Walka przebiega podobnie, jak dotychczas, a więc dalej będzie cię obrzucał bombami ognia, oraz używał różnych pułapek, by zadać ci obrażenia. Walka z nim jest dosyć prosta ponieważ nie stosuje on żadnych potężnych umiejętności, ani nie posiada wiele życia.
Problem się zaczyna gdy go zabijesz, bo zmieni się on wtedy w Mistrza Wyspy który jest o wiele silniejszy niż wcześniej na dachu zamku.
Najgorszą umiejętnością mistrza jest klonowanie się. Klony posiadają bardzo mało życia, lecz atakują tak jak sam oryginał, zaklęciami. Dodatkowo one jak i boss posiadają zaklęcie teleportu z którego korzystają co kilka sekund.
Nie możesz pozwolić by boss zbyt dużo razy się sklonował, oraz starać się mieć na oku cały czas tego prawdziwego i to jego obijać.
Dobrym wyjściem jest tu użycie broni takiej jak "Bane" (mapa: Wormbound Dungeon 3.3) czy "Scyche" których dobre użycie skutkuje potężnymi obrażeniami. Trzeba jednak wyczekać z nimi aż przeciwnik nie będzie miał na sobie osłony (po tym tez można poznać prawdziwego że gdy go obijasz to często prewentuje obrażenia.). Można to zrobić tak że słabsi bohaterowie biją go i sprawdzają czy nie ma osłony, a gdy któryś ze słabszych ataków wejdzie to od razu użyć umiejętności silnej broni.
Walka na czas nie jest tu dobra opcją, bo im więcej klonów zrobi boss tym ciężej będzie go znaleźć, oraz tym częściej drużyna będzie obrywać.
Po pokonaniu go otrzymasz: klucz do drugiego zakończenia (mapa: Castle Nex (2), Vizard Virage oraz testament.
Legend of Grimrock 2: Trickster's Lair
Aktualizacja:
Trickster's Lair

Trickster's Lair jest lokacja która odblokowuje się po pokonaniu bossa z dachu zamku Nex (Castle Roff) oraz zdobyciu Esencji Balansu (Shrine of Balace - Wejście znajduje się przed wrotami Castle Nex). Po spełnieniu tych dwóch warunków możesz wejść do lokacji The Hub która jest już wszystkim znana i przejść przez otwarte wrota wprost na ostatnią lokację w grze. Będąc w środku jedyne co musisz zrobić to położyć esencję na tamtejszym piedestale (1), by pojawił się Trickster, znany ci niziołek który po pokonaniu go zmieni się w Mistrza Wyspy i zacznie się prawdziwa walka. Problemem z tą walką jest taki, że Mistrz jest strasznie mobilny, a do tego klonuje się co chwila bez żadnego górnego limitu przez co jeśli nie będziesz wybijał klonów to nagle może obijać cię ośmiu mistrzów i już się nie połapiesz który jest który, gdyż posiadają teleportację i szybko zmieniają się miejscami. Prawdziwego bossa można poznać po tym, że jak go uderzysz to schodzi pasek życia u góry, oraz często wchłania całe obrażenia.
Komentarze czytelników
A czego tam nie rozumiesz?
Ustaw się tak, żebyś widział na wprost siebie ruchomy kamień, a za nim zamknięte drzwi. Następnie przesuwaj kamień dokładnie tak jak masz opisane - pamiętając że "góra" to przesunięcie w strone zamkniętych drzwi, a "dół" - w stronę wyjścia z cmentarza.
Podpowiedzi do tej zagadki, z tego co pamiętam są w Lexiconary.
Witam. Czy może mi ktoś przetłumaczyć jak mam rozumieć wskazówkę do pt 2 na Cmentary. niby po polsku a dla mnie jak po chińsku... a nic nie piłem:P
Już nie ważne. Mam inne pytanie czy da się włączyć paski życia potworą?? Bo to trochę wkurzające nie widzieć ile życia zostało potworowi.
Mam problem, ponieważ nie mam tej części gdzie znajduje się klucz 10.1 :/ czy tam wchodzi się jakoś innaczej?
Wormbound Dungeon Cemetery zagadka 3.3 klapy otwierają się zgodnie z godziną jaka panuje wgrze.
W zagadce z otwarciem drzwi w Cemetery sekwencja ruchów jest krótsza, ma być - North, West, South, North, North.
Brakuje lokacji do których się spada przez dziury, gdzie Twigroot Basement? Tam jest sekret.
Mikuś2013 dzięki za znalezienie. Błąd zostanie poprawiony wraz z końcową aktualizacją map która pojawi się pewnie na dniach.
Zauważyłem błąd na stronie z Ruins of Desarune, przy opisie lokacji zamieniona jest nazwa lokacji:
"Sleet Island jest to lokacja, do której można dojść bezpośrednio z Sleet Island."
Tak czy inaczej Wasze rady wziąłem sobie do serca - aktualizacja gotowa.
Tak jest, odporność na porażenie - shock resist, czytałem pozostałe opisy i standardowo dla siebie zrobiłem miks-a ;)
"Aby lepiej zrozumieć omawiane zjawisko należy z pewnością wyjaśnić, iż wszystkie lokacje, które przyjdzie nam odwiedzić są niejako podzielone na osobne pola (kwadraty) czy też heksy."
W pierwszej kolejności napisałem, iż mamy do czynienia z polami w postaci kwadratów. Używając słowa "heks" nie chodziło mi dokładnie o taką figurę geometryczną, która występuje w serii Heroes, a jedynie o podkreślenie istoty sprawy, naprowadzenie na prawidłowy tok rozumowania i wskazanie analogii systemowej. Jeżeli jednak to określenie wprowadza w błąd to z pewnością skonsultuję się z kim trzeba i ewentualnie usunę omawianą wstawkę.
Co do drugiej kwestii to rzeczywiście na początku tworzenia rozdziałów poświęconych kreowaniu drużyny wpierw chciałem podać przetłumaczone nazwy, jednakże potem zrezygnowałem z tego zabiegu. Dziękuję za wskazanie niekonsekwencji. Dodam pozostałe tłumaczenia wraz z następną aktualizacją materiału. A swoją drogą analogicznie odporność na porażenie będzie brzmiało "shock resist", a nie "fire resist".
Brak konsekwencji w zdaniu: "Dexterity (zręczność) odpowiada za dwie pomniejsze statystyki, a mianowicie Evasion i Accuracy oraz odporność na porażenie." Skoro Dexterity jest przetłumaczone to pozostałe dwa atrybuty też powinny być, analogicznie fire resist.
Ech... Panowie Poradnikopiszący. "Heksy" od zamierzchłych dziejów planszówkowych oznaczały pola heksagonalne, które (jak sam przedrostek wskazuje) mają coś wspólnego z liczbą "6", a konkretnie są sześciobokami.
Teraz już nie wreszcie skończyłem LG II , pomagałem sobie twichem bossów rozwaliłem trainerem - lamesrsko ale już niemiałem ochoty powtarzać jednego kroku xsetki razy .
Zastanawiam sie ile wam zajmie czasu dotarcie z tym poradnikiem do "Library" bo tam akurat jestem i przydała by mi sie assistance .
Ewentualnie w rozdziałach ogólnych i poświęconych mechanice, gdyby wynalazł się jakiś błąd czy niedopatrzenie ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
