Guardians of the Galaxy: Prolog i rozdział 1 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Marvel’s Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia prologu (Meredith) oraz rozdziału 1 (Ryzykowna stawka).
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia prologu (Meredith) oraz misji 1 (Ryzykowna stawka). Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak rozwiązać pierwsze zagadki środowiskowe w strefie kwarantanny, jak wygrać pierwsze walki z potworami, jak wygrać zakład z Rocketem i jak uciec ze strefy kwarantanny statkiem Milano.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 1 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.
- Prolog - retrospekcja
- Spotkanie się z Gamorą w kokpicie (Meet Gamora in the cockpit)
- Podążanie za Rocketem (Follow Rocket)
- Zdobycie naładowanej baterii dla Rocketa (Get Rocket a charged battery)
- Podążanie za Rocketem (Follow Rocket)
- Otwarcie turbiny z pomocą Rocketa (Work with Rocket to open the turbine)
- Zainstalowanie ostatniego urządzenia (Install the last thumper)
- Dołączenie do Rocketa i Groota (Reunite with Rocket and Groot)
- Zmuszenie potwora do wyjścia z ukrycia (Force the monster out of hiding)
- Ucieczka ze strefy kwarantanny (Escape the Quarantine Zone)
Prolog - retrospekcja
Prolog kampanii jest jedną z kilku retrospekcji i steruje się w nim młodym Peterem Quillem. Nie ma on wielu interaktywnych elementów i nie zawiera żadnych walk.
Obejrzyjcie okładkę albumu i magazyn rockowy, a powinniście być w stanie zejść z łóżka. Możecie opcjonalnie rozejrzeć się po pokoju bohatera w piwnicy domu Quillów lub zakończyć prolog otwierając drzwi.
Spotkanie się z Gamorą w kokpicie (Meet Gamora in the cockpit)
Przebudzicie się w kajucie na statku kosmicznym już jako dorosły Peter Quill - Star-Lord. Możecie opcjonalnie przejść się po pokładzie i pogadać z towarzyszami, ale będzie też okazja do tego w późniejszych rozdziałach i dostępnych będzie też wtedy więcej opcji interakcji. Warto zajrzeć do kajuty Rocketa żeby znaleźć Archiwum: Kostiumy drużyny (Team Costumes).
Posuńcie fabułę do przodu udając się na mostek kapitański, rozmawiając z Gamorą i siadając w fotelu kapitana.
Musicie wprowadzić kod 0451 (jest to przy okazji mały easter egg) - najeżdżajcie kursorem na właściwe przyciski. Jeśli się pomylicie, to wciśnijcie X. Po wpisaniu kombinacji 0451 wciśnijcie przycisk OK.
Podążanie za Rocketem (Follow Rocket)
Rozejrzyjcie się po okolicy, w której rozpoczyna się eksplorację strefy kwarantanny, a znajdziecie Archiwum: Incydent z nanożywicą (Nano-Resin Incident Report).
Przeprawa przez strefę kwarantanny jest w dużej mierze liniowa. Po drodze możecie używać wizora do skanowania otoczenia i odnajdywania interaktywnych elementów. Zbierajcie też od początku gry loot - komponenty do craftingu. W określonych momentach mogą załączać się tzw. gadki. Są to małe rozmowy, w których możecie (lub nie) wybrać odpowiedź. Nie są one zaliczane do ważnych wyborów (je uwzględniliśmy w dalszej części solucji) i w rezultacie możecie wybierać dowolne reakcje.
Po drodze musicie po raz musicie skorzystać z odrzutowych butów i pamiętajcie o możliwości wykonywania podwójnych skoków w grze. Po wyjątkowo dalekim skoku gra może też zmusić Was do szybkiego wciśnięcia dodatkowego przycisku żeby nie spaść w przepaść.
Dotrzyjcie do miejsca zaliczenia zjazdu (powyższy obrazek). Najpierw udajcie się tu w prawo i zlokalizujcie miejsce zeskoczenia na ukrytą niższą półkę, a znajdziecie Strój: Guardians of the Galaxy 2014 - Rocket. Dopiero teraz udajcie się w lewo (zgodnie ze wskazaniami Rocketa) i zlokalizujcie kolejny sekret - Archiwum: Duma i upadek(Pride and Fall).
Dotrzecie do barykady i dowiecie się o możliwości niszczenia organizmów pasożytniczych - używa się do tego blasterów i w dalszej części gry przyda się to Wam też do odsłaniania znajdziek, lootu czy sekretnych przejść.
Rocket poinformuje Was też wkrótce o rozpoczęciu zawodów w zdobywaniu punktów. Ich założeniem jest niszczenie wiszących gniazd pasożytów, które najłatwiej możecie lokalizować z pomocą wizora (przykłąd na obrazku). Zawody dokładniej opisaliśmy w naszym poradniku trofeowym na stronie dotyczącej osiągnięcia Udław się, gryzoniu.
Niedługo po tym jak zaczniecie gromadzić punkty możecie znaleźć sekrety Archiwum: Oczyszczenie strefy zastrzeżonej (QZ Disposal) oraz Znajdźka Strażnika: Bransoleta komunikacyjna łowcy (Ravager Comm Bracelet). W przypadku drugiego sekretu musicie zniszczyć pasożytniczy organizm na ziemi.
Wkrótce czeka Was pierwsza bitwa z potworami. Jako że Star-Lord działa chwilowo w pojedynkę możecie polegać tylko na własnych atakach. Potwory możecie atakować blasterami lub stosować ataki wręcz, bo kreatury są bardzo słabe.
Po walkach możecie zaliczyć wspinaczkę i znaleźć na wyższej półce Archiwum: Niewysłana wiadomość (Failed to Send Message). Zniszczcie pasożyty i przeciśnijcie się dalej.
W kolejnej lokacji po raz pierwszy trzeba wydać polecenie członkowi drużyny. Służy do tego celu menu wywoływane po przytrzymaniu L1/LB. Zwróćcie się w stronę interaktywnej krawędzi po drugiej stronie przepaści i poproście Groota o stworzenie mostu.
Zdobycie naładowanej baterii dla Rocketa (Get Rocket a charged battery)
Możecie od teraz zacząć polować na nowe gniazda w ramach zawodów z Rocketem. Po drodze poproście Groota o stworzenie kolejnego pomostu.
W kolejnej lokacji Rocket poprosi o odnalezienie naładowanej baterii. Rozejrzyjcie się za pasożytniczymi organizmami z obrazka. Ostrzelanie ich blasterami zrzuci baterię z wyższej półki. Podnieście ją i przynieście Rocketowi.
Rozpoczną się walki, w których do zaliczenia jest samouczek z używania zdolności Strażników Galaktyki. Musicie zawsze przytrzymać L1/LB, wcisnąć przycisk interesującego Was członka drużyny i następnie przycisk aktywacji jego zdolności. W ramach tutoriala przetestujecie zdolność Groota pozwalającą zatrzymywać wrogów w miejscu.
Rozprawcie się ze wszystkimi nowymi potworami. Przy okazji możecie poćwiczyć w tej bitwie wykonywanie uników.
Podążanie za Rocketem (Follow Rocket)
Obok miejsca rozwiązania zagadki z baterią są wyższe półki i możecie zaliczyć wspinaczkę.
Nowa ścieżka doprowadzi Was w pobliże wielkiej głowy Wartownika. Zbliżcie się do niej od lewej strony. Ostrzelajcie z blasterów pasożyty w jej prawym oczodole, a następnie zwróćcie się w jego stronę i poproście Groota o stworzenie mostu (powyższy obrazek). Po wejściu do środka możecie znaleźć kolejne gniazda do zdobywania punktów oraz Archiwum: Nie do pomyślenia (Unthinkable) w centralnym obszarze z kratami.
Dotrzyjcie do miejsca zainstalowania przenoszonego urządzenia (Thumper). Akcja ta doprowadzi do kolejnych walk i tym razem pojawi się okazja do przetestowania pierwszej zdolności Rocketa - rzucenia bombą.
Po walkach wznówcie liniowy przemarsz i po drodze ponownie pomóżcie sobie utworzeniem mostu przez Groota. Nie zapominajcie o możliwości niszczenia kolejnych gniazd pasożytów.
Otwarcie turbiny z pomocą Rocketa (Work with Rocket to open the turbine)
Po dotarciu do turbiny blokującej przejście musicie przetestować nowy rodzaj akcji - wysłanie Rocketa do szybu wentylacyjnego. Jest on po prawej stronie i zeskanujcie go najpierw wizorem. Polecenie Rocketowi trzeba oczywiście wydać z rozwijanego menu (L1/LB).
Po rozsunięty turbiny dotrzyjcie do kolejnego zamkniętego przejścia i tym razem ostrzelajcie blokujące go pasożytnicze organizmy (wizor zaznacza je na żółto).
Za niedługo załączy się długi zjazd. Unikajcie zderzania się z przeszkodami (w razie potrzeby możecie aktywować skok) i niszczcie po drodze kolejne gniazda.
Następna w kolejności jest scena ucieczki z konstrukcji, która wkrótce zawali się. Wystarczy biec przed siebie i nie zatrzymywać się, a bezproblemowo ją zaliczycie. Wkrótce zakończą się też zawody w zdobywanie punktów i jeśli je wygraliście to otrzymacie dodatkowe osiągnięcie Udław się, gryzoniu.
Zainstalowanie ostatniego urządzenia (Install the last thumper)
Po obejrzeniu scenek przerywnikowych zlokalizujcie najpierw boczne przejście, które prowadzi do sekretnego obszaru z sekretem Strój: Guardians of the Galaxy 2014 - Groot.
Podążajcie liniową trasą. Dotrzecie do zamkniętego przejścia - ustawcie się z boku i wciśnijcie przycisk interakcji żeby razem z Grootem przepchnąć przeszkodę. W kolejnej lokacji jest stół warsztatowy - są one wykorzystywane do kupowania bajerów (perków). W ramach tutoriala zakupicie perk Gwałtowne przeładowanie, który pozwala szybciej schładzać blastery. Rekomendacje odnośnie nabywania innych perków znajdziecie na stronie Najlepsze bajery w naszym przewodniku po grze.
Dołączenie do Rocketa i Groota (Reunite with Rocket and Groot)
Zniszczcie pasożytnicze organizmy i wybierzcie wąskie przejście. Dotrzecie do lokacji z nowym typem potwora i gra zaproponuje tu samouczek z walki wręcz. Do atakowania kolejnych kreatur możecie też używać blasterów. Po walkach załączy się tutorial ze zdobywania punktów rozwoju i kupowania zdolności. Musicie nabyć pierwszą zdolność dla Star-Lorda, ale przy kolejnych awansach będzie już obowiązywała swoboda wyboru.
Po walkach zlokalizujcie miejsce, w którym można rozpocząć wspinaczkę na wyższe półki (powyższy obrazek). Na górze jest do odnalezienia ukryta za pasożytniczymi organizmami Znajdźka Strażnika: Kręgowa jednostka kontrolna (Spinal Control Unit).
W następnej lokacji przebywa kolejny nowy potwór i odpali się tu samouczek z napełniania pasków oszołomienia (Stagger Bar) przeciwników. Warunki do jego napełnienia różnią się w zależności od typu przeciwnika. Naładowanie go sprawi, że wróg będzie tymczasowo oszołomiony i wrażliwy na kolejne ataki.
W dalszej części bitwy do walk dołączą Drax i Gamora. Gra pozwoli Wam przetestować ich startowe zdolności - umiejętność Draxa może ładować pasek oszołomienia, a umiejętność Gamory zadawać poważne obrażenia oszołomionym przeciwnikom.
W lokacji, w której stoczyliście walki, musicie rozwiązać zagadkę środowiskową:
- Użyjcie wizora żeby zlokalizować duży wiszący blok i nakażcie Gamorze przeciąć kabel, na którym on wisi (obrazek 1).
- Zwróćcie się w stronę upuszczonego bloku i nakażcie Draxowi przenieść blok. Może on go zanieść w różne miejsca, przy czym na potrzeby awansowania w misji wybierzcie oznaczony obszar z obrazka 2. Pozwoli to Wam wdrapać się na wyższą półkę i dotrzeć do wyjścia z tej sali.
Tuż po skorzystaniu z nowego przejścia natraficie na ostatni sekret dla tego etapu - Archiwum: Cud! (A Miracle!). Zaliczcie krótki zjazd i rozpocznijcie walki z nowymi potworami. W bitwie tej załączy się obowiązkowy samouczek z aktywowania zbiórki (Huddle) kombinacją przycisków L1+R1/LB+RB.
Waszym zadaniem jest umiejętne zmotywowanie drużyny do walki - obserwujcie nastawienie członków drużyny i napisy pojawiające się za ich plecami. Wybrana opcja zachowania powinna pasować do tego schematu lub dotyczyć skupienia uwagi towarzyszy na temacie wygrania walki. Nie ma kary za złe rozegranie zbiórki. Zawsze jest ona w stanie wskrzesić poległych towarzyszy. Dodatkowo jeśli poprawnie się zachowaliście to cała drużyna otrzyma tymczasową premię do zadawanych obrażeń (przy wybraniu złej opcji tylko Star-Lord).
Po wygranej bitwie musicie wydostać się z hali. Zeskanujcie z pomocą wizora duże drzwi oraz panel na lewo od nich. Poproście Rocketa o zhakowanie panelu żeby odblokował przejście dla drużyny.
Zmuszenie potwora do wyjścia z ukrycia (Force the monster out of hiding)
W trakcie spotkania z ukrywającym się potworem zacznijcie od zniszczenia okolicznych przeszkód po to żeby kreatura nie mogła się za nimi chować.
Zlokalizujcie potwora (samemu lub z pomocą wizora), wywołajcie menu wydawania poleceń i nakażcie Grootowi uwięzienie bestii dzięki skorzystaniu z jego domyślnej zdolności. Odkryjecie, że napotkaną kreaturą jest przyjaźnie nastawiona lama - od tego momentu będzie pojawiała się na pokładzie statku Milano.
Ucieczka ze strefy kwarantanny (Escape the Quarantine Zone)
Ostatnia część rozdziału zakłada pilotowanie statku Milano w drodze do miejsca opuszczenia strefy kwarantanny. Nie jest to trudna ani skomplikowana sekcja, ale pamiętajcie o kilku rzeczach:
- Unikajcie zderzania się z przeszkodami. Po kilku takich zderzeniach statek może zostać zniszczony.
- Używajcie działek statku Milano do niszczenia przeszkód na trasie przelotu (jest ona odgórnie narzucona).
- W końcowej części lotu regularnie załączajcie dopalacz (będzie się on szybko odnawiał).