Witamy w Koloni (1) | Rozdział 1 | Gothic poradnik Gothic
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
[Rozdział 1] Witamy w Koloni
Rozdział rozpoczyna się automatycznie po zakończeniu rozmowy z Diego.
1. Dostarcz list arcymagowi ognia.
Zadanie zleca Pyrokar podczas wygłoszenia wyroku przez sędziego. Trzeba udać się do magów ognia i oddać list w ręce Corristo. Znajdziesz ich w starym obozie (główna mapa 1)
Pierwsze kroki kierujesz w lewo, gdzie znajduje się plac wymiany i dźwig towarowy (obrazek z prawej) Przy płocie leży pochodnia, naturalnie zabierasz ją. I tutaj muszę nadmienić, że jako nowy nie masz nic. Ani pieniędzy, ani broni, ani przyjaciół, po prostu nic. Dlatego zbierasz wszystko, dosłownie wszystko co znajdziesz.
Drugą bardzo istotną sprawą jest waluta. Otóż, jak doszły cię zapewne słuchy, król wymienia wszystko za bryłki rudy, toteż jest ona ważniejsza i cenniejsza od złota, które nawiasem mówiąc w koloni jest nic nie warte. Toteż pod żadnym pozorem nie przeocz choćby jednej bryłki.
Idąc dalej zauważysz, że spowija cię dziwne niebieskie światło (przez niektórych zwane oktarynowym) jest to magiczne światło powodowane przez barierę (obrazek z lewej), które ma za zadanie trzymać cię na terenie koloni. Jeśli jednak uprzesz się przekroczyć tę barierę i zignorować ostrzeżenie, to cię porazi i stracisz sporo punktów życia (PŻ), więc miej się na baczności i jeśli widzisz takie światło lepiej zawróć.
Na pomoście (obrazek z prawej) znajduje się twoja pierwsza bryłka rudy. Pomijam już pozostałe przedmioty, które powinieneś zebrać, ponieważ jak już wspominałem zabierasz wszystko co ci wpadnie w rączki.
Wracasz do punktu wyjścia i udajesz się na wprost, tam gdzie oddalił się Diego. Za zakrętem znajduje się brama (obrazek z lewej) na górze jest Orry, możesz z nim pogadać i dowiedzieć się paru ciekawych rzeczy.
Dalej za bramą znajduje się pierwszy twój przeciwnik (obrazek z prawej) chrząszcz. Chociaż przeciwnik to za duże słowo, to mimo wszystko dostarcza ci 10 pkt doświadczenia oraz daje mięso chrząszcza. Nieco paskudne, ale w ciężkich chwilach pomaga przetrwać.
Niestety w dalszym ciągu nie masz żadnej broni, ale nie martw się - chrząszcze nie gryzą, więc jesteś w 100% bezpieczny. Idź dalej.
Natrafisz na wejście do kopalni (obrazek z lewej), a tuż koło niego leży kilof. Naturalnie zbierasz go, następnie wchodzisz do ekwipunku klawiszem Tab. Przeskakujesz na podmenu bronie i trzymając LPM wciskasz strzałkę w górę na kilofie. Gratuluję, właśnie wyekwipowałeś się w nową broń: kilof.
Niestety jest to straszna broń, ale zawsze jakaś. Teraz wracasz do chrząszczy i dokładnie wymierzając zyskujesz 20 pkt doświadczenia. Następnie używasz kombinacji akcji na ciele chrząszcza i otwierasz menu ekwipunku (obrazek z prawej) teraz trzymając LPM wciskasz strzałkę w prawo i przerzucasz mięso z chrząszcza do swojego plecaka. Dzięki temu masz dwie porcje mięsa.