Guardians of the Galaxy: Ważne wybory - Rozdział 6 Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Guardians of the Galaxy zawiera opisy ważnych wyborów zaśpiewania z Bezustym oraz wydawania kredytów na targowisku w rozdziale 6.
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wyborów z rozdziału 6 - Między młotem a kowadłem. Dowiecie się w jakich scenach podejmuje się kluczowe decyzje w szóstym etapie, a także jakie mogą one mieć długofalowe konsekwencje.
Poniższy opis wyborów z rozdziału 6 z oczywistych względów zawiera spojlery. Staraliśmy się mimo wszystko ograniczać podawanie szczegółów z przebiegu scen i skupiać się na samych wyborach.
Poprawne lub nieudane zaśpiewanie piosenki z Bezustym
Pierwsza scena z rozdziału 6 nie do końca jest wyborem, a bardziej próbą idealnego rozegrania spotkania w nadziei na otrzymanie nagrody z tego tytułu.
W początkowej części rozdziału 6 będziecie kierować się w stronę wieży ochrony Kosmo. Jest to obszar z dużą liczbą neutralnie nastawionych NPC-ów. Po drodze spotkacie się z Mantis i niedługo po tym spotkaniu natraficie na bar. Jeśli podejdziecie do jednego z okien, to zauważycie, że w środku przebywają Groot oraz Rocket.
Zajrzenie do baru jest opcjonalne i równie dobrze możecie pominąć ten krok, choć radzimy mimo wszystko skusić się.
Po wkroczeniu do środka załączy się cut-scenka, w trakcie której pojawi się Bezusty (Lipless) i zacznie celować z broni w głównego bohatera.
Bezusty będzie upierał się przy tym, że znają się ze Star-Lordem. Spotkanie to składa się z wyboru maksymalnie trzech opcji zachowania.
Pierwszy wybór nie jest istotny, bo niezależnie od tego czy zaczniecie udawać, czy otwarcie powiecie, że się nie znacie, to i tak spotkanie będzie kontynuowane.
Drugi wybór to fragment piosenki - wybierzcie lewą opcję dialogową Like a Hurricane. To prawidłowe słowa piosenki.
Trzeci wybór to ponownie fragment piosenki - tym razem wybierzcie prawą opcję dialogową Through the Rain.
W celu pomyślnego zaliczenia tej sceny musicie dwukrotnie wybrać prawidłowe słowa piosenki i dokonać tego przed upływem czasu. Od Bezustego otrzymacie prezent - bilet do Emporium Kolekcjonera (Collector's Emporium). Możecie dodatkowo pogadać z barmanem i otrzymać od niego darmowego drinka.
W przypadku zawalenia wspólnej piosenki przepadnie szansa otrzymania biletu i ewentualny wstęp do Collector's Emporium musielibyście opłacić z własnej kieszeni. Zawalenie piosenki nie ma na szczęście długofalowych negatywnych konsekwencji.
Collector's Emporium opisaliśmy razem z innymi lokacjami z targowiska w kolejnym podpunkcie.
Wydanie lub zachowanie kredytów na targowisku
W trakcie rozgrywania rozdziału 6 dotrzecie na targowisko. Możecie skupić się wyłącznie na głównym celu misji i dotarciu do Kosmo, bądź też zacząć wydawać kredyty (Galaktyczne jednostki) przy różnych straganach oraz w miejscach rozgrywania gier hazardowych.
Wasz aktualny stan kredytów jest wyświetlany w prawym górnym rogu ekranu:
- Jeśli w rozdziale 2 schowaliście lamę, to powinniście uniknąć sytuacji, w której Wasz stan posiadania spadnie poniżej 7000 kredytów.
- Jeśli w rozdziale 2 schowaliście sprzęt Rocketa, to powinniście uniknąć sytuacji, w której Wasz stan posiadania spadnie poniżej 8000 kredytów.
7000 lub 8000 kredytów będzie Wam potrzebne w rozdziale 9 do zapłacenia kary. Brak odpowiedniej ilości kredytów nie doprowadzi do zawalenia całej kampanii, ale przegapicie w ten sposób szansę na odblokowanie jednego z trofeów gry.
Oto lista miejsc, w których możecie wydawać kredyty:
Stragan handlarza złomem (Junk Dealer) - Wystawia on na sprzedaż łamacz blokad mocy Nova (Nova Tracker Disabler) i przedmiot ten kosztuje 1500 kredytów.
Warto z wyprzedzeniem wiedzieć, że łamacz blokad jest całkowicie bezużyteczny. Jeśli zakupiliście ten przedmiot, to po awansowaniu do rozdziału 9 możecie pokazać go Rocketowi w trakcie pobytu na statku. Rocket wyśmieje Star-Lorda, że zmarnował kredyty na bezużyteczny złom.
Sprzedawca biletów (Ticket Seller) - Sprzedaje on los na loterię kosztujący 1000 kredytów. To kolejny sposób na zmarnowanie pieniędzy, bo nie dojdzie do żadnej wygranej w dalszej części gry.
Emporium Kolekcjonera (Collector's Emporium) - Jeśli poprawnie zaliczyliście scenę z Bezustym, to możecie okazać bilet i wejść do środka za darmo. W przeciwnym razie trzeba zakupić bilet za 5000 kredytów.
Emporium jest muzeum z różnymi wartościowymi artefaktami, które mają swoje opisy. Na sam koniec wizyty możecie zakupić jedną z pamiątek i zainteresujcie się lalką (Collector's Emporium Doll) za 2000 kredytów. Jest ona znajdźką Strażnika, czyli jednym z sekretów gry. Po powrocie na statek Milano możecie znaleźć lalkę w kajucie Gamory i zainicjować rozmowę na temat jej hobby dotyczącego kolekcjonowania lalek. Sama Gamora będzie też wdzięczna za prezent.
Wielki mózg (Hawker) oferuje grę w trzy kubki. Za pierwszym razem możecie łatwo wygrać 1000 kredytów, ale jeśli ponownie zagracie i prawidłowo odgadniecie kubek to zostaniecie oszukani i stracicie 1500 kredytów.
Jednoręki bandyta (Slots) oferuje zagranie za 500 kredytów. Pomimo pozornej wygranej zostaniecie ponownie oszukani, gdyż maszyna popsuje się i nie dojdzie do wydania głównej nagrody.
Sprzedawca żywności (Food Vendor) ma wystawione na sprzedaż różnorakie przysmaki i możecie zakupić któryś z nich za 500 kredytów. Nie ma to niestety żadnego wpływu na przebieg gry i nie otrzymacie też żadnej premii do statystyk.
Automat z pluszakami pozwala na zakupienie jednego z nich za 750 kredytów. Dojdzie do wylosowania jednego z trzech możliwych pluszaków. Każdy z nich traktowany jest jako znajdźka - wpis do Galaktycznego Kompendium. Nie ma jednak wymogu zdobycia wszystkich pluszaków (w ramach oddzielnych przejść gry) na potrzeby odblokowania platyny.