Guardians of the Galaxy: Rozdział 7 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Marvel’s Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 7 (Psim swędem) z opuszczenia więzienia i zbadania Hala’s Hope.
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 7 (Psim swędem). Poniższa solucja podpowiada m.in. jak wydostać się z celi, jak przywrócić grawitację, jak rozwiązać zagadkę z przekierowaniem obwodów, jak dotrzeć do kryjówki Nikki i Biura Ko-Rel oraz gdzie odnaleźć kod na mostku.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 7 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.
- Wydostanie się z celi (Find a way out of jail)
- Wejście do Kory Kontinuum (Enter the Continuum Cortex)
- Przywrócenie grawitacji (Restore gravity)
- Zbadanie Hala's Hope (Investigate the Hala's Hope)
- Rozwinięcie ramion montażowych (Extend the mounting arms)
- Przekierowanie obwodów (Reroute the circuits)
- Uruchomienie windy (Activate the lift)
- Ustalenie co się wydarzyło (Find out what happenede her)
- Dotarcie do kryjówki Nikki (Get to Nikki's hideout)
- Dotarcie do biura Ko-Rel (Get to Ko-Rel's office)
- Zbadanie biura Ko-Rel w poszukiwaniu śladów (Search Ko-Rel's office for clues)
- Dotarcie na mostek (Get to the bridge)
- Uzyskanie dostępu do terminalu Nexus (Access the Nexus terminal)
- Odnalezienie kodu Nexus na mostku (Search the bridge for the Nexus code)
Wydostanie się z celi (Find a way out of jail)
Rozdział rozpoczniecie uwięzieni w celi i bardzo szybko ustalicie, że inni Strażnicy Galaktycy (a także Bracia Krwi) również zostali schwytani.
Możecie podjąć próbę zagadania do Gamory, Draxa i Rocketa, bądź też od razu obrócić się o 180 stopni i wejść w interakcję z kamerą. Docelowo sprowokuje to Kosmo do "ujawnienia się" i załączy się scena spotkania z nim. Opcje dialogowe wybierane podczas tej rozmowy nie wpłyną na dalszy przebieg gry.
Wejście do Kory Kontinuum (Enter the Continuum Cortex)
Po odzyskaniu kontroli nad Star-Lordem podążajcie za Kosmo idąc prosto. Nowe gadki załączające się podczas tej przechadzki także nie są istotne.
W trakcie podróży na wielkiej dłoni nie wykonuje się żadnych czynności. Możecie jedynie wysłuchiwać dialogów postaci z innych uniwersów.
Przywrócenie grawitacji (Restore gravity)
Zapoznajcie się z nietypowym sterowaniem w stanie nieważkości - przycisk X/A pozwala lecieć przed siebie, Kwadrat/X lecieć w górę, a Kółko/B lecieć w dół.
Użyjcie wizora żeby zlokalizować pokazane na obrazku źródło energii - będzie to generator.
Podlećcie do generatora i wciśnijcie przycisk interakcji żeby go złapać. Z generatorem musicie podlecieć do wolnego slotu z obrazka 1 - jest on na przeciwnym końcu sali. Po wsadzeniu generatora do slotu możecie wcisnąć dowolny przycisk.
Bądźcie gotowi do zaliczenia scenki QTE. Jej najważniejszy moment prezentuje obrazek 2. Tak samo jak w jednym z poprzednich etapów musicie użyć obie gałki analogowe żeby "sprowadzić" kursory do centralnego okręgu i dopiero wtedy wcisnąć przycisk R1/RB.
Zbadanie Hala's Hope (Investigate the Hala's Hope)
Gra odblokowała żywioł błyskawic (Lightning Shot) i dla przypomnienia pomiędzy żywiołami możecie przełączać się przyciskami na krzyżaku. Nowego żywiołu możecie od razu użyć na pobliskim urządzeniu żeby je uruchomić i odblokować nowe przejście.
Podczas przeprawy wykonujcie podwójne skoki do kolejnych półek i unikajcie kontaktu z wyładowaniami.
W kolejnej lokacji pomóżcie sobie załączeniem wizora żeby zaobserwować przepływ prądu. Musicie trafić błyskawicą w przełącznik nad drzwiami oraz nakazać Draxowi zainteresowanie się osłabionym fragmentem podłogi. Odblokujecie dzięki temu nowe przejście.
Zejdźcie na dół i zlokalizujcie jeszcze jeden przełącznik, który wymaga użycia ataku błyskawicami.
Drużyna może już wznowić przemarsz i po chwili znajdziecie leżący na podłodze sekret - Archiwum: Ostrzeżenie (Warning).
W trakcie przeprawy możecie zainteresować się zamkniętymi prawymi drzwiami z powyższego obrazka. Ich otwarcie jest możliwe wyłącznie jeśli zdobyliście urządzenie Nikki w rozdziale 2 dzięki wstawieniu się za nią podczas rozmowy z Ko-Rel. Za drzwiami znajduje się sekretny obszar, w którym są stół warsztatowy oraz 2 znajdźki:
- Archiwum: Frekwencja kadetki Gold (Cadet Gold's Attendance)
- Znajdźka Strażnika: Kartoteka Draxa (Drax's Rap Sheet)
Wspomniane miejsce dokładniej opisaliśmy w rozdziale Sekrety i znajdźki. W przypadku braku karty dostępu nie zajrzycie do sekretnego pomieszczenia, ale na szczęście wymienione znajdźki nie są obowiązkowe do zdobycia platynowego trofeum.
Rozwinięcie ramion montażowych (Extend the mounting arms)
Przemarsz razem z resztą drużyny odbywa się jedną ustaloną ścieżką, a więc nie możecie się zgubić. Doprowadzi on Was do wielkiego okrągłego szybu i jest w nim do rozwiązania zagadka:
- W sali są dwie ściany wspinaczkowe (przykład na obrazku 1) - W przypadku każdej z nich musicie poprosić Gamorę o pomoc, doskoczyć do niej i następnie wykonać skok w stronę sąsiedniej półki.
- Obok każdej ze ścian do wspinaczki jest balkonik. Zbadajcie je żeby odnaleźć elektryczne przełączniki (przykładowy na obrazku 2) i użyjcie na każdym z nich żywiołu błyskawic.
Po udanym rozwiązaniu zagadki spodziewajcie się nowych walk z przeciwnikami. Zauważcie, że słabością napotkanych wrogów jest żywioł błyskawic i to właśnie z takich ataków warto korzystać. Dodatkowym ułatwieniem jest to, że błyskawice mogą jednocześnie porażać blisko stojących siebie wrogów.
Po wygranej bitwie podejmijcie próbę uaktywnienia konsoli. Załączą się kolejne walki i w trakcie tych starć obserwujcie już znaczniki obok pasków zdrowia wrogów, bo niektórzy z nich dla odmiany są wrażliwi na żywioł lodu.
Przekierowanie obwodów (Reroute the circuits)
Po bitwie dowiecie się o nowych problemach i do rozwiązania będzie większa zagadka. Zakłada ona wykonanie szeregu czynności w dwóch bocznych pomieszczeniach, które odblokuje Rocket. Możecie je odwiedzać w dowolnej kolejności.
W jednym z pomieszczeń znajdziecie osłabiony fragment ściany z powyższegoobrazka. Poproście Draxa o przebicie się przez tę ścianę. Po wejściu do środka obróćcie się w prawo i użyjcie żywiołu błyskawic na przełączniku.
W tym samym pomieszczeniu ustawcie się na platformie z obrazka 1. Musicie po raz pierwszy poprosić Groota o podniesienie platformy - po wydaniu mu polecenia ustawcie jej punkt docelowy, który musi mieć niebieski kolor (przykład na obrazku 2). Platforma zadziała jak winda i zawiezie Was na górę.
Po zakończonej przejażdżce przeskoczcie na balkonik i użyjcie żywiołu błyskawic na przełączniku.
Powróćcie do centralnego szybu i udajcie się do drugiego pomieszczenia. Także i tu znajduje się interaktywna platforma (obrazek 1), którą Groot może wprawić w ruch.
Po dotarciu na górę przeskoczcie na balkonik i skorzystajcie z szybu wentylacyjnego z obrazka 2. Doprowadzi on Was do nowego pomieszczenia.
W nowym obszarze zainteresujcie się zaznaczonymi na obrazku 1 przełącznikami. Możecie trafiać w nie żywiołem błyskawic i manipulować przepływem prądu. Wykorzystujcie też wizor żeby obserwować na żywo gdzie doprowadzone zostało zasilanie.
Możecie opcjonalnie zapewnić dostawy prądu do małego bocznego pomieszczenia, w którym jest Strój: Korpus Nova (Nova Corps) - Rocket. W celu rozwiązania głównej zagadki trafiajcie w kolejne przełączniki w drodze powrotnej do centralnej sali (przykładowy na obrazku 2).
Uruchomienie windy (Activate the lift)
W celu zaliczenia zagadki musicie powrócić do pomieszczenia kontrolnego, w którym przebywał Rocket i wejść w interakcję z konsolą z powyższego obrazka. Udajcie się już do dużej windy, która automatycznie wyruszy na nowe piętro.
Ustalenie co się wydarzyło (Find out what happenede her)
Po zakończonej przejażdżce zbliżcie się do kratki reaktora na jednej ze ścian szybu i poproście Draxa o przebicie się przez nią.
Liniowa ścieżka doprowadzi Was do wielkiego urządzenia wysysającego energię planety. Dotrzyjcie na sąsiadujące z nim platformy i poproście Groota o rozwinięcie mostu. W miejscu z powyższego obrazka zaliczcie zjazd na niższy poziom.
W trakcie eksploracji dolnego poziomu spodziewajcie się pierwszej konfrontacji z Centurionem Nova - to jedna z kategorii elitarnych przeciwników. Jego słabością jest żywioł lodu, tak więc korzystajcie z odpowiednich ataków żeby szybciej napełniać jego pasek oszołomienia. Kolejni wrogowie również dołączą do walk, ale ich ataki nie zaskoczą Was niczym nowym.
Po bitwie do rozwiązania jest prosta zagadka - wyślijcie Rocketa do szybu wentylacyjnego z obrazka 1 i następnie poproście Draxa o popchnięcie podstawy dźwigu. Na koniec użyjcie żywiołu błyskawic na przełączniku z obrazka 2.
Po dotarciu do nowego szybu wykonujcie precyzyjne skoki i poproście Groota o rozwinięcie pomostu. W jednej z kolejnych sekcji zlokalizujcie kable z powyższego obrazka i nakażcie Gamorze pozbycie się ich. Groot musi następnie stworzyć kolejny most.
Dotrzecie do klatki schodowej. Możecie opcjonalnie zejść na sam dół i po rozwiązaniu drobnej zagadki środowiskowej (trafienie w przełącznik i zniszczenie kabli) pozyskać sekret - Strój: Korpus Nova (Nova Corps) - Gamora). W celu kontynuowania podróży wybierzcie przejście na jednym z wyższych pięter.
Dotarcie do kryjówki Nikki (Get to Nikki's hideout)
Kolejne korytarze doprowadzą Was do miejsca, w którym ulatnia się trujący gaz. Waszym jest zlokalizowanie i zatkanie szczelin, z których się on wydobywa. Używajcie wizora do lokalizowania szczelin i lodowych ataków do ich zatykania. Pozwoli to Wam przejść dalej po dużych żółtych rurach.
Dotrzecie do uszkodzonych drzwi i musicie przecisnąć się przez wąskie przejście po prawej stronie. Docelowo musicie zlokalizować pokazane na obrazku wąskie przejście. Skorzystanie z niego pozwoli Wam dotrzeć w pobliże kryjówki Nikki i okolicę tę powinniście pamiętać z drugiego rozdziału.
Drzwi prowadzące do pokoju Nikki są zamknięte, ale problem ten możecie łatwo obejść - rozejrzyjcie się na prawo od drzwi za przełącznikiem z obrazka 1 (użyjcie na nim żywiołu błyskawic) oraz na wejściu do szybu wentylacyjnego z obrazka 2, które zostało odblokowane - wyślijcie tam Rocketa i zaczekajcie aż odblokuje wejście dla reszty drużyny.
W kryjówce obejrzycie cut-scenkę i jest tu też znajdźka - Archiwum: Tak wiele myśli (So Many Thoughts).
Dotarcie do biura Ko-Rel (Get to Ko-Rel's office)
Opuśćcie kryjówkę Nikki i skorzystajcie z nowego przejścia. Tuż po tym jak przeskoczycie przez balustradę znajdziecie nowy sekret - Archiwum: Pilny nakaz kwarantanny (Urgent Quarantine Warning).
Spodziewajcie się, że niedługo spotkacie nowych żołnierzy - w zależności od informacji obok paska zdrowia atakujcie ich żywiołem lodu lub błyskawicami. Po otwarciu nowych drzwi zatkajcie kolejne szczeliny żeby pozbyć się trującego gazu. Dotrzecie do windy, którą trzeba uruchomić. Liniowa ścieżka doprowadzi Was do biura Ko-Rel.
Zbadanie biura Ko-Rel w poszukiwaniu śladów (Search Ko-Rel's office for clues)
W głównym pomieszczeniu obok biurka jest Znajdźka Strażnika: Odznaczenie z Wojny Galaktycznej (Galactic War Commendation). Rocket zacznie sprawdzać komputer i musicie zbadać sąsiednie pomieszczenia mieszkalne.
W sypialni obok łóżka jest kolejny sekret - Archiwum: Zapowiedź wizyty oskarżycielki (Upcoming Accuser Visit). Badajcie kolejne interaktywne przedmioty z sypialni i pokoju Nikki do momentu aż zostaniecie zawołani przez Rocketa (powyższy obrazek). Powróćcie do niego żeby obejrzeć cut-scenkę.
Dotarcie na mostek (Get to the bridge)
Wybierzcie nowo odblokowane wyjście z biura Ko-Rel, które zakłada przejście po szkalnym moście. Akcja ta zakończy się niepowodzeniem i spadniecie do dolnego pomieszczenia.
Czeka tu Was pierwsze starcie z Inkwizytorem - to duża maszyna, która strzela czerwonym laserem, tak więc powinniście często stosować uniki. Inkwizytor ma 1 marker, w rezultacie czego musicie pozbawić go 2 pasków zdrowia. Nie macie jeszcze odpowiedniego żywiołu na jego słabosć, ale możecie aktywować zdolności pomagające w napełnianiu paska oszołomienia. Warto też wyczekiwać okazji do odpalenia jakieś specjalnej akcji do osłabienia lub szybszego zniszczenia robota.
Uzyskanie dostępu do terminalu Nexus (Access the Nexus terminal)
Po wygranej bitwie zlokalizujcie pokazany na obrazku przełącznik. Trafienie w niego żywiołem błyskawic sprowadzi w to miejsce ruchomą platformą. Użyjcie jej żeby dotrzeć na drugi koniec sali.
W nowej lokacji zacznijcie wykonywać podwójne skoki żeby docierać do wyższych kwadratowych półek. Docelowo pozwoli to Wam doskoczyć do górnego przejścia. Prowadzi ono już bezpośrednio na mostek.
Odnalezienie kodu Nexus na mostku (Search the bridge for the Nexus code)
Zanim zajmiecie się celem misji możecie najpierw odnaleźć 2 sekrety na mostku. Są to Archiwum: Plany na cykl (Cycle Reminders) i Archiwum: Złote cienie (Golden Shadows).
W okolicy jest kilka obiektów pozwalających pozyskać różne kody (zadziała każdy z nich) i możecie np. zbadać fotografię Ko-Rel.
Mając co najmniej jeden kod udajcie się do centralnego pulpitu i wprowadźcie dowolną z poznanych kombinacji (np. 0001). Dobrym pomysłem jest przejrzenie wszystkich zakładek - z dziennikami audio, aktami personalnymi, aktami kryminalnymi, obrazkami i dziennikami wideo. Najważniejsza jest ta ostatnia kategoria.
Próba odejścia od pulpitu powinna załączyć cut-scenkę z pojawienia się Rakera. Zakończycie aktualny rozdział.