Guardians of the Galaxy: Rozdział 5 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Marvel’s Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 5 (Zginąć za uczciwość) z infiltracji stacji Skała Korpusu Nova.
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 5 (Zginąć za uczciwość). Poniższa solucja podpowiada m.in. jak zaliczyć zagadkę z dostarczeniem zasilania, jak pokonywać wrogich żołnierzy i jak uciec ze Skały.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 5 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.
- Odnalezienie Ko-Rel żeby zapłacić karę (Find Ko-Rel to pay your fine)
- Włamanie się do bazy (Break into the base)
- Odnalezienie Ko-Rel (Find Ko-Rel)
- Ucieczka ze Skały (Escape the Rock)
- Zniszczenie zacisków (Destroy the Clamps)
Odnalezienie Ko-Rel żeby zapłacić karę (Find Ko-Rel to pay your fine)
Po rozpoczęciu rozdziału tradycyjnie możecie przejść się po statku Milano i odbyć nowe opcjonalne rozmowy z członkami drużyny lub dotrzeć na mostek kapitański i po zaliczeniu przelotu awansować do właściwej części etapu.
Dotrzecie do posterunku Skała (The Rock) Korpusu Nova. Wyjdźcie ze statku Milano i rozpocznijcie przemarsz przez pustą stację. Docelowo musicie skorzystać z przejścia prowadzącego do poczekalni.
Włamanie się do bazy (Break into the base)
W poczekalni do rozwiązania jest nowa zagadka, której założeniem jest doprowadzenie do przywrócenia dostaw prądu do dużych bocznych drzwi.
Zajrzyjcie do małego bocznego pomieszczenia, w którym jest sekret - Archiwum: Złota siła (The Golden Force). W tym samym pomieszczeniu jest też właz z powyższego obrazka. Ostrzelajcie go z blasterów i wyślijcie Rocketa do szybu wentylacyjnego. Dotrze on dzięki temu do pomieszczenia po przeciwnej stronie pancernej szyby i będziecie mogli rozpocząć drugą część zagadki.
W ramach rozwiązywania zagadki musicie używac wizora do śledzenia przepływu prądu (obrazek 1). Możecie wchodzić w interakcję z przełącznikami po to żeby przekierowywać zasilanie.
Jedno z opcjonalnych połączeń może odblokować wejście do drugiego bocznego pomieszczenia, w którym jest Strój: Korpus Nova (Nova Corps) - Drax. Docelowo musicie podprowadzić dwa połączenia do dużych drzwi z obrazka 2. Pozwoli to Wam rozpocząć eksplorację dalszej części posterunku.
Odnalezienie Ko-Rel (Find Ko-Rel)
Przeprawa jest w dużej mierze liniowa. W jednym z mijanych bocznych pomieszczeń znajdziecie celę z więźniem - wciśnięcie przycisku "uwolnienia" więźnia nie ma żadnych istotnych konsekwencji w dalszej części gry (poza pojawieniem się klatki na drugim planie).
W większym pomieszczeniu kontrolnym jest Znajdźka Strażnika: Akta nierozwiązanej sprawy (Cold Case File). W tej samej lokacji pogadajcie z Rocketem i wybierzcie mniejsze boczne drzwi. Rozglądajcie się podczas podróżowania kolejnymi korytarzami, bo na ziemi leży kolejny sekret - Archiwum: Winda A23 (Elevator A23).
Dotrzecie do sali z pancerzami i są w niej uszkodzone drzwi blokujące dalsze przejście. Ostrzelajcie z blasterów górny panel z powyższego obrazka, a następnie użyjcie lodowego ataku na odsłoniętym mechaniźmie żeby go zamrozić.
Znajdziecie się w pomieszczeniu z jednym dużym pancerzem i stołem warsztatowym. Jest tu też znajdźka - Archiwum: Okólnik: Używanie kombinezonów (Memo: Suit Protocol).
Kolejne korytarze doprowadzą Was do nowych zamkniętych drzwi i musicie poprosić Rocketa o zhakowanie panelu.
W nowej sali czeka Was wybór, choć nie jest on ekstremalnie ważny:
- Jeśli Star-Lord odezwie się po założeniu hełmu, to zaalarmujecie o swojej pozycji grupę żołnierzy. Po pojawieniu się ich wybór opcji dialogowych nic już nie zmieni. Ustalicie, że mają wrogie intencje i załączy się dodatkowa bitwa. Nie jest ona bardzo trudna do wygrania - warto użyć co najmniej jednej zdolności obszarowej na początku bitwy.
- Jeśli odłożycie hełm bez odzywania się, to pominięcie dodatkową walkę, choć niestety nie jest to równoznaczne z unikaniem wykrycia także przez resztę rozdziału.
Ucieczka ze Skały (Escape the Rock)
Z pomieszczeniem z hełmem sąsiaduje winda i niezależnie od wcześniejszego wyboru zauważycie w trakcie przejażdżki, że inni żołnierze też mają wrogie nastawienie. Rozpoczną się walki z nimi.
Podczas walk oprócz licznych standardowych żołnierzy pojawiają się m.in. przeciwnicy z tarczami. Starajcie się zachodzić ich od tyłu gdy są zajęci walką z członkami drużyny i używać lodowych ataków do skutecznego napełniania ich pasków oszołomienia.
Spodziewajcie się długiej bitwy i po jej zakończeniu wybierzcie przejście do kolejnych korytarzy, w których pojawią się nowi wrogowie. Podczas walk zaglądajcie do mijanych bocznych pomieszczeń, bo w jednym z nich przy zwłokach jest znajdźka - Archiwum: Jeśli ktoś to znajdzie... (If Anyone Finds This...).
Dotrzyjcie do dużych niebieskich drzwi i po otwarciu ich zlokalizujcie ostatni sekret tego etapu - Strój: Korpus Nova - Groot (Nova Corps - Groot). Dopiero po zabraniu go zdecydujcie się na wspinaczkę (powyższy obrazek).
Kontynuujcie liniową przeprawę - zakłada ona m.in. przeciskanie się przy oknach, przez które widać postacie zgromadzone przy ołtarzu. W kolejnej lokacji wyślijcie Rocketa do zhakowania panelu i spodziewajcie się kolejnych walk.
Skorzystajcie z kolejnej windy. Celem podróży jest pokazane na obrazku centrum dowodzenia.
Zniszczenie zacisków (Destroy the Clamps)
Do zniszczenia jest 6 żółtych zacisków i możecie docierać do nich w dowolnej kolejności. W lokalizowaniu ich bardzo pomocy jest wizor. Dwa z zacisków wymagają wskoczenia na dach statku kosmicznego i pilnujcie się żeby nie spaść. Każdy zacisk ostrzelajcie z blasterów.
W trakcie zaliczania opisywanego celu misji możecie (ale nie musicie) przystępować do walk. Nie liczcie na wyeliminowanie wszystkich wrogów. Pozbywajcie się tylko tych przeciwników, którzy staną Wam na drodze.