Guardians of the Galaxy: Ważne wybory - Rozdział 8 Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Guardians of the Galaxy zawiera opis wyborów przechytrzenia Rakera, pościgu Gamory i sekretnego zakończenia z rozdziału 8.
Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wyborów z rozdziału 8 - Matrona. Dowiecie się w jakich scenach podejmuje się kluczowe decyzje w ósmym etapie, a także jakie mogą one mieć długofalowe konsekwencje.
Poniższy opis wyborów z misji 8 z oczywistych względów zawiera spojlery. Staraliśmy się mimo wszystko ograniczać podawanie szczegółów z przebiegu scen i skupiać się na samych wyborach.
- Odwracanie uwagi Rakera - pomyślne lub nieudane zhakowanie drona
- Ukryte zakończenie - retrospekcja z Meredith i dorosłym Peterem
- Gamora - pozwolenie na samotny pościg za Rakerem lub wyruszenie za nią
Odwracanie uwagi Rakera - pomyślne lub nieudane zhakowanie drona
Wielki Unifikator Raker (Grand Unifier Raker) to postać, którą spotkacie na samym początku rozdziału 8. Będziecie musieli wyruszyć wraz z nim do miejsca spotkania z Matroną (Matriarch).
Ważniejszy wybór pojawi się niedługo po tym jak rozpoczniecie przejażdżkę z Rakerem na ruchomej płycie. Rocket poprosi o odwracanie uwagi Wielkiego Unifikatora po to żeby za jego plecami mógł podjąć próbę zhakowania latającego drona.
Waszym zadaniem jest trzykrotne wybranie poprawnej opcji zachowania:
Przy pierwszym wyborze zdecydujcie się na lewą opcję dialogową - udawanie zainteresowania (Feign Interest).
Przy drugim wyborze zdecydujcie się na lewą opcję dialogową - coś o nim? (Something About Him?).
Przy trzecim wyborze zdecydujcie się na prawą opcję dialogową - upozorowanie ataku serca (Fake Heart Attack).
Jeśli poprawnie wybieraliście kolejne opcje zachowania, to Rocket do samego końca pozostanie niezauważony i pomyślnie zhakuje drona.
Jeśli wybraliście co najmniej raz niewłaściwą opcję dialogową, to Raker wykryje Rocketa i nakaże mu zeskoczyć z drona, w rezultacie czego hakowanie będzie nieudane.
Poprawne zhakowanie drona niestety nie przekłada się na bardzo duże różnice w dalszej części gry. Jedynej zmiany spodziewajcie się w dalszej części etapu, a konkretnie po dotarciu do sali z grupą przeciwników przesyłających energię. Waszym zadaniem stanie się zlokalizowanie wyjścia z tej sali. Nie możecie liczyć tu na pokonanie wszystkich przeciwników, gdyż nieustannie będą pojawiały się posiłki.
Jeśli poprawnie zhakowaliście drona, to podleci on do wyjścia i Wam je pokaże. W przypadku nieudanego hakowania nie ma tej podpowiedzi. Nie jest to na szczęście problem, bo wyjście jest zawsze to samo i zaznaczyliśmy je na powyższym obrazku. Najlepiej od razu się tam udać bez przystępowania do walk z przeciwnikami.
Ukryte zakończenie - retrospekcja z Meredith i dorosłym Peterem
Ostatnia retrospekcja załącza się niedługo po spotkaniu z Matroną. Zakłada ona sterowanie dorosłym Peterem i na początek będziecie musieli rozprawić się z przeciwnikami atakującymi Meredith. Używajcie do tego blasterów.
Od momentu wygrania bitwy macie wybór. Pierwszy wariant zakłada rozgrywanie sceny zgodnie z planem, tak więc na początek przytulicie się z matką głównego bohatera.
Załączą się kolejne sceny, w trakcie których będziecie mogli ponownie odwiedzić rodzinny dom Quillów oraz wchodzić z interakcje z innymi Strażnikai Galaktyki przebywającymi w domu. Jednocześnie nasilały się będą zniekształcenia na obrzeżach ekranu sygnalizujące, że coś jest nie w porządku.
Po tym jak minie dostatecznie dużo czasu Peter zostanie pomyślnie zniewolony i wyświetlą się napisy końcowe. Możecie potwierdzić chęć przyjęcia Obietnicy żeby doprowadzić do odblokowania nieoficjalnego ukrytego zakończenia (niestety nie są związane żadne trofea czy unikalne nagrody) lub wybrać opcję przemyślenia swoich wyborów i zrestartować scenę z "wizyty" na gospodarstwie.
Drugi wariant zakłada przejrzenie iluzji i tego, że główny bohater jest poddawany stopniowemu "praniu mózgu". Po pokonaniu grupy przeciwników możecie wycelować z blasterów w Meredith i oddawać kolejne strzały. Na koniec wciśnijcie przycisk interakcji. Zwrócenie się przeciwko Meredith doprowadzi do poprawnego zaliczenia tej sceny i jest to wymagane, by móc awansować dalej w głównej fabule.
Gamora - pozwolenie na samotny pościg za Rakerem lub wyruszenie za nią
W końcowej części ósmego rozdziału dotrzecie do miejsca, w którym Raker pojawi się na oddalonym balkonie. Gamora będzie chciała wyruszyć za nim w pościg żeby rozprawić się z nim w pojedynkę.
Pierwszy wariant jest bardziej oczywisty i jednocześnie lepszy. Zakłada on pozwolenie Gamorze na oddalenie się. Nie wykonujcie po prostu żadnych czynności związanych z wyruszeniem za nią, tylko skupcie się na atakowaniu nowych okolicznych przeciwników z pozostałą częścią drużyny.
Opisana powyżej decyzja ma kilka istotnych konsekwencji:
- Do momentu awansowania do rozdziału 9 musicie dowodzić mniejszą drużyną, tzn. radzić sobie bez Gamory. W międzyczasie przystępuje się do licznych walk, ale żadna z nich nie dotyczy pokonania jakiegoś bossa.
- Gamora powróci na początku rozdziału 9 (obrazek 1) - pojawi się niespodziewanie na statku Milano. Dowiecie się, że nie była w stanie zabić Rakera, ale zdołała pozbawić go jednej z kończyn.
- Najważniejsza zmiana to osłabienie Rakera dzięki pościgowi Gamory. Do konfrontacji z Rakerem dochodzi w rozdziale 15 (obrazek 2). Boss nie zdoła zastąpić utraconej kończyny i w rezultacie pojedynek z nim okaże się nieco mniej wymagający. Raker jest "nieoficjalnym" finałowym bossem, tak więc na osłabieniu go możecie bardzo dużo skorzystać.
Drugi wariant zakłada zignorowanie życzenia Gamory o tym żeby jej pozwolić zająć się Rakerem w pojedynkę. Pobiegnijcie za nią ignorując przeciwników, którzy rozstawili się w okolicy.
W trakcie pościgu dojdzie do eksplozji i Star-Lord będzie potrzebował pomocy. Gamora zrezygnuje w rezultacie z pościgu za Rakerem i pomoże protagoniście. Będzie jednocześnie wściekła na Star-Lorda za to, że jej nie posłuchał.
Wybraniego drugiego wariantu zachowania spowoduje, że konfrontacja z Rakerem w misji 15 będzie trudniejsza, gdyż nie zostanie on pozbawiony jednej z kończyn przez Gamorę.