Guardians of the Galaxy: Ważne wybory - Rozdział 2 Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Guardians of the Galaxy zawiera opis ważnych wyborów schowania lamy lub sprzętu oraz wsparcia Ko-Rel lub Nikki z rozdziału 2.
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wyborów z rozdziału 2 - Przyłapani. Dowiecie się w jakich scenach podejmuje się kluczowe decyzje w drugim etapie, a także jakie mogą one mieć długofalowe konsekwencje.
W naszym poradniku nie znajdziecie strony na temat ważnych wyborów z prologu i rozdziału 1, gdyż etapy te nie zawierają po prostu żadnych istotnych decyzji, które miałyby jakieś poważne konsekwencje.
Poniższy opis wyborów z rozdziału 2 z oczywistych względów zawiera spojlery, także na temat wydarzeń czy zmian, do których może dojść w dalszych rozdziałach kampanii. Staraliśmy się mimo wszystko ograniczać podawanie szczegółów z przebiegu scen i skupiać się na samych wyborach.
Schowanie kreatury lub sprzętu Rocketa
Pierwszy ważny wybór czeka Was na samym początku rozdziału 2, a konkretnie po tym jak statek drużyny zbliży się do fregaty Hala's Hope i dojdzie do rozmowy przez interkom z dowodzącą nim Ko-Rel.
Wybór dotyczy tego co ma zostać schowane w skrytce na statku zanim dojdzie do przeszukania jednostki latającej Strażników Galaktyki - będziecie mogli wybrać tylko jeden z dostępnych wariantów:
- Wariant 1: Schowanie kreatury (lamy)
- Wariant 2: Schowanie technologii (nielegalnego sprzętu Rocketa)
Pierwsze konsekwencje decyzji poznacie w dalszej części rozdziału 2, po zaliczeniu sekcji wspólnego podróżowania z Nikki i załączeniu nowego spotkania z Ko-Rel.
- Jeśli wybraliście wariant 1 i schowaliście lamę, to na Strażników nałożona zostanie kara w wysokości 7000 kredytów. Oznacza to, że łatwiej będzie ją zapłacić i w rozdziale 6 będziecie mogli wydać więcej kredytów. Oprócz tego w rozdziale 10 ze statkiem Milano łatwiej wydostaniecie się z kajuty z pomocą lamy.
- Jeśli wybraliście wariant 2 i schowaliście kontrabandę Rocketa, to na Strażników nałożona zostanie kara w wysokości 8000 kredytów, która zmusi Was do nieco większych oszczędności w rozdziale 6. Wybierając ten wariant uzyskacie dostęp do dodatkowego uzbrojenia statku (w przypadku wariantu 1 przepadło ono w momencie wykrycia), które przyda się w bitwach kosmicznych w rozdziale 9. Ponadto w rozdziale 10 ze statkiem Milano do zaliczenia będzie dodatkowa scena dotycząca uwolnienia bohaterów z ich kajut.
Żaden z opisanych powyżej wyborów nie jest wyraźnie lepszy. Będziecie mogli bezproblemowo zapłacić nawet wyższą karę z wariantu 2. Zmiany w rozdziałach 9 i 10 nie mają kluczowego wpływu na dalszy przebieg kampanii i nie zmieniają bardzo wyraźnie poziomu trudności związanych z nimi scen.
Dodatkowa informacja - Nawet jeśli nie schowaliście lamy wybierając wariant 2 nie zostanie ona Wam odebrana. Nadal będzie ona mogła pojawiać się w różnych zabawnych scenach na pokładzie statku.
Opowiedzenie się po stronie Ko-Rel lub wspieranie Nikki
Drugi ważny wybór pojawia się tuż po zaliczeniu sceny wspólnego podróżowania z Nikki (tej rozgrywanej po spadnięciu na niższy poziom). Docelowo dotrzecie do przejścia, z którego wyjdzie Ko-Rel i obstawą. Ko-Rel będzie wściekła na córkę, że ta niepotrzebnie naraziła się na niebezpieczeństwo.
Rozpocznie się podróż windą, w trakcie której możecie zadecydować jak się zachować.
Wariant 1 zakłada opowiedzenie się po stronie Ko-Rel, tzn. zgodzenie się z jej osądem, że Nikki zachowała się nieodpowiedzialnie.
Na potrzeby wariantu 1 musicie wybierać lewe lub górne opcje zachowania, a więc unikać popierania Nikki czy wstawiania się za nią.
Efektem Waszych działań w ramach wariantu 1 będzie poinformowanie Ko-Rel o tym, że Nikki posiada urządzenie osobiste i nastolatce karta dostępu zostanie odebrana. Niestety za ten wariant nie przewidziano żadnej nagrody. Brak karty dostępu nie pozwoli Wam natomiast skorzystać z dodatkowych atrakcji w rozdziale 7 (więcej o tym poniżej).
Wariant 2 zakłada wspieranie Nikki, tzn. próbę ściągnięcie z niej odpowiedzialności i oddalenia od niej gniewu matki.
Na potrzeby tego wariantu musicie wybierać prawe opcje zachowania, tzn. podjąć próbę uruchomienia windy, spróbować pomóc Nikki oraz wziąć całą winę na siebie.
Jeśli poprawnie zrealizowaliście wariant 2, to zyskacie zaufanie Nikki i potajemnie przekaże ona bohaterowi kartę dostępu (Passkey).
Z otrzymanej od Nikki karty dostępu możecie skorzystać w kilku miejscach w świecie gry. Najważniejszym jej zastosowaniem są pokazane na obrazku żółte drzwi z rozdziału 7. Dzięki otwarciu ich dotrzecie do niedostępnej w inny sposób sekcji, w której powinniście znaleźć stół warsztatowy oraz znajdźki.
W przypadku braku karty dostępu od Nikki nie moglibyście odwiedzić tego miejsca, aczkolwiek w sekretnym obszarze nie ma żadnych przedmiotów wymaganych do zdobycia platynowego trofeum.