Zabójca w Legend of Grimrock II | Kompozycja drużyny Legend of Grimrock II poradnik Legend of Grimrock II
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Zabójca
Kolejnym typowym elementem każdej drużyny z pewnością będzie zabójca, którego można odebrać w dwojaki sposób - jako lekkiego wojownika, który w pierwszym szeregu nęka oponentów szybkimi i celnymi ciosami albo też strzelca walczącego na dystans. O ile niniejszy build został stworzony pod postać rasowego łucznika, tak jednak nie zabraknie w nim także odniesień do alternatywnych rozwiązań.
Rasa postaci
Proponowaną rasą postaci dla zabójcy jest zdecydowanie Lizardman. Skąd ten wybór? Po pierwsze należy zwrócić uwagę na premię (+2) do atrybutu Dexterity, który odpowiada za pożądane przez nas statystyki i cechy: celność ataków, umiejętność unikania ciosów oraz przy okazji odporność na porażenie. Po drugie zaś - i chyba istotniejsze - omawiana rasa posiada wyśmienity pasyw w postaci aż 25% odporności na wszelkie możliwe czynniki zewnętrzne. Dzięki niemu pomimo braku solidnego pancerza oraz zapasu punktów życia w pasku żywotności Lizardman jest w stanie zrekompensować sobie straty redukcją obrażeń związanych z żywiołami natury i truciznami.
Klasa postaci
W przypadku typu herosa jakim jest zabójca sprawa jest dosyć prosta. Spośród wszystkich klas tylko jedna wydaje się właściwie rozsądna, chociaż jakby się uprzeć to można by było jeszcze zastanowić się nad inną specjalizacją, która została już wymieniona przy okazji omawiania kwestii wojownika.
Rogue to najwłaściwszy i najbardziej logiczny wybór, który zapewnia nam dosyć przyzwoitą ilość zdrowia (45, +5 na poziom) oraz energii (40, +5 na poziom), a ponadto ofiaruje dwa pasywy, które zasadniczo wpływają na najważniejsze aspekty prowadzenia rozgrywki tym typem herosa. Pierwszy z nich jest zarezerwowany dla strzelca, sprawia bowiem, iż co poziom uzyskujemy kolejny 1% szansy na zadanie przeciwnikowi ataku krytycznego przy użyciu broni dystansowej bądź miotanej, drugi zaś sprawdza się świetnie u lekkich wojowników - w czasie walki dwoma broniami jednocześnie tracimy jedynie 25% zadawanych obrażeń (normalnie aż 40%).
Fighter w pewnym sensie także może sprawdzić się w tej konwencji, jednak tylko jako lekki wojownik ze względu na specjalne cechy pasywne, a mianowicie o połowę krótszy czas przygotowania się postaci do wykonania specjalnego ataku bronią do walki wręcz oraz o 25% niższe koszty zużycia energii z tytułu ich zastosowania. Jeżeli chodzi zaś o wskaźniki to standardowo zapewnia nieco więcej zdrowia (60, +7 na poziom), ale nieco mniej energii (30, +3 na poziom) niż Rouge.
Ze względu na fakt, iż w tym buildzie tworzymy postać strzelca, oczywistym wyborem będzie Rogue, chociaż nawet w przypadku chęci zagrania lekkim wojownikiem i tak polecam tą klasę, między innymi z powodu świetnych profitów związanych z walką dwoma broniami jednocześnie.
Atrybuty
Nasze główne atrybuty to Dexterity oraz Strength. Oba wpływają na pożądane przez nas cechy i tworzą z nas istną maszynkę do zabijania - szybką, celną i zadającą naprawdę ogromne obrażenia. Jedyny mankament mogą stanowić jedynie braki w obronie oraz żywotności, jednak ze względu na swoje przeznaczenie (strzelec) będziemy się raczej trzymać bezpiecznie w drugim szeregu i walczyć na dystans. W przypadku lekkich wojowników dobrze sprawdzi się odpowiednie uzbrojenie lub ewentualnie mądrze dobrane cechy dodatkowe (a zwłaszcza premia do odporności na wszelkie negatywne czynniki).
Cechy
Do postaci zabójcy pasuje zasadniczo kilka z dostępnych cech specjalnych, a mianowicie:
Aggressive dodaje 4 punkty do statystyki Damage.
Agile dodaje 2 punkty do atrybuty Dexterity.
Evasive dodaje 5 punktów do statystyki Evasion. Bardziej przydatne dla lekkich wojowników.
Healthy dodaje 2 punkty do atrybutu Vitality. Ta cecha może być dobrana w ramach uzupełnienia braków w żywotności i obronie.
Martial Training zwiększa o 7 punktów statystykę Accuracy w przypadku ataków bronią białą. Tylko dla lekkich wojowników.
Muscular dodaje nam 2 punkty do atrybutu Strength.
Tough dodaje 20 punktów do wskaźnika zdrowia. Ma dużo korzystniejsze działanie niż bliźniacza cecha Healthy.
Ponadto istnieją także trzy specjalne cechy zarezerwowane jedynie dla rasy Lizardman. Oto one:
Endure Elements zwiększa odporność na wszystkie czynniki o 25%. W połączeniu z naturalnym pasywem rasy uzyskujemy aż 50% odporność na wszystkie możliwe stany oraz żywioły.
Fast Metabolism zwiększa regenerację zdrowia oraz energii o 30%, a także podwyższa wskaźnik konsumpcji o 20%. Ponadto mikstury leczące oddziałują na nas z podwójną siłą. Można rozważyć tą alternatywę, jednak podwyższenie wskaźnika konsumpcji z pewnością nie jest pozytywnym czynnikiem.
Poison Immunity sprawia, iż postać jest całkowicie odporna na trucizny. Przydatne, jednakże dużo lepszym rozwiązaniem jest wybranie Endure Elements.
W przypadku cech wybór należy wyłącznie do graczy, jednak w moim buildzie najlepiej sprawdzi się Endure Elements (świetna odporność na wszelkie czynniki) oraz pospolite Agile ze względu na profity w najbardziej przydatnych statystykach.
Umiejętności
Generalnie nie ma co się rozdrabniać z rozwijanymi umiejętnościami i rozdysponowywać punktów na lewo i prawo. Najlepiej jest wybrać dwie konkretne zdolności, w których zechcemy dojść do mistrzostwa (osiągnąć piąty poziom zaawansowania), a ewentualnie po ich wymaksowaniu dobrać sobie jeszcze jakąś dodatkową.
W przypadku specjalizacji Rogue - o ile realizujemy naszą postać w konwencji strzelca - najlepiej sprawdzą się wymienione poniżej umiejętności:
Missile Weapons zwiększa obrażenia zadawane bronią dystansową o 20% na poziom. Od czwartego poziomu ataki dystansowe ignorują 20 punktów pancerza przeciwnika.
Accuracy zwiększa statystykę o tej samej nazwie o 10 punktów na poziom. Od drugiego sprawia, iż wykonywanie ataków fizycznych (bezpośrednich przy pomocy broni białej) z drugiego szeregu drużyny staje się możliwe.
Jeżeli jednak zdecydujemy się na grę lekkim wojownikiem - nieistotne czy także jako Rogue czy może Fighter - przydadzą się nam z goła inne zdolności:
Light Weapons zwiększa obrażenia zadawane lekką bronią o 20% na poziom. Od trzeciego uzyskujemy możliwość walki dwoma broniami jednocześnie - jeżeli jedna z nich to sztylet - zaś od piątego dowolnymi typami lekkiego oręża.
Critical zwiększa szansę na wykonanie krytycznego ataku w przypadku broni białej, dystansowej, miotanej oraz palnej o 3% na poziom. Od trzeciego postać może zadać przeciwnikowi cios w plecy przy użyciu sztyletu, co wywoła potrójne obrażenia. Od piątego zaś ta sama akcja jest możliwa przy użyciu dowolnej broni lekkiej.
Obie umiejętności świetnie się ze sobą komponują. Jedna nie tylko zwiększa zadawane obrażenia fizyczne, ale także pozwala na używanie dwóch broni jednocześnie, druga zaś bazuje stricte na ciosach krytycznych, a zwłaszcza tych wykonywanych zza pleców. Prócz nich istnieje co prawda jeszcze inna alternatywa, która jednak nie jest na tyle kuszący, aby wybrać ją na jedną z dwóch podstawowych zdolności. Jako trzecia (dodatkowa) sprawdzi się w sam raz.
Dodge zwiększa statystykę Evasion o 3 punkty na poziom. Od trzeciego czas oczekiwania między wykonaniem kolejnych działań i akcji zmniejsza się o 10%.