Legend of Grimrock 2: Wojownik
Aktualizacja:
Wojownik

Co to by była za drużyna bez jakiegoś porządnego wojownika, prawda? Pierwszym niezbędnym członkiem grupy z pewnością musi być mocarny gość, który nie tylko będzie potrafił zadać wiele obrażeń oponentom, ale także wiele ataków przyjąć na klatę (tak zwany offtank).
Rasa postaci
Oczywistym wyborem w przypadku wojownika okaże się rzecz jasna Minotaur, który ze względu na swoje premie w atrybutach (+5 Strength oraz +4 Vitality) zadaje dużo większe obrażenia w porównaniu z innymi nacjami, posiada spory zapas zdrowia, potrafi nosić cięższy sprzęt bez uciążliwych kar związanych z poruszaniem się i dodatkowo jako pewien efekt uboczny uzyskuje dosyć sporą odporność na ogień oraz trucizny.
Klasa postaci
O ile rasa postaci była wyborem dosyć jasnym, tak jednak kwestia profesji naszego wojowniczego herosa wymaga nieco dłuższej analizy. Otóż twórcy przygotowali zasadniczo trzy specjalizacje, w których Minotaur może poczuć się swojsko.
Barbarian zapewnia najwięcej punktów życia (80, +10 na poziom), identyczny pasek energii (30, +3 na poziom) jak inne wymienione poniżej klasy oraz 1 dodatkowy punkt w atrybucie Strenght na poziom (podnosi obrażenia, maksymalny udźwig, odporność na ogień), jednak nie gwarantuje żadnych konkretniejszych, bardziej oryginalnych cech - skupia się tylko na zwiększaniu liczby punktów w atrybutach oraz wskaźnikach.
Fighter daje już nieco mniej punktów zdrowia (60, +7 na poziom) oraz standardową ilość energii (30, +3 na poziom), aczkolwiek zapewnia o połowę krótszy czas przygotowania się postaci do wykonania specjalnego ataku bronią do walki wręcz oraz o 25% niższe koszty zużycia energii z tytułu ich zastosowania.
Knight posiada co prawda jednakowe parametry co Fighter - punkty zdrowia (60, +7 na poziom) oraz energia (30, +3 na poziom) - jednakże cechuje się wieloma dodatkowymi profitami, a mianowicie: 1 punkt do statystyki Protection, zmniejszenie udźwigu noszonego pancerza o 50% i 50% szansa na uniknięcie ciosu przy użyciu tarczy. Wszystkie wymienione cechy, a zwłaszcza ostatnia z nich, obligują go do prowadzenia rozgrywki w konwencji typowego tanka, którego zadaniem będzie odpieranie wrogich ataków między innymi przy użyciu tarczy.
Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
A czego tam nie rozumiesz?
Ustaw się tak, żebyś widział na wprost siebie ruchomy kamień, a za nim zamknięte drzwi. Następnie przesuwaj kamień dokładnie tak jak masz opisane - pamiętając że "góra" to przesunięcie w strone zamkniętych drzwi, a "dół" - w stronę wyjścia z cmentarza.
Podpowiedzi do tej zagadki, z tego co pamiętam są w Lexiconary.
Witam. Czy może mi ktoś przetłumaczyć jak mam rozumieć wskazówkę do pt 2 na Cmentary. niby po polsku a dla mnie jak po chińsku... a nic nie piłem:P
Już nie ważne. Mam inne pytanie czy da się włączyć paski życia potworą?? Bo to trochę wkurzające nie widzieć ile życia zostało potworowi.
Mam problem, ponieważ nie mam tej części gdzie znajduje się klucz 10.1 :/ czy tam wchodzi się jakoś innaczej?
Wormbound Dungeon Cemetery zagadka 3.3 klapy otwierają się zgodnie z godziną jaka panuje wgrze.
W zagadce z otwarciem drzwi w Cemetery sekwencja ruchów jest krótsza, ma być - North, West, South, North, North.
Brakuje lokacji do których się spada przez dziury, gdzie Twigroot Basement? Tam jest sekret.
Mikuś2013 dzięki za znalezienie. Błąd zostanie poprawiony wraz z końcową aktualizacją map która pojawi się pewnie na dniach.
Zauważyłem błąd na stronie z Ruins of Desarune, przy opisie lokacji zamieniona jest nazwa lokacji:
"Sleet Island jest to lokacja, do której można dojść bezpośrednio z Sleet Island."
Tak czy inaczej Wasze rady wziąłem sobie do serca - aktualizacja gotowa.
Tak jest, odporność na porażenie - shock resist, czytałem pozostałe opisy i standardowo dla siebie zrobiłem miks-a ;)
"Aby lepiej zrozumieć omawiane zjawisko należy z pewnością wyjaśnić, iż wszystkie lokacje, które przyjdzie nam odwiedzić są niejako podzielone na osobne pola (kwadraty) czy też heksy."
W pierwszej kolejności napisałem, iż mamy do czynienia z polami w postaci kwadratów. Używając słowa "heks" nie chodziło mi dokładnie o taką figurę geometryczną, która występuje w serii Heroes, a jedynie o podkreślenie istoty sprawy, naprowadzenie na prawidłowy tok rozumowania i wskazanie analogii systemowej. Jeżeli jednak to określenie wprowadza w błąd to z pewnością skonsultuję się z kim trzeba i ewentualnie usunę omawianą wstawkę.
Co do drugiej kwestii to rzeczywiście na początku tworzenia rozdziałów poświęconych kreowaniu drużyny wpierw chciałem podać przetłumaczone nazwy, jednakże potem zrezygnowałem z tego zabiegu. Dziękuję za wskazanie niekonsekwencji. Dodam pozostałe tłumaczenia wraz z następną aktualizacją materiału. A swoją drogą analogicznie odporność na porażenie będzie brzmiało "shock resist", a nie "fire resist".
Brak konsekwencji w zdaniu: "Dexterity (zręczność) odpowiada za dwie pomniejsze statystyki, a mianowicie Evasion i Accuracy oraz odporność na porażenie." Skoro Dexterity jest przetłumaczone to pozostałe dwa atrybuty też powinny być, analogicznie fire resist.
Ech... Panowie Poradnikopiszący. "Heksy" od zamierzchłych dziejów planszówkowych oznaczały pola heksagonalne, które (jak sam przedrostek wskazuje) mają coś wspólnego z liczbą "6", a konkretnie są sześciobokami.
Teraz już nie wreszcie skończyłem LG II , pomagałem sobie twichem bossów rozwaliłem trainerem - lamesrsko ale już niemiałem ochoty powtarzać jednego kroku xsetki razy .
Zastanawiam sie ile wam zajmie czasu dotarcie z tym poradnikiem do "Library" bo tam akurat jestem i przydała by mi sie assistance .
Ewentualnie w rozdziałach ogólnych i poświęconych mechanice, gdyby wynalazł się jakiś błąd czy niedopatrzenie ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
