Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Marvel’s Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 3 (Cena swobody) i wyboru sprzedania Groota lub Rocketa.

Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021

Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 3 (Cena swobody). Poniższa solucja podpowiada m.in. jak rozwiązywać zagadki na planecie Seknarf Dziewięć, jak poprawnie atakować żywiołami oraz jak zachować się w sprawie wystawienia na sprzedaż Rocketa lub Groota.

Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 3 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.

Przeszukanie kajuty Star-Lorda (Search your quarters for units)

Gra na samym początku tego rozdziału może wyświetlić informację o nowych dostępnych rozmowach - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Gra na samym początku tego rozdziału może wyświetlić informację o nowych dostępnych rozmowach. Stanie się tak jeśli w poprzednich rozdziałach znaleźliście Znajdźki Strażników - jedną z odmian sekretów. Z każdym tego typu przedmiotem powiązana jest nowa rozmowa i zaliczenie jej dodaje do dziennika nowy wpis do Galaktycznego Kompendium. Rozmowy możecie odkładać na później i ostatnia okazja do ich odbycia jest w rozdziale 14. Uwzględniliśmy je w opisach misji w rozdziale Sekrety i znajdźki.

Na potrzeby awansowania w opisywanym etapie musicie odwiedzić kajutę Star-Lorda (są one opisane na drzwiach). Znajdźcie galaktyczne jednostki (Galactic Units) na ladzie przed lustrem - to nazwa kredytów w grze.

Ważny wybór - wytypowanie Rocketa lub Groota na sprzedaż

Załączy się narada Strażników Galaktyki i plan działania będzie zakładał przechytrzenie Królowej Potworów poprzez upozorowanie wystawienia na sprzedaż jednego z członków drużyny jako rzadkiego okazu - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Załączy się narada Strażników Galaktyki i plan działania będzie zakładał przechytrzenie Królowej Potworów poprzez upozorowanie wystawienia na sprzedaż jednego z członków drużyny jako rzadkiego okazu. Moment decyzji pokazuje obrazek - możecie zadecydować o sprzedaży Rocketa lub Groota.

Decyzję tę dokładniej opisaliśmy w rozdziale Ważne wybory na stronie dotyczącej rozdziałów 3 i 4. To jeden z tych wyborów, które najwięcej mogą zmienić. Decyzja wpływa na przebieg dużej części rozdziału 4 - bohaterowie wykonają inne czynności i odwiedzą inne lokacje na terenie fortecy Lady Hellbender. Dalsza część kampanii (końcówka rozdziału 4 i wszystkie kolejne rozdziały) pozostanie jednak wspólna dla obu wariantów.

Po dokonanym wyborze automatycznie zaliczycie przelot do planety Seknarf Dziewięć. Udajcie się do tylnej części statku i wejdźcie w interakcję z drzwiami żeby wyjść na zewnątrz.

Dotarcie do fortecy Lady Hellbender (Reach Lady Hellbender's fortress)

W początkowej części eksploracji powierzchni planety Seknarf Dziewięć musicie doskakiwać do kolejnych półek i pamiętajcie o możliwości używania podwójnych skoków żeby zmniejszyć ryzyko spadnięcia w przepaść - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

W początkowej części eksploracji powierzchni planety Seknarf Dziewięć musicie doskakiwać do kolejnych półek i pamiętajcie o możliwości używania podwójnych skoków żeby zmniejszyć ryzyko spadnięcia w przepaść. Nie musicie obawiać się zgubienia w drodze do celu, bo niektóre półki są wyraźnie oddalone i możecie z tego łatwo zrozumieć, że nie można do nich doskoczyć.

Gra w pewnym momencie utrudni przeprawę. Po uderzeniach błyskawic będą następowały fale uderzeniowe. Chowajcie się za krzakami i wychodźcie za nich po tym jak minie Was fala. Nie przesadzajcie ze zbyt długim pozostawaniem na otwartej przestrzeni żeby nie zostać zepchniętym w przepaść.

Po (zaplanowanym) spadnięciu i cut-scence rozpocznie się bitwa z potworami - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Po (zaplanowanym) spadnięciu i cut-scence rozpocznie się bitwa z potworami. Najlepiej jest je atakować po kolei, gdyż każdy z potworów ma dodatkowy pancerz, który musicie najpierw zniszczyć.

Po bitwie zlokalizujcie pasożytnicze organizmy z obrazka i zniszczcie je z pomocą blasterów. Odsłoniecie kamienny blok i wydajcie Draxowi polecenie wysunięcia bloku. Pozwoli to Wam dotrzeć na wyższą półkę, na którą wcześniej przedostała się Gamora.

W nowej lokacji zeskanujcie skrzydło, a następnie ponownie pozbądźcie się pasożytniczych organizmów - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

W nowej lokacji zeskanujcie skrzydło, a następnie ponownie pozbądźcie się pasożytniczych organizmów. Tym razem odsłonią one panel kontrolny z powyższego obrazka - poproście Rocketa o jego zhakowanie.

Opuszczone zostanie skrzydło - możecie wspiąć się na górę. Rozejrzyjcie się w tej okolicy za znajdźką - Archiwum: Przypadkowe straty (Collateral Damage).

Przeprawa przed dżunglę (Cross the jungle)

W dżungli odnajdziecie ślady łap, ale bardzo dokładne podążanie za nimi nie jest obowiązkowe - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

W dżungli odnajdziecie ślady łap, ale bardzo dokładne podążanie za nimi nie jest obowiązkowe. Podczas eksploracji dżungli warto natomiast odszukać wąskie niebieskie przejście, które prowadzi do większego sekretnego obszaru. Jest w nim Strój: Guardians of the Galaxy 2014 - Gamora i sposób jego pozyskania dokładniej opisaliśmy w rozdziale Sekrety i znajdźki.

W celu opuszczenia pierwszej części dżungli musicie w miejscu pokazanym na obrazku poprosić Gamorę o przecięcie lian.

Ważny wybór - rzut Rocketem lub alternatywne przejście

Liniowa ścieżka doprowadzi Was do miejsca z obrazka, w którym przepaść oddziela drużynę od kolejnej lokacji - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Liniowa ścieżka doprowadzi Was do miejsca z obrazka, w którym przepaść oddziela drużynę od kolejnej lokacji. Drax będzie chciał rzucić Rocketem i możecie zachować się na dwa sposoby:

Pierwszy wariant zakłada pozwolenie Draxowi na wykonanie planowanej akcji (lewa opcja zachowania). Rocket będzie wściekły na Star-Lorda, ale nie pociąga to za sobą żadnych realnych negatywnych konsekwencji. Zaczekajcie na zhakowanie przez Rocketa panelu, dzięki któremu powstanie pomost.

1 - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry
Drugi wariant zakłada powstrzymanie Draxa (prawa opcja zachowania) - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Drugi wariant zakłada powstrzymanie Draxa (prawa opcja zachowania). W tym przypadku musicie poszukać alternatywnej ścieżki na drugą stronę. Zainteresujcie się obszarem po lewej stronie - w miejscu z obrazka 1 możecie ostrzelac pasożytnicze organizmy, a następnie zeskoczyć na dół i przecisnąć się między skałami.

Podróżujcie liniową ścieżką pomagając sobie skokami. Dotrzecie do kamiennego obelisku z obrazka 2 i musicie poprosić Draxa o jego powalenie.

Wspinaczka (Get to higher ground)

Niezależnie od wybranego wariantu zachowania spodziewajcie się nowych walk - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Niezależnie od wybranego wariantu zachowania spodziewajcie się nowych walk. Pamiętajcie o możliwości oszałamiania potworów zdolnością Draxa i dobijania ich zdolnością Gamory.

Po bitwie musicie dwukrotnie poprosić Gamorę o przecięcie lian i odblokowanie przejść do dalszej części dżungli. Dotrzecie do miejsca, w którym w oddali widać bombowiec. Zdecydujcie się na wąskie przejście przy ścianie klifu - wystarczy przemieszczać się w bok.

Bądźcie gotowi do tego żeby rozpocząć sprint po fragmencie skały, który za chwilę runie w przepaść - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Bądźcie gotowi do tego żeby rozpocząć sprint po fragmencie skały, który za chwilę runie w przepaść. W końcowej części sprintu musicie wykonać daleki skok i przygotujcie się też na wciśnięcie wskazanego przycisku żeby bezpiecznie wdrapać się na nową półkę.

W nowej lokacji zaatakuje Was silniejsza niebieska bestia. Jest ona pierwszym potworem z gry, który ma więcej niż jeden pasek zdrowia - informują o tym zawsze czerwone markery. Paski zdrowia musicie po prostu wyczerpywać po kolei i oznacza to, że odniesienie zwycięstwa zajmie Wam więcej czasu. Na koniec walki przetestujecie Wezwanie do boju, które polega na wciśnięciu przycisku zgodnie z instrukcją na ekranie po to żeby zainicjować specjalny atak zadający większe obrażenia i mogący sparaliżować lub wyeliminować mocno osłabionego przeciwnika.

2 - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry
Po rozprawieniu się z niebieską bestią czeka Was zagadka środowiskowa - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Po rozprawieniu się z niebieską bestią czeka Was zagadka środowiskowa. Zainteresujcie się ścianą wspinaczkową z obrazka 1 - zeskanujcie ją i następnie wskażcie ją Gamorze. Musicie dodatkowo wybrać gdzie Gamora ma się przyczepić do ściany - najlepiej wybrać jej środek.

Po tym jak Gamora wykonała zaplanowaną akcję wykonajcie dwa podwójne skoki - najpierw w stronę Gamory po to żeby złapała Star-Lorda, a następnie w stronę znajdującej się nad nią wyższej półki.

3 - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry
Zauważcie, że do sufitu przyczepiony jest kamienny blok - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Zauważcie, że do sufitu przyczepiony jest kamienny blok. Ostrzelajcie pasożytnicze organizmy z obrazka 1 żeby doprowadzić do jego spadnięcia na dół.

Wskażcie kamienny blok Draxowi jako obiekt do przenoszenia się. Drax może z nim dotrzeć w dwa różne miejsca. Jeśli przeniesiecie go do bocznej skalnej półki, to po wspięciu się na nią odkryjecie sekretny obszar ze Znajdźką Strażnika: Palące kajdany Chitauri (Chitauri Sear-Cuffs). W celu rozwiązania zagadki nakażcie umieszczenie go pod kablami pokazanymi na obrazku 2. Będziecie mogli nakazać Gamorze ich przecięcie i towarzyszka zdoła wykonać to polecenie dzięki wdrapaniu się na blok.

Dotarcie do fortecy Lady Hellbender (Reach Lady Hellbender's fortress)

Zaliczenie zagadki doprowadzi do opuszczenia skrzydła bombowca - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Zaliczenie zagadki doprowadzi do opuszczenia skrzydła bombowca. Możecie zacząć wspinać się po nim, przy czym zlokalizuje po drodze nowy sekret - Archiwum: Na własną rękę (Off the Grid).

Dotrzecie do nowej lokacji z półkami, pomiędzy którymi należy przeskakiwać. Wykonujcie te czynności aż dotrzecie do miejsca zaliczenia zjazdu i wylądowania w szlamie.

Szlam działa podobnie jak ruchome piaski i będziecie musieli odpowiednio zareagować żeby uchronić bohaterów przed śmiercią - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Szlam działa podobnie jak ruchome piaski i będziecie musieli odpowiednio zareagować żeby uchronić bohaterów przed śmiercią. Jest to nietypowa scenka QTE:

  1. Musicie użyć obu gałek analogowych po to żeby jednocześnie przemieścić oba kursory w stronę okręgu.
  2. Po tym jak kursory dotrą do celu szybko wciśnijcie R1/RB.

Star-Lord użyje nowo odblokowanego żywiołu lodu do wydostania się z pułapki.

Gra pozwoli Wam od razu przetestować ataki lodowe na nowych potworach - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Gra pozwoli Wam od razu przetestować ataki lodowe na nowych potworach:

  1. Niektórzy przeciwnicy mają słabość na określony żywioł - w przypadku potworów z tej bitwy ikona płatka śniegu oznacza, że słabością jest lód. Poprawne dopasowanie żywiołu może bardzo szybko zapełniać pasek oszołomienia atakowanego przeciwnika lub pozbawiać go dodatkowej ochrony (w tym przypadku pancerza).
  2. Żywioły wybiera się przyciskami na krzyżaku pada, przy czym początkowo dysponujecie jedynie żywiołem lodu. Kolejne żywioły odblokujecie automatycznie w późniejszych etapach.
  3. Ataki żywiołami zużywają energię i jej zapas możecie odnawiać zbierając mały loot wyrzucony przez wrogów lub odczekując na samoczynną regenerację.

Wdrapanie się na wrak (Climb the wreckage)

4 - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry
Po zabiciu potworów będziecie musieli rozwiązać większą zagadkę środowiskową i jej częścią jest używanie żywiołu lodu poza walką - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Po zabiciu potworów będziecie musieli rozwiązać większą zagadkę środowiskową i jej częścią jest używanie żywiołu lodu poza walką:

  1. Poproście Draxa o wysunięcie wielkiego kartridzą z obrazka 1.
  2. Ustawcie się z boku i użyjcie lodowego ataku na mechaniźmie z obrazka 2. Pozwoli to zatrzymać kartridż w miejscu. Możecie wysłać tam Rocketa, a konkretnie rozkazać mu wejście do dziury.
Działania Rocketa doprowadzą do wysunięcia drugiego kartridża - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Działania Rocketa doprowadzą do wysunięcia drugiego kartridża. Tak jak wcześniej musicie szybko zareagować z lodowym atakiem wymierzonym w mechanizm po to żeby także i ten kartridż został zablokowany w miejscu.

Możecie już wykorzystać wysunięty kartridż do zaliczenia wspinaczki. Po dotarciu na górę poproście Gamorę o rozprawienie się z kablami blokującymi możliwość dalszegoprzejścia. Tuż po wykonaniu tej akcji natraficie na leżącą na ziemi znajdźkę - Archiwum: Głupia robota (Stupid Job).

Przeprawa przez wąwóz (Cross the ravine)

W trakcie przeprawy przez wąwóz bądźcie gotowi do wykonania podwójnego skoku w trakcie krótkiego zjazdu, bo inaczej spadniecie w przepaść - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

W trakcie przeprawy przez wąwóz bądźcie gotowi do wykonania podwójnego skoku w trakcie krótkiego zjazdu, bo inaczej spadniecie w przepaść.

Nieco dalej po raz pierwszy musicie użyć lodowego ataku na wodospadzie. Tego typu akcja doprowadzi do powstania lodowej półki - możecie na nią przeskoczyć i następnie wykonać kolejny skok żeby przejść dalej.

Ważny wybór - drugie miejsce rzutu Rocketem lub alternatywne przejście

Dotrzecie do lokacji, w której ponownie pojawi się możliwość rzucenia Rocketem przez Draxa - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Dotrzecie do lokacji, w której ponownie pojawi się możliwość rzucenia Rocketem przez Draxa. Także i ten ważny wybór ma różne warianty:

  1. Jeśli już wcześniej rzuciliście Rocketem, to nie zgodzi się on na ponowną tego typu akcję. Jeśli wcześniej użyliście alternatywnego przejścia, to teraz możecie zdecydować się na taki krok żeby ułatwić sobie przeprawę.
  2. Także i teraz dostępne jest alternatywne przejście - jest ono ukryte za pokazanymi na obrazku pasożytniczymi organizmami. Musicie je zniszczyć i przecisnąć się między skałami.
W przypadku wybrania alternatywnego przejścia dotrzecie do ściany z pęknięciem - zeskanujcie ją, a następnie duży głaz po prawej stronie (powyższy obrazek) - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

W przypadku wybrania alternatywnego przejścia dotrzecie do ściany z pęknięciem - zeskanujcie ją, a następnie duży głaz po prawej stronie (powyższy obrazek). Polećcie Draxowi wykonanie rzutu głazem żeby odblokować przejście.

Przeprawa przez klify (Get over the cliffs)

Niezależnie od wybranego wariantu przy drugiej scenie z możliwością rzutu Rocketem dotrzecie do lokacji z dużą klatką - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Niezależnie od wybranego wariantu przy drugiej scenie z możliwością rzutu Rocketem dotrzecie do lokacji z dużą klatką. Pojawią się tu dwa niebieskie potwory i przystąpicie do walk z nimi.

Podczas bitwy polecamy skupiać swoją uwagę na jednym z potworów, gdyż każdy z nich posiada w sumie dwa paski zdrowia (1 marker). Stosujcie też zdolności napełniające pasek oszołomienia (np. pierwszą zdolność Draxa). Jeśli zdołacie oszołomić potwora, to użyjcie ofensywnych ataków członków drużyny żeby go jak najbardziej osłabić zanim powróci do pełni sił. Gra może też pozwolić na stylowy atak na mocno osłabionym potworze (przykład na obrazku) żeby zaangażować całą drużynę do dobicia go - takie ataki aktywuje się jednoczesnym wciśnięciem dwóch przycisków.

Po walkach wyruszcie dalej i dotrzyjcie do miejsca rozwinięcia przez Groota pomostu - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Po walkach wyruszcie dalej i dotrzyjcie do miejsca rozwinięcia przez Groota pomostu. Niedługo po przejściu po moście możecie znaleźć pasożytnicze organizmy i po zniszczeniu ich odblokować przejście do sekretnego obszaru ze znajdźką - Strój: Pięcioro Jeźdźców Apokalipsy (Five Horsemen of the Apocalypse) - Groot.

Na potrzeby awansowania dalej w ramach głównych postępów nakażcie Gamorze rozcięcie lian w miejscu z obrazka, a następnie użyjcie lodowego ataku na wodospadzie żeby stworzyć nowe półki.

Dotarcie do fortecy Lady Hellbender (Reach Lady Hellbender's fortress)

W oddali zauważycie fortecę i musicie podróżować wzdłuż krawędzi klifu - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

W oddali zauważycie fortecę i musicie podróżować wzdłuż krawędzi klifu. Po przeciśnięciu się między skałami gra pozwoli Wam na ewentualną zmianę zdania odnośnie tego kto ma zająć miejsce w klatce.

Po tym jak Rocket lub Groot wejdą do klatki musicie rozpocząć długi przemarsz w stronę fortecy. Wybierane w trakci niego opcje dialogowe nie mają znaczenia.

Druga retrospekcja

Zanim awansujecie do rozdziału 4 załączy się jeszcze druga retrospekcja z udziałem młodego Petera Quilla - Guardians of the Galaxy: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia - Guardians of the Galaxy - poradnik do gry

Zanim awansujecie do rozdziału 4 załączy się jeszcze druga retrospekcja z udziałem młodego Petera Quilla. Jest ona rozbudowaną wersją poprzedniej retrospekcji. Musicie:

  1. wstać z łóżka i otworzyć drzwi pokoju Petera,
  2. wyjść po schodach z piwnicy i udać się do kuchni,
  3. wejść w interakcję z tortem i zdmuchnąć świeczki,
  4. udać się na piętro i odszukać sypialnię z prezentem na łóżku.

Próba zajrzenia do pudełka z prezentem zakończy retrospekcję - jego zawartość poznacie w kolejnym flashbacku.