać się - nie musicie śpieszyć się z uwolnieniem towarzysza.
Po drodze poproście Rocketa o zhakowanie panelu. Docelowo bohaterowie dotrą do sali tronowej i polecamy w pierwszej kolejności odszukać w niej 2 znajdźki Strój: Guardians of the Galaxy 2014 - Drax i Archiwum: Nie rób tego! (Don't Do It!).
W sali tronowej do rozwiązania jest zagadka z odblokowaniem windy. Zainteresujcie się małymi skałami z powyższego obrazka. Zniszczenie ich po ostrzału z blasterów odblokuje wąskie przejście dla Rocketa, który dotrze do przełącznika centralnej konstrukcji.
Nadal używajcie wizora. Waszym zadaniem jest doprowadzenie zasilania do windy. Możecie w tym celu wchodzić w interakcję z przełącznikami widocznymi w wizorze po to żeby przekierowywać przepływ prądu. "Pełne" żółte linie symbolizują, że w danym miejscu płynie już prąd, a "puste" że musicie doprowadzić zasilanie do danego miejsca. Zagadka ta nie ma na szczęście wielu różnych rozwiązań. Skupiajcie się po prostu na generowaniu kolejnych połączeń.
W trakcie rozwiązywania zagadki spodziewajcie się pojawienia grupy wartowników w sali tronowej. Rozprawienie się z nimi nie powinno być trudne. Po rozwiązaniu zagadki ustawcie się na małej okrągłej windzie z obrazka 2.
Po dotarciu na poziom, na którym więzione są potwory ponownie musicie skradać się i tak samo jak wcześniej unikajcie potykania się o drobne obiekty. Podczas tej sceny możecie zboczyć z głównej ścieżki i przeskoczyć nad stołem żeby dotrzeć do sekretnej lokacji ze znajdźką - Strój: Pięcioro Jeźdźców Apokalipsy (Five Horsemen of the Apocalypse) - Rocket.
Dzięki skorzystaniu z głównej ścieżki docelowo dotrzecie do obszaru z okrągłą dziurą. Znajdują się tu przejścia do kilku bocznych pomieszczeń.
Najpierw zajrzyjcie do pierwszego pokoju od lewej, do którego wszedł Drax. Jest tam Znajdźka Strażnika: Pierścień zabójcy (Assassin's Ring).
Teraz udajcie się do pomieszczenia z Gamorą i zacznijcie od zabrania nowego sekretu - Archiwum: Opieka nad podopiecznymi (Care of Our Charges). Podejdźcie do klatki z Grootem - pokazuje ją powyższy obrazek.
Po cut-scence musicie podążać za Grootem i scena ta nie zawiera żadnych walk. Docelowo ustalicie, że zostaliście oszukani przez Lady Hellbender i rozpocznie się pojedynek z bossem - Lokatorem Mroku.
Walka z bossem - Lokator Mroku
Opisane poniżej starcie z bossem jest wspólne i identyczne dla obu wariantów z poprzednich podpunktów solucji, tzn. dla wariantu wystawienia na sprzedaż Rocketa i Groota.
Jedną z najważniejszych podpowiedzi jest to, że powinniście przez całą bitwę unikać ataków mackami w wykonaniu bossa. Są one sygnalizowane czerwonymi wykrzyknikami i warto zawsze postarać się wykonać uskok w bok żeby nie zostać uderzonym przez mackę.
Nie możecie niestety bezpośrednio kontrolować uników pozostałych Strażników. Jeśli któryś z nich zostanie powalony, to powinniście podjąć starania o jego jak najszybsze wskrzeszenie, bo w przeciwnym razie będziecie mieli o jedną postać mniej po Waszej stronie i starcie może się niepotrzebnie wydłużyć.
Macki są również celami dla Waszych ataków. Dobrym pomysłem jest zablokowanie kamery na którejś z macek poprzez przytrzymanie lewego triggera po to żeby móc ją skuteczniej atakować.
Jedna z atakowanych macek docelowo opadnie na arenę po tym jak zapełni się pasek oszołomienia. Bardzo ważne jest to żeby wykorzystać taką okazję do pozbawienia jej punktów energii. Atakujcie mackę nie tylko głównym bohaterem, ale również wydawajcie polecenia towarzyszom żeby odpalali swoje ofensywne zdolności.
Po tym jak macka straci wszystkie punkty zdrowia na ekranie może pojawić się ikona przycisku - skorzystanie z tej specjalnej akcji doprowadzi do przecięcia macki i boss zostanie permanentnie osłabiony. Musicie powtórzyć całą tę sekwencję z drugą macką, dzięki czemu awansujecie do drugiej fazy walki.
Począwszy od drugiej części pojedynku musicie liczyć się z tym, że na arenie będą pojawiały się mniejsze potwory. Są one wrażliwe na lodowe ataki, z których warto korzystać po to żeby się z nimi bardzo sprawnie rozprawiać. Możecie też polegać na zdolnościach o charakterze obszarowym żeby pozbyć się kilku kreatur dzięki pojedynczej akcji.
Nie próbujcie zabić wszystkich pomocników bossa, bo na ich miejsce pojawią się kolejni. Rozprawiajcie się tylko z tymi potworami, które w danym momencie przeszkadzają Wam w dalszym atakowaniu Lokatora Mroku.
Główny boss odzyskał dwa paski zdrowia. Musicie powtarzać kroki z pierwszej części pojedynku, tzn. osłabiać macki i doprowadzać do sytuacji, w których będą one opadały na arenę.
Niewielką różnicą jest to, że ikony przycisku do przecięcia osłabionej macki musicie tym razem szukać na odległej ścianie, nie tuż obok areny. Jego wciśnijcie doprowadzi do wysłania w to miejsce Gamory. Pozbawcie bossa dwóch ostatnich macek.
W finałowej trzeciej części pojedynku boss ma ostatni pasek zdrowia, ale nie będzie już polegał na mackach.
W przerwach pomiędzy atakowaniem mniejszych potworów wyczekujcie momentów pojawiania się na arenie bomb.
Starajcie się podbiec do bomby i wcisnąć wskazany przycisk żeby nakazać Draxowi rzucenie bombą. Zadbajcie przy tym żeby nikt mu nie przeszkodził w tej czynności, bo w przeciwnym razie atak może się przedwcześnie zakończyć. Trafiony bombą boss straci trochę punktów zdrowia.
Powtarzajcie schemat z rzucaniem bomb, aż Lokator Mroku straci cały pasek zdrowia i zostanie oszołomiony. Do odpalenia pozostała już ostatnia specjalna akcja - wciśnijcie przycisk zgodnie ze wskazaniami na ekranie.