Guardians of the Galaxy: Rozdział 12 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 12 (Po rozum do głowy) z odwiedzenia zaatakowanego Knowhere.
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 12 (Po rozum do głowy). Poniższa solucja objaśnia m.in. jak przejść przez zniszczone targowisko i dotrzeć do wieży Kosmo, jak pomóc Kosmo w wyzwoleniu się z Obietnicy, jak dotrzeć do Kory Kontinuum i jak wyciągnąć kable w sali z Matroną.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 12 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.
- Dotarcie do wieży ochrony Kosmo (Get to Cosmo's security tower)
- Wyłączenie bariery (Disable the faith shield)
- Przejście po dachach (Cross the rooftops)
- Ważny wybór: rozmowa z Kosmo
- Obejście zamkniętej bramy (Find a way around the locked gate)
- Dotarcie do Kory Kontinuum (Reach the Continuum Cortex)
- Wyciągnięcie kabli (Pull out the cables)
Dotarcie do wieży ochrony Kosmo (Get to Cosmo's security tower)
Rozdział rozpoczniecie na pokładzie statku Milano i może to być dobra okazja do porozmawiania z członkami drużyny m.in. na temat znajdziek Strażników z poprzednich etapów. Tradycyjnie po wszystkim udajcie się na mostek i usiądźcie w fotelu kapitańskim. Zaliczcie przelot do Knowhere i wyjdźcie ze statku Milano.
Tuż po wyjściu ze statku kosmicznego odblokujecie mega zdolność Draxa, która pozwala na bardzo szybkie napełnienie paska oszołomienia pojedynczego przeciwnika (oraz innych okolicznych wrogów, ale w mniejszym zakresie). Dobrze jest od razu z niej skorzystać, a jest duża szansa, że Drax zaatakuje w ten sposób unifikatora przewodzącego pierwszej grupie przeciwników. W dalszych walkach pamiętajcie o możliwości przyciągania snajperów z pomocą żywiołu wiatru.
Po wygranej bitwie możecie poprosić Draxa o wysunięcie dużego żółtego bloku z tej okolicy. Pozwoli to Wam się na niego wdrapać i dotrzeć do sekretu - Strój: Imperatyw Thanosa (Thanos Imperative) - Drax.
Podążajcie dalej przez strefę przylotów, w której nie ma już innych wrogów. Warto trzymać się jej lewej strony żeby znaleźć po drodze Archiwum: Schronienie na Knowhere (Knowhere Safe). Dopiero po zdobyciu znajdźki skorzystajcie z dużej okrągłej windy żeby wyruszyć nią na targowisko.
Tuż po dotarciu do zniszczonego targowiska udajcie się prosto żeby znaleźć Archiwum: Profetyczna konwergencja (A Prophetic Convergence).
Podczas przeprawy przez targowisko spodziewajcie się nowych grup przeciwników. Po wyeliminowaniu pierwszej grupy zlokalizujcie pokazany na obrazku prawy zaczep, na którym można użyć mocy wiatru. Odblokuje to skrytkę ze znajdźką - Strój: Przemytnik (The Smuggler) - Rocket. Dopiero po zdobyciu sekretu skorzystajcie z wąskiego przejścia.
Dotrzecie do zabarykadowanego przejścia i próba użycia na nim żywiołu wiatru zakończy się niepowodzeniem. Zlokalizujcie lewą ścianę wspinaczkową z powyższego obrazka i poproście Gamorę o pomoc we wspięciu się na górę.
Po wylądowaniu po drugiej stronie barykady proponujemy najpierw zdobyć nowy sekret - Archiwum: Recenzje z jajem: No i to rozumiem (Egghead Reviews: That's More Like It). Dopiero teraz użyjcie od tej strony żywiołu wiatru na barykadzie, a pomyślnie odblokujecie przejście dla reszty drużyny.
Dotrzecie do ciężkiej przeszkody i jedynym sposobem jest przesunięcia jest współpraca z Draxem. W kolejnym obszarze polecamy zbadać lewą część targowiska. W lokacji z automatami znajduje się sekret - Archiwum: Odpowiedź: Zgłoszenie zaginięcia osoby (Reply: Missing Persons Report).
To nie wszystko, bo w miejscu z obrazka (obok automatów) możecie zdecydować się na bezpieczny zjazd. W nowo odkrytym dolnym obszarze użyjcie lodowych ataków do zatkania szczelin i zatrzymania trującego gazu. Pozwoli to Wam przeskoczyć na półkę, na której jest Znajdźka Strażnika: Maska Glarnota (Glarnot Mask). Na górę możecie powrócić polegając na podwójnych skokach.
Po powrocie do reszty drużyny poproście Gamorę o przecięcie kabli blokujących przejście do kolejnej lokacji. Podróżujcie liniową ścieżkę i dotrzyjcie do miejsca z obrazka. Zanim podejdziecie do Draxa możecie zainteresować się zaznaczonym na obrazku lewym zaczepem. Użyjcie na nim żywiołu wiatru i następnie poproście Groota o stworzenie mostu. W kanałach użyjcie żywiołu błyskawic na przełączniku i poproście Rocketa o przejście przez tunel wentylacyjny. Dotrzecie do znajdźki - Strój: Palownik (Impaler) - Groot.
Powróćcie na górę i przepchnijcie z Draxem ciężki obiekt po to żeby odblokować nowe główne przejście.
Po cut-scence załączą się nowe walki z kultystami. Wygrana bitwa doprowadzi do odblokowania mega zdolności Gamory. Jest ona w stanie zadać poważne obrażenia pojedynczemu przeciwnikowi i gra pozwoli Wam ją przetestować w kolejnej bitwie, w której weźmie udział m.in. nowy Inkwizytor.
Po walkach zlokalizujcie z pomocą wizora interaktywną wieżę i poprosie Draxa o jej popchnięcie żeby stworzyć pomost.
Wyłączenie bariery (Disable the faith shield)
Dotrzecie do pola siłowego, ale jego wyłączenie jest na szczęście bardzo proste. Udajcie się na prawo od niego i zlokalizujcie słaby punkt z powyższego obrazka, na którym trzeba użyć żywiołu wiatru.
Możecie już wkroczyć na most. Załączy się cut-scenka i po jej obejrzeniu przystąpicie do walk ze standardowymi przeciwnikami.
Przejście po dachach (Cross the rooftops)
Do rozegrania jest w sumie kilka różnych bitew na dachach i pomocny po raz kolejny może być żywioł wiatru do przyciągania oddalonych celów. Rozglądajcie się za neonem z powyższego obrazka, który możecie odczepić po wydaniu Gamorze polecenia przecięcia kabla.
W trakcie walk dopasowujcie żywioły do słabości przeciwników - spotkacie wrogów ze słabościami na lód i błyskawice.
Po zakończeniu wszystkich walk dotrzecie na dach z powyższego obrazka. Znajduje się tu osłabiony fragment podłogi i możecie poprosić Draxa o to żeby ją rozbił i odblokował wejście do wnętrza budynku.
Po tym jak zaliczycie zjazd możecie zatrzymać się, obrócić o 180 stopni i wejść do małego tunelu. Prowadzi on do sekretnego obszaru ze znajdźką - Strój: Zabijanie na co dzień (Casual Kill) - Gamora.
Powróćcie do drużyny, namierzcie słaby punkt przy billboardzie (powyższy obrazek) i użyjcie na nim żywiołu wiatru. Dopiero teraz poproście Groota o stworzenie mostu.
W kolejnej lokacji porozmawiajcie z Rocketem i wyruszcie do windy podróżującej do centrum ochrony. Dotrzecie do lokacji z broniącym się Kosmo i musicie zacząć od pozbycia się przeciwników, wśród których są nowi Inkwizytorzy - atakujcie ich po kolei.
Ważny wybór: rozmowa z Kosmo
Po załączeniu się rozmowy ustalicie, że Kosmo jest pod wpływem Obietnicy i możecie podjąć starania prowadzące do wyzwolenia sojusznika. Musicie w tym celu wybierać poprawne opcje zachowania. Oto one:
- Przy pierwszym wyborze zdecydujcie się na prawą opcję dialogową - zaoferowanie pomocy (Offer Hand).
- Przy drugim wyborze zdecydujcie się na prawą opcję dialogową - skupienie się na teraźniejszości (Focus on Present).
- Przy trzecim wyborze zdecydujcie się na lewą opcję dialogową - przypomnienie o szczeniakach (Remind About Puppies).
Jeśli pomyślnie zaliczyliście tę scenę i oswobodziliście Kosmo, to w rozdziale 14 Kosmo przyleci wraz ze statkiem Knowhere i pomoże Strażnikom Galaktyki w wyeliminowaniu jednej z większych grup wrogów. Zawalenie rozmowy nie oznacza końca gry, ale w misji 14 będzie do rozegrania o jedną (wymagającą) bitwę więcej.
Obejście zamkniętej bramy (Find a way around the locked gate)
Zacznijcie od poproszenia Rocketa o zhakowanie panelu kontrolnego, ale zakończy się to niepowodzeniem. W okolicy znajduje się pokazane na obrazku pęknięcie i możecie poprosić Draxa o to żeby się tu przebił. Przeciśnijcie się na drugą stronę.
Dotarcie do Kory Kontinuum (Reach the Continuum Cortex)
Kierujcie się przed siebie. Spodziewajcie się nowych walk po tym jak zeskoczycie z górnych balkoników na niższy poziom. W zależności od atakowanych przeciwników polegajcie na żywiole lodu lub błyskawic.
Po walkach możecie opcjonalnie użyć żywiołu wiatru na pokazanej na obrazku barykadzie. Odsłoniecie duży czerwony blok i poproście Draxa o jego przesunięcie. Pozwoli to Wam wdrapać się na górę. Wyślijcie Gamorę do ściany wspinaczkowej i dotrzyjcie jeszcze wyżej - jest tam Strój: Apokaliptyczny lord (Apocalypse-Lord) - Star-Lord.
Powróćcie do drużyny i wyruszcie dalej. Po drodze miniecie stół warsztatowy i znajduje się tu interaktywna platforma z obrazka - możecie ustawić się na niej i poprosić Groota o wprawienie jej w ruch. Dotrzecie na balkoniki z kolejną znajdźką - Archiwum: Dochodzenie w sprawie ręki (Investigating the Hand).
Wróćcie na dół i wznówcie przemarsz główną ścieżką. Skorzystacie z częściowo uszkodzonych dużych schodów. Po zejściu na dół udajcie się w lewo żeby odnaleźć ostatni sekret - Archiwum: Raport o zgonach związanych z pracą (Work-Related Death Report).
Docelowo musicie skorzystać z wąskiego przejścia, przy którym ustawi się Drax. W kolejnej lokacji dojdzie do eksplozji i rozpoczną się nowe walki. Tak jak wcześniej przyciągajcie do siebie snajperów, bo dotarcie do wielu z nich może być kłopotliwe. Po walkach odszukajcie miejsce, w którym można poprosić Groota o stworzenie mostu. Do pokonania jest wąska ścieżka, ale bohater będzie automatycznie balansował ciałem. W jej końcowej części rozpocznie się zjazd i dobrze wymierzcie wykonacie podwójnego skoku w stronę kolejnych balkoników.
Do zaliczenia jest jeszcze jedna bitwa, w której pojawi się m.in. Inkwizytor. Po jej wygraniu skorzystajcie z dużych schodów prowadzących w stronę Kory.
Wyciągnięcie kabli (Pull out the cables)
Nowy cel misji otrzymacie po dotarciu do sali z Matroną. Nie próbujcie pokonać wszystkich przeciwników, bo na miejsce pokonanych mogą pojawić się kolejni.
Przykładowe miejsce wyciągnięcia kabla pokazuje dołączony obrazek i niektóre z nich sa na wyższych półkach, tak więc polegajcie na podwójnych skokach. W każdej z tego typu lokacji musicie użyć żywiołu wiatru.
Jeden z kabli nie będzie chciał się poprawnie wyciągnąć i konieczna okaże się pomoc ze strony reszty drużyny. Wciskajcie szybko wyświetlany przycisk żeby poprawnie wykonać akcję.
Po wyciągnięciu wszystkich 4 kabli obejrzycie cut-scenkę. Rozdział zakończy się po powrocie na statek Milano i wysłuchaniu rozmów z członkami drużyny oraz z Królową Potworów.