Guardians of the Galaxy: Rozdział 8 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Marvel’s Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 8 (Matrona) z wizyty na Sancrosanct i spotkania z Rakerem.
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 8 (Matrona). Poniższa solucja podpowiada m.in. jak odwracać uwagę Wielkiego Unifikatora Rakera, jak zaliczyć sceny z gospodarstwa i przyjęcia urodzinowego, jak pokonywać kultystów i jak dotrzeć do statku Milano.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 8 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.
- Odwracanie uwagi Rakera
- Scena z gospodarstwa i ukryte zakończenie
- Przyjęcie urodzinowe Ko-Rel
- Ucieczka z Sali audiencyjnej (Escape the Audience Chamber)
- Dotarcie do centrum komunikacyjnego (Reach a comm center to call the Milano)
- Podążanie za Rocketem (Follow Rocket)
- Znalezienie baterii (Find a Faith battery)
- Dotarcie do Milano (Rendezvous with the Milano)
- Ważny wybór - pościg Gamory za Rakerem
- Ochranianie Rocketa (Protect Rocket)
Odwracanie uwagi Rakera
Rozdział ten rozpoczniecie na pokładzie statku Sancrosanct i drużyna będzie prowadzona przez Wielkiego Unifikatora Rakera. Dotrzecie na latającą platformę i Rocket poprosi o odwracanie uwagi Rakera podczas gdy będzie zajęty hakowaniem drona. Musicie w tym celu 3 razy poprawnie wybrać opcję zachowania:
- Przy pierwszym wyborze zdecydujcie się na lewą opcję dialogową - udawanie zainteresowania (Feign Interest).
- Przy drugim wyborze zdecydujcie się na lewą opcję dialogową - coś o nim? (Something About Him?).
- Przy trzecim wyborze zdecydujcie się na prawą opcję dialogową - upozorowanie zawału serca (Fake Heart Attack).
Nie jest to bardzo istotny wybór. Jeśli Rocket zhakował drona, to latający obiekt pomoże Wam w dalszej części misji. W przypadku zawalenia rozmowy Rocket zostanie przyłapany i nie zdoła zhakować drona, ale i wtedy bezproblemowo zaliczycie cały rozdział.
Niezależnie od powodzenia hakowania dotrzyjcie schodami do miejsca spotkania z Matroną.
Scena z gospodarstwa i ukryte zakończenie
Zostaniecie przeniesieni na gospodarstwo Quillów, ale wyjątkowo będziecie sterowali dorosłym Peterem. Musicie pomóc w pozbyciu się przeciwników atakujących Meredith.
Wejdźcie w interakcję z okiennicą żeby ją rozbić i po wylądowaniu obok domu rozpocznijcie atakowanie potworów blasterami. Nie możecie używać zdolności i ataków żywiołami, ale i tak pokonanie wrogów nie jest trudne.
Od momentu wygrania bitwy macie wybór. Pierwszy wariant zakłada rozgrywanie sceny zgodnie z planem, tak więc na początek przytulicie się z matką głównego bohatera.
Załączą się kolejne sceny, w trakcie których będziecie mogli ponownie odwiedzić rodzinny dom Quillów oraz wchodzić z interakcje z innymi Strażnika Galaktyki przebywającymi w domu. Jednocześnie nasilały się będą zniekształcenia na obrzeżach ekranu sygnalizujące, że coś jest nie w porządku.
Po tym jak minie dostatecznie dużo czasu Peter zostanie pomyślnie zniewolony i wyświetlą się napisy końcowe. Możecie potwierdzić chęć przyjęcia Obietnicy żeby doprowadzić do odblokowania nieoficjalnego ukrytego zakończenia (niestety nie są związane żadne trofea czy unikalne nagrody) lub wybrać opcję przemyślenia swoich wyborów i zrestartować scenę z "wizyty" na gospodarstwie.
Drugi wariant zakłada przejrzenie iluzji i tego, że główny bohater jest poddawany stopniowemu "praniu mózgu". Po pokonaniu grupy przeciwników możecie wycelować z blasterów w Meredith i oddawać kolejne strzały. Na koniec wciśnijcie przycisk interakcji. Zwrócenie się przeciwko Meredith doprowadzi do poprawnego zaliczenia tej sceny i jest to wymagane, by móc awansować dalej w głównej fabule.
Przyjęcie urodzinowe Ko-Rel
Załączy się kolejna scena, tym razem będąca swego rodzaju przypomnieniem przyjęcia urodzinowego dla Ko-Rel. Udajcie się do kuchni żeby porozmawiać z Nikki - możecie wybrać dowolną opcję zachowania oraz obejrzeć tort urodzinowy i uruchomić projekcję (przycisk na kuchennym stole). Projektor wyprawa skalibrowania - rozegrajcie znaną mini-grę z przesuwania kursorami (lewa i prawa gałka analogowa) oraz wciśnięcia R1/RB.
Udajcie się do pokoju Nikki żeby zabrać znajdujący się na prawo od wejścia prezent urodzinowy. Udajcie się z nim do kuchni i postawcie go na okolicznej ladzie.
Po tym jak usłyszycie pukanie do drzwi udajcie się do drzwi wejściowych w biurze żeby załączyć scenkę spotkania z Ko-Rel.
Ucieczka z Sali audiencyjnej (Escape the Audience Chamber)
Bądźcie gotowi na to, że dojdzie do intensywnych walk od razu po powrocie do "rzeczywistości". Na początek załączy się starcie z Rakerem, ale nie zdołacie go już teraz pokonać i nie będzie on jeszcze korzystał ze swoich unikalnych ataków. Wielki Unifikator po kilku chwilach opuści pole bitwy.
Od tego momentu rozpoczną się walki z innymi przeciwnikami. Pamiętajcie o stosowaniu ataków błyskawicami na grupach przeciwników wrażliwych na działanie tego żywiołu. Zwracajcie też uwagę na "zwykłych" Unifikatorów. Dobrze jest zajmować się nimi po kolei. Atakujcie tych Unifikatorów, których w danym momencie nie otacza dodatkowe pole siłowe i ładujcie ich paski oszołomienia żeby się ich sprawniej pozbyć.
Po wygraniu pierwszej bitwy wyruszcie w stronę lewitujących stopni. Korzystajcie z dalekich podwójnych skoków żeby do nich pomyślnie docierać. Na oddalonych stopniach będą pojawiali się nowi przeciwnicy. Nie są oni trudni do wyeliminowania, ale nie dawajcie się im zepchnąć w przepaść.
Po wdrapaniu się na samę górę musicie rozpocząć ucieczkę przed skanerem - biegnijcie prosto bez zatrzymywania się.
Dotarcie do centrum komunikacyjnego (Reach a comm center to call the Milano)
Pościg zaskoczy się po udanym zeskoku. W nowej lokacji zlokalizujcie z pomocą wizora osłabioną ścianę i poproście Draxa o przebicie się przez nią.
W kolejnym obszarze wskoczcie za Draxem do zbiornika z czerwoną substancją, a następnie zjedźcie na dół. Możecie tu opcjonalnie poprosić Draxa o przeniesienie prawego bloku do miejsca, w którym wylądowaliście po zjeździe żeby dotrzeć do sekretu - Strój: Złolord (Bad-Lord) - Star-Lord.
Podążajcie dalej głównym korytarzem, aż dotrzecie do sali z ołtarzem i dużą liczbą przeciwników zajętych przesyłaniem energii. Waszym zadaniem stanie się zlokalizowanie wyjścia z tej sali. Nie możecie liczyć tu na pokonanie wszystkich przeciwników, gdyż nieustannie będą pojawiały się posiłki.
Jeśli Rocket zhakował drona w scenie z Rakerem, to dron podleci do wyjścia i Wam je pokaże. W przypadku nieudanego hakowania nie ma tej podpowiedzi. Nie jest to na szczęście problem, bo wyjście jest zawsze to samo i zaznaczyliśmy je na powyższym obrazku - jest to odległy prawy narożnik sali. Najlepiej od razu się tam udać bez przystępowania do walk z przeciwnikami.
W nowo badanych korytarzach pokonajcie wrogów. Pojawi się nowy dron ochrony i ponownie musicie szybko działać żeby uniknąć śmierci. Zeskanujcie pokazany na obrazku duży filar, a następnie poproście Draxa o jego popchnięcie. Skorzystajcie z nowo utworzonej dziury w ścianie żeby znaleźć schronienie.
Dalsza przeprawa to podróżowanie korytarzami i przeciśnięcie się między częściowo rozsuniętymi wrotami. Pokonajcie kultystów i wyruszcie dalej. Docelowo dotrzecie do drzwi z panelem sterowania do zhakowania przez Rocketa. Wkroczycie dzięki temu do centrum komunikacyjnego.
Podążanie za Rocketem (Follow Rocket)
Po obejrzeniu cut-scenki nie opuszczajcie jeszcze pomieszczenia komunikacyjnego, tylko zabierzcie najpierw nowy sekret - Archiwum: Re: Ona przybyła! (Re: She Has Come!).
Skorzystajcie z nowego przejścia i w korytarzu ze stołem warsztatowym (powyższy obrazek) wdrapcie się po prawej stronie żeby dotrzeć do Znajdźki Strażnika: Tajemnicze urządzenie (Deep Mine Device).
Znalezienie baterii (Find a Faith battery)
W jednej z kolejnych lokacji dowiecie się o konieczności pozyskania baterii do odblokowania przejścia. Wyruszcie dalej tym samym korytarzem. Znajdziecie Archiwum: Zgłoszenie awari (Notice: Malfunction) oraz pokazaną na obrazku żółtą baterię. Wróćcie z nią do Rocketa i umieśćcie ją w slocie.
Dotarcie do Milano (Rendezvous with the Milano)
Po tym jak prawie cała drużyna wejdzie do windy zagadajcie do Draxa żeby nakłonić go do tej samej czynności. Winda zawiezie Was do tłumnie wypełnionej hali.
Pierwsza grupa przeciwników dotrze w to miejsce na latającej platformie i możecie zacząć ich atakować na odległość jeszcze zanim zakończą przejażdżkę. Pamiętajcie o możliwości stosowania ataków błyskawicami.
Po wygranej walce wejdźcie na tę samą platformę, którą dotarli wrogowie. Automatycznie rozpoczniecie podróż. Przed Wami seria walk o podobnych założeniach:
- Podczas przelotu w okolicy mogą pojawiać się inne platformy i możecie je ostrzeliwać żeby próbować je zniszczyć, ale nie jest to obowiązkowe.
- W trakcie przeprawy przez halę "zacumujecie" w kilku lokacjach, w których do pokonania będą większe grupy wrogów. Po rozprawieniu się z każdą z nich musicie skorzystać z kolejnej latającej platformy żeby wznowić podróż w stronę statku drużyny.
- W jednej z bitew pojawi się Inkwizytor - pamiętajcie o unikaniu jego ataków laserem i wyczekiwaniu specjalnych ataków gdy jest osłabiony.
Po zaliczonym ostatnim przelocie na latającej platformie znajdziecie się w lokacji w kształcie szybu. Jest tu ostatnia znajdźka tego etapu - Strój: Starcie w klatce (Cage Match) - Drax.
Ważny wybór - pościg Gamory za Rakerem
Wyruszenie nową ścieżką będzie oznaczało kolejne walki. Docelowo dotrzecie do sali, w której w oddali pojawi się Raker. Załączy się tu nieoczywisty wybór:
- Domyślnie Star-Lord pozwoli wyruszyć Gamorze w pościg za Rakerem. Jest to lepszy wariant, bo dzięki czemu Raker będzie osłabiony w trakcie bezpośredniej konfrontacji z nim w dalszej części kampanii.
- Alternatywnie możecie pobiec za Gamorą. Główny bohater sprowadzi na siebie zagrożenie i Gamora będzie musiała przerwać pościg i mu pomóc. Konsekwencją będzie nieco trudniejsza walka z Rakerem w jednym z dalszych rozdziałów.
Opisywaną powyżej decyzję dokładniej opisaliśmy w rozdziale Ważne wybory na stronie na temat misji 8.
Niezależnie jak zachowaliście się w sprawie Gamory do pokonania są nowi przeciwnicy, przy czym jeśli Gamora pobiegła za Rakerem, to do końca tego etapu musicie działać w trzyosobowym składzie. Podczas walk z Unifikatorami atakujcie ich po kolei skupiając się na zniszczeniu ich tarcz.
Po walkach poproście Groota o utworzenie pomostu, dzięki któremu dotrzecie do kanałów. Musicie tu zacząć uciekać przed nowym dronem ochrony. Kierujcie się po prostu przed siebie i nie przejmujcie tym, że zwolnicie nieco wchodząc do zbiorników z czerwoną substancją.
Ochranianie Rocketa (Protect Rocket)
W kolejnych lokacjach czekają nowi przeciwnicy i zwracajcie uwagę m.in. na snajperów, do których możecie wysyłać np. Draxa po uaktywnieniu jego zdolności. Dotrzecie do lokacji, w której Rocket musi popracować przy dwóch panelach i trzeba go będzie ochraniać. Może to być nieco trudniejsze jeśli nie ma z Wami Gamory, bo dostępnymi Strażnikami będą wtedy wyłącznie Drax i Groot.
Po pojawieniu się Inkwizytora stosujcie zdolności pozwalające napełnić jego pasek oszołomienia i pozostawajcie w ruchu. W przypadku zwykłych wrogów obserwujcie skąd nadbiegają i używajcie na nich zdolności obszarowych zanim się rozbiegną.
Po tym jak rozprawicie się z przeciwnikami i Rocket dokona pomyślnego hakowania rozpoczniecie długi zjazd. Musicie tu zwracać uwagę na duże przerwy - stosujcie podwójne skoki żeby omijać przepaście i lądować w kolejnych tunelach. Rozdział wkrótce zakończy się.