Guardians of the Galaxy: Rozdział 14 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 14 (Prosto w ogień) z walk na Sancrosanct i znalezienia Warlocka.
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 14 (Prosto w ogień). Poniższa solucja objaśnia m.in. jak zinfiltrować Sancrosanct, jak wygrywać bitwy na Sancrosanct, jak uzyskać wsparcie od Kosmo i Wszechumysłu, a także jak dotrzeć do Adama Warlocka.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 14 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.
- Ostatnia wizyta na Milano - punkt bez powrotu
- Przekradnięcie się obok armady Kościoła (Sneak past the Church's armada)
- Przeprawa w głąb Sancrosanct (Fight your way into Sancrosanct)
- Podążanie za Rocketem (Follow Rocket)
- Dotarcie do wielkiej skały (Get to the giant rock)
- Odnalezienie Warlocka (Find Warlock)
- Zatrzymanie Spełnienia (Stop the Fulfillment)
Ostatnia wizyta na Milano - punkt bez powrotu
Rozdział 14 jest ostatnią okazją do swobodnego przejścia się po statku Milano. Po tym jak zaliczycie przelot do nowej lokacji finałowe rozdziały będą rozgrywały się jeden po drugim bez powracania na statek Strażników Galaktyki. Można więc potraktować ten moment jako tzw. punkt bez powrotu (point of no return).
Nie musicie jakoś specjalnie przygotowywać się do finału. Polecamy zadbać o obejrzenie wszystkich zebranych do tej pory znajdziek Strażnika, które mogą znajdować się w kajutach bohaterów i ładowni. Każda z nich odblokowuje rozmowę i nowy wpis do Galaktycznego Kompedium. Możecie też swobodnie porozmawiać np. z Mantis.
Po odbyciu wszystkich rozmów udajcie się na mostek i wykonajcie przelot do miejsca stacjonowania statku Sancrosanct.
Przekradnięcie się obok armady Kościoła (Sneak past the Church's armada)
Interaktywna scena czeka Was dopiero w końcowej fazie przelotu. Przejmiecie kontrolę nad statkiem Mantis. Ostrzeliwujcie wrogie jednostki w trakcie odgórnie zaplanowanego lotu w stronę doków Sancrosanct. Nie jest to trudna scena.
Przeprawa w głąb Sancrosanct (Fight your way into Sancrosanct)
Po odzyskaniu kontroli nad Star-Lordem bohaterowie będą mieli założone unikalne stroje z zestawu Złotych Strażników (Golden Guardians). Możecie je pozostawić lub zmienić i nawet jeśli Star-Lordowi założycie strój bez skafandra i sprzętu do oddychania nie musicie obawiać się jego śmierci. Nowe stroje tak samo jak inne są przedmiotami kosmetycznymi / skórkami.
Gra odblokowała też mega zdolność Groota. Ma ona bardzo przydatną cechę - może wskrzeszać członków drużyny. Załączajcie ją gdy zauważycie, że ktoś poległ i nie możecie do niego łatwo dotrzeć. Groot może też wskrzesić Star-Lorda jeśli Wasz bohater polegnie na polu bitwy.
Od razu po przejęciu kontroli nad Star-Lordem rozpoczną się walki i do skuteczniejszego atakowania pierwszych wrogów polecamy używać żywiołu błyskawic. Spodziewajcie się, że w bitwie wezmą też udział Unifikatorzy. Atakujcie tego, który w danym momencie nie jest otoczony silnym polem.
Po bitwie dotrzyjcie do dużej windy. Na nowym piętrze rozegracie kolejne walki. Użyjcie żywiołu błyskawic do odblokowania po drodze zamkniętego przejścia. Powtórzcie tę czynność przy kolejnych zamkniętych drzwiach. Zauważcie, że w nowych walkach niektórzy zwykli wrogowie mają pola ochronne - możecie ich skuteczniej atakować w oparciu o żywioł plazmy. W dalszej części przemarszu raz jeszcze użyjcie żywiołu błyskawic na przełączniku.
Podążanie za Rocketem (Follow Rocket)
Dotrzecie do tunelu z wielkim wentylatorem i bardzo silne podmuchy są w stanie spychać bohaterów i zrzucać ich z balkoników. W trakcie przemarszu chowajcie się za zasłonami (przykładowa na obrazku 1) i używajcie żywiołu wiatru do stawiania do pozycji pionowej kolejnych przeszkód. Przebiegajcie do kolejnych zasłon gdy wentylator na chwilę się wyłączy.
Podczas przeprawy przez tunel możecie opcjonalnie wdrapać się na lewe balkoniki (obrazek 2). Musielibyście tam ponownie unikać wiatru i postawić zasłonę. Dzięki przeskoczeniu na prawe górne balkoniki możecie znaleźć Strój: Zespołowy lord (Team-Lord) - Star-Lord.
Wyjście z tunelu z wielkim wentylatorem jest na dole po prawej stronie. Liniowe korytarze doprowadzą Was do miejsca załączenia cut-scenki.
Dotarcie do wielkiej skały (Get to the giant rock)
Podróz w stronę wielkiej skały oznacza kolejne walki ze standardowymi przeciwnikami - pamiętajcie o dopasowywaniu ataków żywiołami do ich słabości.
Po walkach podejmijcie próbę wysłania Rocketa do panelu sterowania. Panel eksploduje, ale przejście zostanie odblokowane po wystrzale z działa. Kontynuujcie walki. Po drodze Groot powinien automatycznie rozstawiać mosty i nie musicie mu wydawać dodatkowych poleceń w tej sprawie.
Po jednej z walk natraficie na przejście blokowane przez grupę minerałów i rozwiązaniem jest skorzystanie z żywiołu plazmy.
W dalszej części przemarszu zaliczycie zjazd i przystąpicie do walki w mniejszym pomieszczeniu. Po bitwie Gamora powinna utorować przejście ponownie bez konieczności wydawania polecenia.
W dalszej fazie przeprawy spotkacie nowych Inkwizytorów i z racji posiadania odblokowanego żywiołu plazmy możecie go teraz używać do ich skuteczniejszego osłabiania. Kontynuujcie przeprawę. Po jednej z walk pojawi się smok dosiadany przez Królową Potworów, przy czym on będzie pomagał Strażnikom na drugim planie. Nie musicie obawiać się kolejnej konfrontacji z bestią.
Po wylądowaniu w nowym miejscu przesuńcie duży obiekt z powyższego obrazka i poproście Gamorę o utorowanie przejścia.
Zaliczycie nowy zjazd i spodziewajcie się kolejnych walk, w których do pokonania jest m.in. więcej niż jeden Inkwizytor. Drax przebije się do kolejnej sali po bitwie.
Dotrzecie do miejsca, w którym dojdzie do bombardowania w wykonaniu smoka. Niedługo po obejrzeniu tej sceny Groot utworzy pomost. Po skorzystaniu z niego obróćcie się najpierw w prawo i dotrzyjcie do bocznej półki. Jest tam blokada z minerałów do zniszczenia atakiem plazmy. Odblokowuje ona przejście do obszaru ze znajdźką - Strój: Pięcioro Jeźdźców Apokalipsy (Five Horsemen of the Apocalypse) - Drax.
Powróćcie do drużyny i skierujcie się dalej. W miejscu z obrazka może dojść do pojawienia się Kosmo i statku Knowhere. Stanie się tak jeśli w rozdziale 12 pomyślnie zaliczyliście scenę z Kosmo, tzn. pomogliście mu w wydostaniu się spod wpływu Obietnicy.
Dzięki pojawieniu się Kosmo dojdzie do bombardowania i wyeliminowania dużej grupy przeciwników. W przypadku braku wsparcia ze strony Kosmo byłaby o jedna bitwa więcej do rozegrania.
Skierujcie się dalej. Użyjcie żywiołu plazmy na przejściu zasłanianym przez minerały i następnie pozwólcie żeby Gamora przebiła się na drugą stronę.
Przeciśnijcie się przez otwór - bohaterowie automatycznie wylądują w kopalni.
Odnalezienie Warlocka (Find Warlock)
W kopalniach czekają Was nowe walki i ponownie pomocny może być żywioł plazmy. Po wszystkich walkach dotrzecie do lokacji, w których trzeba używać żywiołu lodu na parze. Może to generować kolejne lodowe półki.
Podczas tworzenia kolejnych lodowych półek zainteresujcie się obszarem z obrazka. Możecie tu zboczyć z głównej ścieżki i wygenerować kolejne półki, które doprowadzą Was do wąskiego przejścia i lokacji z dużą ilością lootu oraz dwoma ostatnimi sekretami gry. Są to Strój: Wybrana córka (Chosen Daughter) - Gamora oraz Archiwum: Do każdego, kogo może to dotyczyć (To Whom It May Concern).
Powróćcie do towarzyszy i wyruszcie dalej przez kopalnie. Po drodze miniecie m.in. stół warsztatowy.
Po zebraniu całego lootu z kopalń skierujcie się w stronę pokazanego na obrazku wyjścia. Otwarcie drzwi załączy cut-scenkę.
Znajdziecie się w lokacji z dużą liczbą stworzonych Inkwizytorów. Może teraz pojawić się Xandariański Wszechumysł, ale stanie się tak tylko jeśli w rozdziale 9 przekonaliście Wszechumysł do zmiany swojego stanowiska.
Wszechumysł może odpalić potężny atak, który pozostawi kilku Inkwizytorów z minimalną ilością energii. W przypadku braku wsparcia z jego strony musielibyście stoczyć trudniejszą bitwę z maszynami będącymi w pełni sił. Niedaleko znajdują się drzwi wyjściowe i prowadzą do miejsca odnalezienia Warlocka.
Zatrzymanie Spełnienia (Stop the Fulfillment)
Wyruszcie za Adamem Warlockiem. Opcje dialogowe nie mają żadnego znaczenia i możecie wybrać dowolną reakcję lub milczeć. Po dotarciu do miejsca spotkania z Rakerem obejrzycie nowy film przerywnikowy i rozdział 14 zakończy się.