Guardians of the Galaxy: Wybory i dialogi - podstawowe informacje Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Guardians of the Galaxy zawiera informacje o ważnych wyborach i ich konsekwencjach, a także o gadkach i rozmowach z NPC-ami.
Ostatnia aktualizacja: 10 marca 2022
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy zamieściliśmy podstawowe informacje na temat wyborów - zarówno tych większych, jak i mniejszych. Dowiecie się czy można rozpoznawać sceny z wyborami oraz czy zawsze od razu zauważa się ich efekty. Dodatkowo zamieściliśmy informacje na temat tego na jakich zasadach odbywają się gadki (Banter) oraz dłuższe rozmowy z innymi postaciami.
Na kolejnych stronach tego rozdziału poradnika znajdziecie opisy wszystkich ważnych wyborów, do których dochodzi w trakcie przechodzenia gry. Będziecie mogli dzięki nim z wyprzedzeniem dowiadywać się jak można zachować się w każdej sytuacji.
- Lista ważnych wyborów
- Ważne wybory - jak je rozpoznawać?
- Konsekwencje podejmowanych decyzji
- Gadki i dłuższe rozmowy
Lista ważnych wyborów
Rozdział 2 - wybory to:
- Schowanie kreatury lub sprzętu Rocketa
- Opowiedzenie się po stronie Ko-Rel lub wspieranie Nikki
Rozdziały 3 i 4 - wybory to:
- Sprzedanie Groota lub Rocketa
- Rzut Rocketem - zachęcenie lub powstrzymanie Draxa
Rozdział 5 - wybory to:
- Odłożenie lub odezwanie się po nałożeniu hełmu
- Dodatkowy wybór - uwolnienie więźnia lub pozostawienie go w celi
Rozdział 6 - wybory to:
- Poprawne lub nieudane zaśpiewanie piosenki z Bezustym
- Wydanie lub zachowanie kredytów na targowisku
Rozdział 8 - wybory to:
- Odwracanie uwagi Rakera - pomyślne lub nieudane zhakowanie drona
- Ukryte zakończenie - retrospekcja z Meredith i dorosłym Peterem
- Gamora - pozwolenie na samotny pościg za Rakerem lub wyruszenie za nią
Rozdział 9 - wybory to:
- Wszechumysł - próba przekonania do zmiany zdania
- Kara nałożona przez Korpus Nova - zapłacenie jej lub nie
Rozdział 10 - wybory to:
- Wydostanie się z kajuty - dziura w ścianie lub prowadzenie lamy
Rozdział 12 - wybory to:
- Kosmo - uwolnienie go z wpływu Obietnicy lub nieudana próba
Rozdział 15 - wybory to:
- Przyjęcie urodzinowe - udana lub zawalona scena z Nikki
Rozdział 16 - wybory to:
- Końcowy boss - pomyślna lub nieudana prowokacja
Ważne wybory - jak je rozpoznawać?
Sporym utrudnieniem w Guardians of the Galaxy jest to, że ważne wybory fabularne nie są w żaden wyraźny sposób sygnalizowane, tzn. gra nie wyświetli w momencie podejmowania decyzji ostrzeżenia o tym, że dany wybór może mieć jakieś poważne konsekwencje. Polecamy w rezultacie ostrożnie podchodzić do każdego wyboru wariantu zachowania, a także wspierać się informacjami z kolejnych stron poradnika.
Wiele wyborów wykonuje się pod presją czasu i jeśli nie zdążycie z wybraniem opcji dialogowej to Wasza postać możecie zachować się niezgodnie z Waszymi oczekiwaniami.
Jeśli odczuwacie, że popełniliście błąd z danym wyborem, to możecie szybko spauzować grę i wczytać ostatni punkt kontrolny. Gra zazwyczaj zapisuje automatycznie postępy na początku sceny z ważnym wyborem i jeśli spotkanie jeszcze nie zakończyło się to są dużą szanse, że gra nie utworzyła jeszcze nowego sejwa.
Konsekwencje podejmowanych decyzji
O tym, że mieliście do czynienia z ważniejszą decyzją, może Was poinformować po fakcie różowy tekst z prawego górnego narożnika ekranu. Jest to informacja o zapisaniu danego wyboru i np. o tym, że rozmówca zapamiętał jak zachowaliście się w danej sytuacji albo wyraźnił swoje nastawienie do Star-Lorda.
W wielu przypadkach Wasza decyzja od razu będzie miała swoje ciąg dalszy - przykładowo możecie zostać zmuszeni do obrania alternatywnej ścieżki do celu podróży albo doprowadzić do pojawienia się dodatkowych przeciwników. Może być też tak, że w nagrodę za wybranie "poprawnego" wariantu zachowania otrzymacie od rozmówcy jakiś prezent, który będzie miał swoje zastosowanie w dalszej fazie rozgrywki.
Niestety nie wszystkie konsekwencje wyborów są od razu widoczne. Możliwe jest tak, że decyzja podjęcia w rozdziale X kampanii spowoduje jakąś zmianę w rozdziale Y i jej efekty zauważycie np. dopiero kilka godzin później.
Dodatkowa porada - Polecamy zapamiętywać lub zapisywać sobie najważniejsze wybory po to żeby w trakcie ewentualnego ponownego przechodzenia gry w trybie Nowa Gra Plus inaczej się zachowywać i odkrywać nowe sceny i warianty spotkań.
Gadki i dłuższe rozmowy
Gadki (Banter) najłatwiej można określić jako luźne rozmowy i przekomarzanię się pomiędzy Strażnikami w trakcie podróżowania po świecie gry. O możliwości zainicjowania gadki informuje ikona Star-Lorda pojawiająca się na ekranie i możecie wtedy wcisnąć przycisk gadki (Kwadrat na konsolach PlayStation, X na konsolach Xbox).
Każda gadka oferuje co najmniej dwa warianty zachowania - możecie np. wyrazić swoją opinię na jakiś temat albo zgodzić się z którymś z towarzyszy. Gadki nie mają wpływu na dalszy przebieg kampanii. Mogą one jedynie wpłynąć na przebieg konkretnej rozmowy, ale nic specjalnego nie zostanie dzięki nim odblokowane ani zablokowane.
Warto zaznaczyć, że uczestniczenie w gadkach jest opcjonalne. Zawsze możecie zignorować ikonę gadki i nie wybierać żadnego wariantu zachowania.
Do dłuższych rozmów może dochodzić przede wszystkim na pokładzie statku kosmicznego Strażników, ale mogą się one też załączać w trakcie niektórych spotkań z NPC-ami. Ich unikalną cechą jest to, że nie zawierają one żadnych wyborów i nie ma też żadnej presji czasu. Możecie po prostu wybierać kolejne tematy rozmowy lub zdecydować się na przedwczesne zakończenie danego spotkania. Dzięki dłuższym konwersajcom możecie np. lepiej poznać wybrane postacie czy dowiedzieć się na temat wydarzeń z ich przeszłości.