Guardians of the Galaxy: Rozdział 10 - solucja, opis przejścia Guardians of the Galaxy poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Guardians of the Galaxy zawiera opis przejścia rozdziału 10 (Próba wiary) z odnalezienia lekarstwa dla Draxa z pomocą Mantis.
Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Marvel's Guardians of the Galaxy znajdziecie opis przejścia misji 10 (Próba wiary). Poniższa solucja podpowiada m.in. jak wydostać się z kajuty Star-Lorda, jak przejść przez jaskinie, jak rozwiązać zagadkę z wodospadem i roślinami, a także jak zniszczyć źródło wywołującej halucynacje mgły.
Dokładniejsze informacje na temat lokalizacji sekretów z rozdziału 10 znajdziecie w naszym rozdziale Sekrety i znajdźki. Wszystkie znajdźki oznaczyliśmy w tekście zielonym kolorem.
- Wydostanie się z kajuty (Get out of your quarters)
- Odnalezienie Draxa (Find Drax)
- Zbadanie jaskini (Explore the cavern for something to help Drax)
- Przeprawa przez wąwóz (Cross the ravine)
- Zejście w głąb jaskini (Explore deeper into the cavern)
- Przesunięcie roślin żeby wpłynąć na wodospad (Move the plants to divert the waterfall)
- Podążanie za Grootem (Follow Groot)
- Ucieczka z mglistej jaskini (Escape the foggy cave)
- Zniszczenie źródła mgły (Destroy the source of the fog)
- Znalezienie lekarstwa dla Draxa (Find the cure for Drax)
Wydostanie się z kajuty (Get out of your quarters)
Początkowa rozmowa z Draxem nie jest istotna i Wasze opcje dialogowe nie wpłyną na jej przebieg. Po jej zakończeniu otrzymacie zadanie wydostania się z kajuty Star-Lorda.
Początek misji wygląda inaczej w zależności od Waszej decyzji z rozdziału 2 - przypomina ją powyższy obrazek i dotyczyła ona wyboru co ma zostać schowane przed wykryciem podczas przeszukania przez Korpus Nova - lama czy sprzęt Rocketa. Oba możliwe warianty opisaliśmy później. Dalsza część rozdziału 10 będzie już wspólna dla obu wariantów.
Gra nie pozwoli Wam sprawdzić obu wariantów nawet jeśli wybierzecie opcję powtórzenia rozdziału 10 z menu głównego. Drugi wariant możecie sprawdzić dopiero podczas ponownego przechodzenia kampanii w trybie Nowa Gra Plus i tylko jeśli inaczej zachowacie się w rozdziale 2.
Wariant 1 zakłada, że wybraliście wcześniej schowanie lamy. Jest on znacznie prostszy w realizacji. Sprawdźcie plakat z obrazka 1, dzięki czemu znajdziecie tunel "wydrążony" przez lamę. Przeciśnijcie się przez niego (obrazek 2) i uwolnijcie towarzyszy z pozostałych kajut.
Wariant 2 zakłada, że wybraliście wcześniej schowanie sprzętu. W tym przypadku lama nie dokona zniszczeń we wcześniejszych rozdziałach, tylko trzeba będzie teraz pokierować zwierzęciem. Zacznijcie od podniesienia tabletu leżącego na łóżku.
Musicie wpływać na trasę podróży lamy i jest to prosta mini-gra. Przykładową trasę podróży zwierzęcia narysowaliśmy na dołączonym obrazku.
Najważniejszym założeniem tej zagadki jest to, że:
- śpiew Star-Lorda oraz Groota jest przyjemny dla lamy - zwierzę może podążać w stronę śpiewającej postaci,
- śpiew Gamory oraz Rocketa jest nieprzyjemny dla lamy - zwierzę może oddalać się od śpiewającej postaci.
Każdy z bohaterów ma oddzielny przycisk aktywowania opcji śpiewu. Polegajcie na tym żeby lamę "przyciągać" lub "odpychać" od siebie i w taki sposób kontrolować jej trasę przemarszu.
Lama docelowo musi dotrzeć do zielonego obszaru zaznaczonegona obrazku żeby przegryźć kable i uwolnić bohaterów.
Odnalezienie Draxa (Find Drax)
Nowy cel misji jest wspólny dla obu opisanych powyżej wariantów. Musicie opuścić pokład statku kosmicznego Milano i rozpocząć eksplorację Lamentis wybierając po drodze m.in. wąskie przejście przy klifie.
Trasa podróży jest liniowa. Docelowo dotrzecie do Draxa będącego pod wpływem Obietnicy i pojawi się też Mantis, której tymczasowo uda się go "wyciszyć". Drax nie będzie w tym rozdziale aktywnym członkiem drużyny, tzn. pomimo, że będzie towarzyszył drużynie nie będziecie mogli wydawać mu żadnych poleceń.
Zbadanie jaskini (Explore the cavern for something to help Drax)
Po odzyskaniu kontroli nad Star-Lordem rozpocznijcie przemarsz przez wielką pieczarę. Zakłada on wykonanie dalekiego skoku obok wodospadu - pomóżcie sobie przytrzymaniem przycisku skoku i bądźcie gotowi na wciśnięcie dodatkowego przycisku żeby złapać się półki.
Wkrótce zauważycie po prawej stronie kolejny wodospad i możecie zbadać znajdujący się za nim sekretny obszar ze znajdźką - Strój: Pięcioro Jeźdźców Apokalipsy (Five Horsemen of the Apocalypse) - Gamora.
Przeprawa przez wąwóz (Cross the ravine)
Podróżujcie dalej aż dotrzecie do pionowego kryształowego bloku - Drax niestety nie może go popchnąć. Zlokalizujcie pokazaną na obrazku 1 interaktywną ścianę. Poproście Gamorę o przyczepienie się jej i z pomocą towarzyszki przedostańcie się na górę.
Będąc na górze ostrzelajcie pasożytnicze organizmy z obrazka 2 i zaliczcie zjazd wewnątrz kryształowego tunelu.
Zejście w głąb jaskini (Explore deeper into the cavern)
Po rozpoczęciu nowej bitwy z silniejszym potworem gra odblokuje mega zdolność Star-Lorda. Są to po prostu silniejsze odmiany zdolności, których nie musicie kupować za punkty rozwoju. Mega zdolności pozostałych 4 Strażników Galaktyki odblokowane zostaną w określonych momentach w dalszej części kampanii.
Mega zdolność Star-Lorda pozwala mu tymczasowo stać się niezniszczalnym i jej użycie w trakcie rozgrywanej bitwy (oraz kolejnych) nie jest obowiązkowe. Do atakowania potwora używajcie żywiołu błyskawic żeby szybciej napełniać jego pasek oszołomienia i następnie skuteczniej go osłabiać.
W miejscu, w którym pokonaliście dużego potwora możecie opcjonalnie rozejrzeć się za wąskim przejściem z powyższego obrazka. Prowadzi ono do większego sekretnego obszaru, w którym są dwie znajdźki - Archiwum: Mglista teoria (A Foggy Theory) oraz Znajdźka Strażnika: Żałobna świeca (Mourning Candle).
Powróćcie do poprzedniej lokacji i wznówcie przemarsz przez jaskinię razem z resztą drużyny.
Niedługo dotrzecie do miejsca, w którym po raz pierwszy pojawiają się pomarańczowe potwory Ogrode. Specjalizują one w wykonywaniu szarż, tak więc powinniście wyjątkowo często polegać na unikach.
Po walkach pozostańcie w tej samej lokacji i odszukajcie otwór, do którego można wysłać Rocketa. Odblokuje on sekretne przejście i podczas jego eksploracji pomóżcie sobie lodowymi atakami (trujący gaz) i poproszeniem Groota o pomoc (ruchoma platforma) żeby dotrzeć do znajdźki - Strój: Bohater Półświata (Hero of Halfworld) - Rocket.
Powróćcie do głównego obszaru. Odszukajcie Mantis i Draxa i wysłuchajcie rozmowy. Zlokalizujcie następnie kryształy z obrazka 1 żeby doprowadzić do ich przesunięcia i odblokowania przejścia.
Tuż po wykonaniu poprzedniej akcji znajdziecie wąskie przejście. Przeciśnijcie się i ostrzelajcie widoczne w oddali pasożytnicze organizmy. Odsłoni to interaktywny punkt z obrazka 2 i możecie poprosić Groota o utworzenie pomostu.
Kontynuujcie liniową podróż. Pilnujcie się w miejscu, w którym trzeba zjechać po kryształach i wykonać podwójny skok przed spadnięciem w przepaść.
Po wykonaniu tej akcji poproście Gamorę o zniszczenie kryształów z dołączonego obrazka.
Załączy się scena akcji i jej najważniejszy moment pokazuje obrazek. Musicie szybko nakierować oba kursory na centralny okrąg i dla przypomnienia wykonuje się to manipulując jednocześnie dwoma gałkami analogowymi (każda z nich musi być wychylona w nieco inną stronę). Na koniec wciśnijcie szybko R1/RB żeby uchronić Draxa przed spadnięciem w przepaść.
Gra odblokowała żywioł wiatru i ostrzał z wykorzystaniem tego żywiołu (Wind Shot) możecie uaktywnić wciskając odpowiedni przycisk na krzyżaku pada.
Od razu pojawi się możliwość do przetestowaniej nowej "mocy". Musicie użyć żywiołu wiatru na pokazanym na obrazku słabym punkcie (Weak Point). Blokada zostanie zburzona i pozwoli to Wam wyruszyć dalej.
W kolejnej pieczarze załączy się bitwa z nowymi przeciwnikami. W trakcie tego starcia możecie przetestować jak działa nowy żywioł w warunkach bojowych.
Żywioł wiatru może być używany do przyciągania do siebie przeciwników i zgodnie z sugestią gry najlepiej sprawdza się na snajperach i innych wrogach, którzy stoją w dużej odległości od Star-Lorda lub okupują trudno dostępne półki. Po przyciągnięciu do siebie przeciwnika możecie szybko wykonać na nim ataki wręcz lub skorzystać z głównego ostrzału czy dostępnych ofensywnych zdolności.
Po walkach zaliczcie zjazd do miejsca drugiej bitwy z potworami Ogrode. Tak samo jak wcześniej starajcie się unikać ich szarż dzięki poleganiu na uskokach w bok.
Po rozprawieniu się z potworami możecie opcjonalnie znaleźć pokazany na obrazku zaczep i użyć na nim żywiołu wiatru. Zniszczcie następnie pasożytnicze ogranizmy i zatkajcie szczeliny z gazem żeby dotrzeć do sekretnego obszaru, w którym jest Znajdźka Strażnika: Kamień medytacyjny (Meditation Stone).
Powróćcie do innych Strażników i wyruszcie dalej. Dotrzecie do wąskiego przejścia, ale zanim z niego skorzystacie podnieście leżące na ziemi Archiwum: Docinki Pipa (Pip's Quips).
Przesunięcie roślin żeby wpłynąć na wodospad (Move the plants to divert the waterfall)
Przed Wami większa zagadka z wodospadem. Jej założeniem jest zmiana kierunku spływania wody dzięki skorzystaniu z okolicznych dużych roślin. Ma to umożliwić Rocketowi przejście dalej, gdyż kontakt z wodą jest jego słabością.
Roślin nie możecie niestety od razu obracać, bo blokują je pasożytnicze organizmy. Tradycyjnie już w lokalizowaniu pasożytów może pomagać wizor, ale nie będziecie w stanie znaleźć i ostrzelać z blasterów wszystkich organizmów będąc. Wymagana będzie wspinaczka po półkach na lewo i na prawo od dużych roślin.
Zainteresujcie się najpierw lewą rośliną, a konkretnie sąsiadującą z nią ścianą wspinaczkową z powyższego obrazka. Wyślijcie tam Gamorę i dotrzyjcie dzięki niej na wyższe półki. Pozwoli to Wam dotrzeć do wyżej położonych pasożytniczych organizmów i musicie je wszystkie ostrzelać.
Powróćcie na dół i użyjcie żywiołu wiatru na lewej roślinie - jeżeli poprawnie zniszczyliście wszystkie pasożyty, to roślina obróci się.
Rozwiązaliście póki co 50% zagadki. Zbliżcie się do wodospadu i zainteresujcie się półkami po prawej stronie z obrazka 2.
Ustawcie się na interaktywnej platformie z dołączonego obrazka i poproście Groota o jej podniesienie, dzięki czemu dotrzecie do wyższych prawych półek. Kawałek dalej znajdziecie drugą ścianę wspinaczkową i ponownie poproście o pomoc Gamorę.
Zaliczenie wspinaczki obok prawej rośliny pozwoli Wam na zlokalizowanie przyczepionych do niej pasożytniczych organizmów.
Po zniszczeniu wszystkich pasożytów powróćcie na dół i użyjcie żywiołu wiatru na prawej roślinie.
Efektem Waszych działań powinno być zablokowanie spływania wody na centralną ścieżkę. Wybierzcie ją i poproście Groota o stworzenie pomostu w miejscu z obrazka 2.
Dotrzyjcie do małego otworu i skierujcie się do środka. Na chwilę nastaną ciemności, ale docelowo awansujecie do kolejnej części etapu.
Podążanie za Grootem (Follow Groot)
Musicie zaczekać na rozświetlenie ciemnej jaskini przez Groota. Może on oświetlać drogę dla reszty drużyny, przy czym nie musicie dokładnie za nim podążać i sami możecie rozglądać się po okolicy. Groot pójdzie wtedy za Wami żeby rozświetlić dane miejsce. To istotna informacja, bo w obszarze tym możecie zlokalizować wąskie prawe przejście, które prowadzi do sekretu - Strój: Anihilacja: Podbój (Annihilation: Conquest Suit) - Groot.
Po tym jak zdobędziecie znajdźkę dokończcie przemarsz przez ciemną jaskinię. Wyjście z ciemnej jaskini to kolejne wąskie przejście i pokazuje je dołączony obrazek.
Ucieczka z mglistej jaskini (Escape the foggy cave)
Dotrzecie do obszaru, w którym unosi się niska mgła i musicie rozpocząć od pozbycia się tutejszych potworów.
Sekcja ta jest w pewnym sensie pułapką. Jeśli będziecie wybierać kolejne przejścia, to będą załączały się kolejne walki z różnymi odmianami przeciwników. Rozwiązaniem tego problemu jest "odmowa" uczestnictwa w kolejnych walkach. Zaczekajcie w tym celu na załączenie się nowej gadki i wybierzcie opcję pozostanie w milczeniu, czyli tę, która zakłada wciśnięcie Kółka/B. Odblokuje się dzięki temu "prawdziwe" przejście.
W trakcie przemierzania nowej ścieżki musicie m.in. przejść po wąskiej krawędzi nad przepaścią. Zlokalizujcie pokazany na obrazku zaczep, na którym można użyć żywiołu wiatru. Odblokuje to możliwość poproszenia Groota o utworzenie pomostu.
Docelowo dotrzecie do miejsca wykonania nowego zjazdu. Załączy to scenkę z pojawienia się "projekcji" Strażników Galaktyki.
Zniszczenie źródła mgły (Destroy the source of the fog)
Istotną informacją na temat tej bitwy jest to, że nie można jej wygrać w klasyczny sposób, tzn. poprzez pokonanie przeciwników. Po rozpoczęciu bitwy zlokalizujcie otwór z powyższego obrazka, do którego musicie wysłać Rocketa. W międzyczasie brońcie się przed atakami i pozostawajcie w ruchu.
Akcja Rocketa powinna doprowadzić do eksplozji i częściowego uszkodzenia wielkiej twarzy. Zaliczyliście pierwszą połowę zagadki.
Teraz musicie namierzyć i wskazać otwór za wodospadem. Rocket będzie początkowo protestował z wybraniem tego przejścia przez swój lęk do wody. Do zmiany zdania dojdzie dopiero po tym jak pozostali Strażnicy Galaktyki zostaną uwięzieni przez mgłę.
Zaczekajcie na drugą eksplozję i zwróćcie się szybko w stronę mocno uszkodzonej twarzy. Musicie użyć żywiołu wiatru na zaczepie, który został odsłonięty po drugim wybuchu. Pozwoli to Wam pomyślnie zaliczyć całą konfrontację.
Znalezienie lekarstwa dla Draxa (Find the cure for Drax)
Wskoczcie do dziury. Rozpocznie się nowa scena zjazdu, w trakcie której pamiętajcie o unikaniu zderzeń z przeszkodami oraz pomaganiu sobie skokami jeśli zajdzie taka konieczność.
W nowej ogromnej pieczarze podążajcie za Mantis i Draxem do miejsca spotkania z Adamem Warlockiem.