Guardians of the Galaxy: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Marvel’s Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 6 (Między młotem a kowadłem) z wizyty u Kosmo na Knowhere.
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 6 (Między młotem a kowadłem). Poniższa solucja podpowiada m.in. jak przejść przez targowisko, jak pomyślnie zaliczyć scenę z Bezustym, jak pokonać bossów - Braci Krwi, a także jak doprowadzić do spotkania z Kosmo.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 6 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.
- Dotarcie do wieży ochrony Kosmo (Reach Cosmo's security tower)
- Walka z bossem - Bracia Krwi
- Trzecia retrospekcja
Dotarcie do wieży ochrony Kosmo (Reach Cosmo's security tower)
Tak samo jak w poprzednich rozdziałach możecie spędzić dodatkowy czas na pokładzie Milano i zainicjować nowe rozmowy z członkami załogi lub od razu udać się na mostek kapitański i zaplanować przelot na Knowhere. Wyjdźcie ze statku, dzięki czemu traficie do strefy przylotów w dokach.
Przed Wami rozległa lokacja, która pomimo dużej przestrzeni ma tylko jedno wyjście - musicie kierować się w stronę dużej okrągłej windy, która podróżuje na targowisko.
Początkowa przeprawa przez targowisko również jest liniowa i nie pozwala jeszcze na pozyskanie żadnych sekretów. Po drodze spotkacie Mantis oraz miniecie bar, wewnątrz którego przebywają Rocket i Groot. Zajrzenie do środka baru jest opcjonalne, ale wskazane. W barze załączy się scena spotkania z Bezustym i jeśli chcecie ją poprawnie zaliczyć musicie wybierać odpowiednie opcje zachowania:
- Pierwszy wybór nie jest istotny, bo niezależnie od tego czy zaczniecie udawać, czy otwarcie powiecie, że się nie znacie, to i tak spotkanie będzie kontynuowane.
- Drugi wybór to fragment piosenki - wybierzcie lewą opcję dialogową Like a Hurricane. To prawidłowe słowa piosenki.
- Trzeci wybór to ponownie fragment piosenki - tym razem wybierzcie prawą opcję dialogową Through the Rain.
Jeśli poprawnie zaśpiewaliście piosenkę, to od Bezustego otrzymacie prezent - bilet do Emporium Kolekcjonera (Collector's Emporium). Jego zastosowanie opisaliśmy w dalszej części tekstu. W barze jest też znajdźka - Archiwum: Recenzje z jajem: Burdel u Majtla (Egghead Reviews: Mant-Blows).
Spotkanie z Bezustym dokładniej omówiliśmy w rozdziale Ważne wybory na stronie na temat misji 6.
W drugiej części targowiska możecie zająć się licznymi opcjonalnymi aktywnościami i dokładniej opisaliśmy je w rozdziale Sekrety i znajdźki. Jedną z ważniejszych rzeczy wartych wykonania jest odwiedzenie Imperium Kolekcjonera - możecie pokazać bilet od Bezustego lub (niewskazane) zapłacić 5000 kredytów. Na koniec wizyty w Imperium jest okazja do zakupienia pamiątki, którą jest Znajdźka Strażnika: Lalka z Emporium Kolekcjonera (Collector's Emporium Doll).
Zdecydowanie polecamy nie wydawać zbyt wielu kredytów na targowisku - postarajcie się mieć dalej w inwentarzu co najmniej 7000 lub 8000 kredytów w zależności od wysokości kary z rozdziału 2. Tylko wtedy w dalszej części kampanii będziecie mogli zapłacić karę i zdobyć powiązane z nią osiągnięcie.
Zanim wyruszycie dalej zbadajcie też korytarz prowadzący do kanałów - jest w nim Archiwum: Narzut (Overheard).
Kolejnym publicznym obszarem, przez który musicie przejść, jest lokacja z Drzewem Spirytusowym. Możecie tu:
- Odnaleźć Strój: Guardians of the Galaxy 2014 - Star-Lord na rurach pod wielkim drzewem.
- Odnaleźć Archiwum: Recenzje z jajem: Spirytusowe Drzewo (Egghead Reviews: Spirit Tree) na balkonie u podstawy drzewa.
- Odwiedzić boczny punkt widokowy na lewo od drzewa i odbyć unikalną rozmowę z Draxem.
- Odnaleźć Archiwum: Nicość (Nothing) na balkoniku na prawo od Draxa.
Docelowo musicie dotrzeć do pokazanego na obrazku przejścia pilnowanego przez strażników. Nie wpuszczą oni Star-Lorda do wieży Kosmo, tylko nakażą przejście prawą alejką.
Do pokonania macie prosty labirynt, w którym nie powinniście się zgubić. Docelowo dotrzecie do miejsca, w którym załączy się pojedynek z bossami - są nimi Bracia Krwi.
Walka z bossem - Bracia Krwi
Pierwsza część pojedynku nie jest tak na dobrą sprawę jeszcze walką, tylko próbą przetrwania. Nie możecie osłabiać braci, gdyż mają oni aktywne specjalne zbroje, które czynią ich niezniszczalnymi. W pierwszej części walki nie będzie dochodziło do ich "wyłączania".
Waszą jedyną taktyką jest bieganie po arenie i unikanie ataków bossów. Zadają one poważne obrażenia, ale są odpowiednio sygnalizowane, dzięki czemu będziecie mogli wykonać unik.
Musicie bronić się do momentu pojawienia się Gamory. Gra od teraz pozwoli Wam na wykonywanie czynności prowadzących do osłabiania braci.
Najważniejszym założeniem tej bitwy jest to, że braci można skutecznie atakować tylko gdy się od siebie oddalą. Może do tego dojść w sposób samoczynny lub np. po sprowokowaniu jednego z bossów. Któryś z braci może mianowicie wykonać skok lub szarżę - obie te akcje sygnalizowane są ikoną wykrzynika i nie zapomnijcie oczywiście o skorzystaniu z uniku.
Oddalenie się od siebie braci spowoduje tymczasowe wyłączenie ich pancerzy. Dopiero wtedy przystąpcie do własnych ataków. Starajcie się w miarę możliwości skupić na jednym z przeciwników. Prowadźcie ostrzał z wykorzystaniem blasterów oraz polegajcie na zdolnościach Star-Lorda i Gamory.
Bracia co pewien czas będą do siebie podchodzili i częściowo regenerowali się. Niestety nie jest to proces, który możecie skutecznie przerywać, gdyż gra nie pozwoli Wam już teraz wygrać bitwy. Kontynuujcie po prostu bitwę i czekajcie na załączenie się trzeciej części pojedynku.
Analogicznie do drugiej fazy pojedynku w pewnym losowym momencie dojdzie do załączenia się nowej scenki przerywnikowej. Tym razem na arenie pojawi się Drax, a więc od tego momentu będziecie działali w trójkę.
Trzecia część pojedynku nie zaskoczy Was niczym nowym - prowokujcie braci do rozdzielenia się lub czekajcie aż samoczynnie do tego dojdzie. Atakujcie wtedy upatrzonego bossa (możecie zablokować na nim kamerę) i polegajcie na zdolnościach wszystkich 3 Strażników żeby szybciej osłabiać oponentów.
Opisywana bitwa nie ma tradycyjnego zakończenia. W pewnym momencie załączy się po prostu scenka przerywnikowa, po której nastąpi kolejna retrospekcja.
Trzecia retrospekcja
Przed Wami kolejna retrospekcja i możliwość pokierowania młodym Peterem Quillem. Ma ona identyczny początek, a więc musicie dotrzeć do pudła z prezentem w sypialni. Gra tym razem pozwoli Wam otworzyć pudło, w którym znajdziecie blastery.
Po cut-scence musicie wyruszyć na parter i skorzystać z tylnych drzwi żeby wybiec z domu. Po znalezieniu się na otwartej przestrzeni zacznijcie losowo strzelać do przeciwników. Musicie mieć świadomość tego, że nie jest to scena, którą można pomyślnie rozegrać, tzn. nie będzie możliwe pokonanie wszystkich wrogów. Prędzej czy później załączą się kolejne cut-scenki i przejdziecie do rozdziału 7.