Guardians of the Galaxy: Ważne wybory - Rozdział 5 Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Guardians of the Galaxy zawiera opis ważnego wyboru odezwania się lub odłożenia hełmu z rozdziału 5.
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wyborów z rozdziału 5 - Zginąć za uczciwość. Dowiecie się w jakich scenach podejmuje się kluczowe decyzje w piątym etapie, a także jakie mogą one mieć długofalowe konsekwencje.
Poniższy opis wyborów z rozdziału 5 z oczywistych względów zawiera spojlery. Staraliśmy się mimo wszystko ograniczać podawanie szczegółów z przebiegu scen i skupiać się na samych wyborach.
- Odłożenie lub odezwanie się po nałożeniu hełmu
- Dodatkowy wybór - uwolnienie więźnia lub pozostawienie go w celi
Odłożenie lub odezwanie się po nałożeniu hełmu
Jedyny ważny wybór piątego rozdziału kampanii pojawia się po dotarciu do sali z globusami. Odnajdziecie w niej nieużywany hełm podobny do tych, które wrogowie z tej lokacji używają do komunikowania się między sobą.
Macie dwa warianty zachowania:
Wariant 1 zakłada odłożenie hełmu (lewa opcja zachowania) - Pozwoli to Wam uniknąć w tym konkretnym momencie wykrycia, ale niestety nie możecie liczyć na unikanie konfrontacji przez cały rozdział.
Wariant 2 zakłada odezwanie się po nałożeniu hełmu (prawa opcja zachowania) - Spowoduje to, że wrogowie przedwcześnie dowiedzą się o Waszym przybyciu i ustalą Wasze miejsce pobytu.
Jeżeli wybraliście wariant 2, to spodziewajcie się przybycia grupy przeciwników. Po krótkiej wymianie zdań rozpoczną się walki.
Istotną informacją jest w tym przypadku to, że nawet jeśli wybierzecie wariant 1 to i tak w opisywanym rozdziale będzie do rozegrania seria walk. Odpadnie tylko jedna bitwa spowodowana właśnie odezwaniem się do hełmu. Polecamy wybrać wariant 1 jeśli nie chcecie walczyć z pierwszą grupą przeciwników lub wariant 2 jeśli chcecie zdobyć xp za jedną dodatkową rozegraną bitwę.
Dodatkowy wybór - uwolnienie więźnia lub pozostawienie go w celi
W trakcie rozgrywania rozdziału 5 czeka Was też jeden mniejszy wybór, który można określić mianem easter egga.
Jedno z bocznych pomieszczeń odwiedzanych niedługo po rozwiązaniu zagadki z przełącznikami w początkowej części etapu jest więzieniem. Spotkacie tu więźnia przetrzymywanego w celi, który będzie prosił o uwolnienie. Możecie z nim odbyć krótką rozmowę i zapytać się go np. o powód jego pobytu czy o Korpus Nova.
Więźnia możecie zignorować lub skorzystać z panelu obok celi. W tym drugim przypadku więzień nie zostanie zgodnie z oczekiwaniami uwolniony, tylko cela razem z nim w środku zacznie przemieszczać się.
Cela z więźniem będzie kilkakrotnie pojawiała się na drugim planie w dalszej części rozdziału. Docelowo uda się Wam ustalić, że dojdzie do jej wystrzelenia i zacznie dryfować w przestrzeni kosmicznej.
Decyzja w sprawie więźnia nie ma żadnych konsekwencji ani w tym rozdziale ani w dalszej części gry. Nie otrzymacie też żadnych unikalnych przedmiotów.