Pomniejsze statystyki i cechy w Legend of Grimrock II | Kreacja i rozwój postaci poradnik Legend of Grimrock II
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Pomniejsze statystyki
Do tej kategorii zalicza się sześć dodatkowych statystyk, które są regulowane przez rozmaite czynniki, a między innymi główne atrybuty, umiejętności czy też dzierżony ekwipunek.
Protection (ochrona) to potencjał obronny bohatera, który zmniejsza zadawane nam finalnie obrażenia fizyczne (zsumowanie wpływu wszystkich ubrań i elementów wyposażenia o charakterze defensywnym).
Evasion (uniki) to szansa na uniknięcie wrogiego ataku (obrażenia wynoszą zero). Na jej wielkość wpływa atrybut Dexterity oraz używane przedmioty.
Damage (obrażenia) to suma obrażeń fizycznych, jakie zadajemy przeciwnikom przy wyprowadzaniu ciosów. Na jej wielkość mają wpływ umiejętności, atrybuty oraz rzecz jasna użytkowany sprzęt. Nie tyczy się czarodziejów oraz magów bitewnych (brak statystyki).
Accuracy (celność) to szansa na skuteczne trafienie danego celu, której wartość ustalają umiejętności, elementy wyposażenia oraz atrybut Dexterity. Nie tyczy się czarodziejów oraz magów bitewnych (brak statystyki).
Critical (obrażenia krytyczne) to szansa na zadanie krytycznego ciosu przy użyciu broni wyrażona w procentach. Nie tyczy się czarodziejów oraz magów bitewnych (brak statystyki).
Max Load (ładowność) to maksymalny ciężar niesionego sprzętu, po wyżej którego - chociażby w przypadku pojedynczej postaci - prowadzi do spowolnienia całej drużyny (żółte oznaczenie) lub ewentualnie niemożności dalszego poruszania się (czerwone oznaczenie).
Cechy
Każda postać składowa drużyny na samym początku kreacji w panelu tworzenia może mieć przydzielone dwie osobliwe cechy, które w bierny sposób będą wpływać na jej dalsze predyspozycje oraz zdolności. Ich wybór jest wiążący i niemożliwy do zmienienia w trakcie gry. Co istotne nie wszystkie cechy są dostępne dla każdej rasy.
Aggressive dodaje 4 punkty do statystyki Damage.
Aura dodaje nam 20 punktów do wskaźnika energii.
Agile dodaje 2 punkty do atrybuty Dexterity.
Cold-blooded zwiększa odporność na zimno o 25 punktów.
Chitin Armor dodaje 10 punktów do statystyki Protection (jedynie dla rasy Insectoid).
Daemon Ancestor zwiększa odporność na ogień o 25 punktów.
Endurance zwiększa maksymalny udźwig aż o 25 kilogramów oraz zmniejsza wskaźnik konsumpcji o 25%.
Endure Elements zwiększa odporność na wszystkie czynniki o 25% (jedynie dla rasy Lizardman).
Evasive dodaje 5 punktów do statystyki Evasion.
Fast Learner zwiększa szybkość zdobywania doświadczenia o 10% (jedynie dla rasy Human i co istotne łączy się z naturalną cechą tej nacji - razem przyznawane jest nam aż 20%).
Fast Metabolism zwiększa regenerację zdrowia oraz energii o 30%, a także podwyższa wskaźnik konsumpcji o 20%. Ponadto mikstury leczące oddziałują na nas z podwójną siłą (jedynie dla rasy Lizardman).
Head Hunter dodaje po 1 punkcie w atrybucie Strength za każdą czaszkę pokonanego wroga trzymaną w ekwipunku (jedynie dla rasy Minotaur).
Healthy dodaje 2 punkty do atrybutu Vitality.
Martial Training zwiększa o 7 punktów statystykę Accuracy w przypadku ataków bronią białą.
Muscular dodaje nam 2 punkty do atrybutu Strength.
Mutation sprawia, iż w przypadku uzyskania nowego poziomu doświadczenia losowy atrybut uzyskuje 1 dodatkowy punkt (jedynie dla rasy Ratling).
Natural Armor dodaje 5 punktów do statystyki Protection.
Poison Immunity sprawia, iż postać jest całkowicie odporna na trucizny (jedynie dla rasy Lizardman).
Poison Resistant zwiększa odporność na trucizny o 25 punktów.
Quick zmniejsza czas oczekiwania pomiędzy wykonaniem kolejnych działań o 10% (jedynie dla rasy Insectoid).
Rage zwiększa o 10 punktów atrybut Strength, gdy postać ma mniej niż 20% życia (jedynie dla rasy Minotaur).
Skilled umożliwia rozdysponowanie jednego dodatkowego punktu umiejętności jeszcze w samym kreatorze postaci (jedynie dla rasy Human).
Strong Mind dodaje 2 punkty do atrybutu Willpower.
Tough dodaje 20 punktów do wskaźnika zdrowia.