Guardians of the Galaxy: Rozdział 13 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 13 (Wbrew wszystkiemu) z wizyty na planecie Maklu IV i pokonania smoka.
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 13 (Wbrew wszystkiemu). Poniższa solucja objaśnia m.in. jak awaryjnie wylądować, jak zaliczyć przeprawę przez Maklu IV, jak dotrzeć do źródła dymu i jak pokonać bossa - lodowego smoka Fing Fang Fooma.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 13 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.
- Wylądowanie Milano w jednym kawałku (Land Milano in one piece)
- Odnalezienie legowiska Fin Fang Fooma (Search for Fin Fang Foom's lair)
- Dotarcie do źródła dymu (Get to the source of the smoke)
- Zbadanie wioski (Explore the village)
- Odnalezienie legowiska Fin Fang Fooma (Search for Fin Fang Foom's lair)
- Walka z bossem - Fin Fang Foom (smok)
Wylądowanie Milano w jednym kawałku (Land Milano in one piece)
Po tym jak dolecicie do planety Maklu IV załączy się scena z awaryjnego lądowania. Nie jest ona bardzo wymagająca. Starajcie się minimalnie skręcać statkiem żeby omijać zderzanie się ze zbyt wieloma przeszkodami. Scena ma jednak odgórnie zaplanowane zakończenie - rozbijecie się na powierzchni planety.
Możecie zaliczyć opcjonalne rozmowy na statku lub od razu udać się do ładowni i opuścić pokład Milano.
Odnalezienie legowiska Fin Fang Fooma (Search for Fin Fang Foom's lair)
Początkowa faza przeprawy jest łatwa, ale uważajcie na odpadające skały. Dotrzecie do skały z pęknięciem i musicie poprosić Draxa o jej zniszczenie.
Udajcie się do miejsca, w którym Drax zatrzyma się. Możecie z nim porozmawiać na temat rytuału i wybrana opcja dialogowa nie ma żadnego znaczenia dla dalszego przebiegu misji.
Wkrótce rozpoczną się walki z zielonymi potworami. Ich słabością jest żywioł błyskawic, z którego powinniście jak najczęściej korzystać.
Po wygranej bitwie odszukajcie ścianę wspinaczkową z obrazka i poproście Gamorę o przyczepienie się do niej. Pozwoli to Wam dotrzeć na wyższe ośnieżone półki i na jednej z nich jest Strój: Czarny wir (Black Vortex) - Gamora.
Wznówcie podróż. Na Waszej drodze napotkacie sople i proście Gamorę o użycie miecza do utorowania przejścia.
Dodatkowo zajmijcie się zlokalizowaniem zaczepu z powyższego obrazka i użyciem żywiołu wiatru, a następnie poproście Draxa o rzucenie dużym głazem.
Po przeciśnięciu się między skałami rozpoczną się nowe walki. Po ich wygraniu zlokalizujcie kolejny słaby punkt (powyższy obrazek), na którym można użyć mocy wiatru. Po przeciśnięciu się przez mały tunel poproście Groota o stworzenie pomostu.
Musicie wybrać wąskie przejście przy przepaści. Tuż po tym jak je ominiecie zbadajcie najbliższy prawy korytarz. Jest w nim sekret - Strój: Świeży zarost (Five O'Clock Sprouts) - Groot.
Znajdziecie się w jaskini z trującym gazem. Musicie w znany sposób zatykać szczeliny, przy czym zostaniecie zmuszeni dodatkowo do ostrzelania pasożytniczych organizmów z blasterów.
Po przejściu przez jaskinię znajdźcie nową osłabioną ścianę do zburzenia przez Draxa. Tuż po niej załaczy się łatwa bitwa.
Po pokonaniu potworów Groot powinien automatycznie utworzyć pomost. Po skorzystaniu z niego nie śpieszcie się z podążaniem dalej, tylko zainteresujcie się interaktywną ścianą wspinaczkową z obrazka. Dotrzyjcie na wyższą skalną półkę z pomocą Gamory. Znajdziecie tam sekret - Znajdźka Strażnika: Ostrze Xatara (Xatar's Blade).
Powróćcie na dół i idźcie dalej. Ostrzelajcie z blasterów duże skupisko pasożytniczych organizmów. Pozwoli to Draxowi na popchnięcie obelisku.
W kolejnym obszarze zwolnijcie, bo mogą odpaść niektóre fragmenty ścieżki i możecie nie mieć czasu żeby wyratować się przed spadnięciem w przepaść. W miejscu z obrazka musicie zaliczyć zjazd połączony z wykonaniem podwójnego skoku. Następna w kolejności jest mała niebieska jaskinia.
Dotarcie do źródła dymu (Get to the source of the smoke)
Niedługo po wznowieniu przemarszu po odbytej rozmowie rozpocznie się zjazd, w trakcie którego unikajcie zderzania się z dużymi przeszkodami.
Po załączeniu się cut-scenki Star-Lord odblokuje żywioł plazmy. Od razu musicie go użyć do zaliczenia scenki QTE - nakierujcie kursory na centralny okrąg (użyjcie obu gałek analogowych) i szybko wciśnijcie R1/RB.
Gra wymusi przetestowanie żywiołu plazmy do zniszczenia lodowej bariery. Oprócz wybrania odpowiedniego żywiołu (jeden z przycisków na krzyżaku) musicie zadbać o to żeby przytrzymywać R1/RB. Pojedyncze wciśnięcie przycisku aktywacji żywiołu jest niewystarczające. Udana akcja odblokuje wejście do lodowej jaskini.
Podczas przeprawy przez jaskinię możecie używać ataków plazmą na kryształach przy suficie. Zainteresujcie się przede wszystkim kryształami z obrazka - jest to końcowa część jaskini i zniszczenie ich opuści dużą platformę. Możecie na nią wskoczyć i poprosić Groota o podniesienie platformy. Dotrzecie dzięki temu do górnej skrytki, w której są loot i Strój: Wojlord (War-Lord) - Star-Lord.
Powróćcie na dół do reszty drużyny i wyruszcie do wyjścia z jaskini.
W oddali po raz pierwszy pojawi się wendigo i wybór opcji zachowania wpłynie jedynie na kolejne okrzyki potwora. Dotrzecie do większego lasu z obrazka 1. Musicie tu uważać na eksplodujące trujące rośliny - należy je niszczyć żywiołem plazmy z bezpiecznej odległości.
Pomimo zagrożeń warto dokładnie zbadać las, bo są tu odnalezienia aż 3 znajdźki:
- Archiwum: Kres mojego polowania (The End of My Hunt) - okolice miejsca startu
- Znajdźka Strażnika: Korzeniowiec (Deeproot Plant) - okolice miejsca startu
- Strój: Debeściak (The Stinger) - Rocket - dalsza część lasu, po prawej stronie
Idźcie dalej, aż drużynę zaatakują wendigo. Słabością tych potworów jest żywioł plazmy, przy czym z racji na konieczność ładowania strzału utrzymujcie bezpieczny dystans od nich i pozostawajcie w ciągłym ruchu. Warto też namierzać te wendigo, które walczą z innymi Strażnikami.
Po walkach zlokalizujcie wąskie przejście. Niedługo po skorzystaniu z niego do zaliczenia jest dłuższy zjazd. Tak jak zawsze omijajcie wszystkie przeszkody.
Na dole załączy się druga bitwa z wendigo. W dalszej części walk do bitwy dołączy przywódca stada - to po prostu silniejsza odmiana wendigo. Ataki plazmą też na niego dobrze działają, pomimo że "oficjalnie" nie są one jego słabością. Dążcie do napełnienia paska oszołomienia największego wendigo żeby móc odpalić najmocniejsze zdolności i go łatwo osłabić.
Po walkach odszukajcie interaktywną platformę z obrazka 1 - ustawcie się na niej i poproście Groota o jej podniesienie.
W nowym górnym obszarze znajdziecie sekret - Archiwum: Wyrugowane wendigo (Wendigone!). Dodatkowo ostrzelajcie kryształy z pomocą plazmy (obrazek 2), dzięki czemu doprowadzicie do uwolnienia dużego obiektu. Umożliwi on wdrapanie się na górę reszcie drużyny. Dotrzyjcie do ciężkiego przedmiotu, który musicie przesunąć wspólnie z Draxem.
Zbadanie wioski (Explore the village)
Dotrzecie do małej zniszczonej wioski i przebywa tu Ruby Thursday - możecie porozmawiać z tą postacią, ale nia ma to żadnego znaczenia dla dalszego przebiegu gry.
Na terenie płonącej wioski są też stół warsztatowy oraz znajdźka - Archiwum: Niewysłane: Poważne komplikacje (Unsent: Major Setback). Po tym jak dostatecznie zbadacie okolicę znajdźcie wąskie przejście pozwalające wznowić przemarsz.
Odnalezienie legowiska Fin Fang Fooma (Search for Fin Fang Foom's lair)
Niedługo po opuszczeniu wioski czeka Was kolejny długi zjazd. Po zakończeniu go znajdziecie się w obszarze z lodowym podłożem, ale bohaterowie przestaną się ślizgać.
W trakcie przeprawy rozglądajcie się za boczną lewą ścieżką. W miejscu zaznaczonym na obrazku możecie odbyć opcjonalną wspinaczkę, przy czym niszczcie po drodze kolejne eksplodujące rośliny. Boczna ścieżka prowadzi do ostatniej znajdźki tego etapu, którą jest Strój: Katathiański mnich (Katathian Monk) - Drax.
Do legowiska Fin Fang Fooma prowadzi przejście z obrazka. Po wkroczeniu do lokacji z dużym zamarzniętym jeziorem pojawi się smok Fin Fang Foom i rozpocznie się pojedynek z bossem.
Walka z bossem - Fin Fang Foom (smok)
W pierwszej części konfrontacji Waszym priorytetem będzie niszczenie fragmentów lodowego pancerza smoka - znajdują się one na jego klatce piersiowej, pazurach oraz głowie. Dobrze jest pomagać sobie przytrzymywaniem lewego triggera po to żeby celownik mógł automatycznie blokować się na tego typu słabych punktach na ciele bossa.
Do osłabiania pancerza bossa używajcie żywiołu plazmy, który odblokowany został niedługo przed przystąpieniem do konfrontacji z bossem. Wasze udane ataki będą stopniowo osłabiały niebieski "lodowy" pasek energii smoka - gra niestety nie pozwala już teraz wyczerpywać właściwego czerwonego paska zdrowia bestii.
Nie liczcie oczywiście na to, że boss będzie pozostawał bezczynny na Wasze ataki. Fin Fang Foom stosuje kilka głównych rodzajów ataków i są one sygnalizowane czerwonymi wykrzyknikami, dzięki czemu będziecie mieli czas na reakcję:
1) Plucie kulami ognia - Mogą one zadać spore obrażenia w przypadku trafienia. Pozostawajcie w ciągłym ruchu i odskakujcie na boki jeśli widzicie lecący w Waszą stronę pocisk. Gra informuje na szczęście czerwonymi okręgami na ziemi o miejscach, w które mają uderzyć kule ognia.
2) Zamaszysty atak całym ciałem - Jeżeli atakujecie bossa z dużej odległości, to nie powinniście się tym przejmować. W przeciwnym razie szybko oddalcie się od smoka żeby nie znaleźć się w zasięgu ataku.
3) Silne uderzenia pazurami - Unikajcie stania w miejscu, które boss planuje uderzyć. Co ciekawe jest duża szansa, że pazury wbiją się w lód i ta część ciała może na pewien czas stać się łatwym celem dla Waszych plazmowych ataków.
Po tym jak awansujecie do drugiej fazy walki arena zostanie po raz pierwszy zbombardowana przez lodowe bloki. Za każdym razem gdy tak się stanie musicie dokładnie przyglądać się czerwonym okręgom na lodzie i starać się ustawiać gdzieś pomiędzy nimi. Pozwoli Wam to na unknięcie spadających lodowych bloków ORAZ małych ognistych pocisków, które również będą uderzały w ziemię.
Powinniście zauważyć, że Drax i Groot zainteresują się największym lodowym blokiem (obrazek 1).
Wyczekujcie komunikatu od Draxa - przed smokiem pojawi się ikona przycisku interakcji (Trójkąt/Y - obrazek 2). Szybko wciśnijcie ten przycisk żeby uaktywnić atak zespołowy i doprowadzić do rzucenia w smoka wielkim lodowym blokiem.
Poprawnie zaatakowany boss zostanie oszołomiony i upadnie na arenę. Musicie wykorzystać tę okazję do odpalania najsilniejszych zdolności członków drużyny. Chodzi o to żeby odebrać potworowi możliwie jak najwięcej punktów zdrowia zanim pozbiera się z ziemi i stanie się bardziej wytrzymały na ataki.
Od tego momentu możecie powtorzyć opisany przez nas schemat. Musicie czekać aż smok ponownie ostrzela "latające" bloki, które spadną na ziemię, a następnie ponownie zaczekać aż Drax będzie gotowy do wykonania rzutu największym blokiem i atakować powalonego smoka.
Pamiętajcie o tym żeby na bieżąco pomagać poległym towarzyszom - zarówno tym, którzy stracili cały pasek zdrowia, jak i tym, na których nałożony został negatywny status zamrożenia. Jest to szczególnie istotne w przypadku Draxa, bo jego nieaktywność na polu bitwy uniemożliwi skuteczne oszałamianie Fin Fang Fooma.
W nagrodę za rozprawienie się ze smokiem otrzymacie osiągnięcie Zguba Fooma (Foom's Doom). Awansujecie też do rozdziału 14.