Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Gothic - poradnik do gry

Gothic - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Starożytna magia (4) | Rozdział 3 | Gothic poradnik Gothic

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

46. Kamienie Ogniskujące

Zadanie zleca Saturas. Musisz udać się w cztery zaznaczone na mapie miejsca i odnaleźć kamienie ogniskujące. Poczym przynieś wszystkie Saturasowi.

Zadanie niby proste, ale trzeba będzie się nabiegać i to sporo. Ponadto dobrze by było, gdybyś podniósł sobie siłę, tak powiedzmy 75, byłoby wspaniale. Jeśli nie masz 25 PU to się nie martw, tylko wymień wszystkie PU na siłę i będzie w porzo.

Druga sprawa powinieneś się jak najszybciej udać do Riordiana ma on dla ciebie całkiem miłą paczuszkę z polecenia Saturasa, mowa o 20 przedmiotach. W tym otrzymasz esencję siły i zręczności (+3 do obu statystyk). Znajdziesz człowieka w chacie po prawej stronie od Saturasa.

Naturalnie na mapie z prawej zaznaczone jest położenie pięciu kamieni ogniskujących. W związku, iż już posiadasz kamień z obozu na bagnach(3) pozostaje ci do zdobycia tylko cztery. Dodatkowo przy każdym zadaniu będziesz posiadał pomocnika w postaci jednego przyjaciela (Diego, Gorn, Lester i Milten).

Kolejność wykonywania zadań jest dowolna, ale warto wiedzieć, gdzie można sobie pofolgować, a gdzie trzeba mieć dopracowaną postać. Nie przedłużając od razu powiem, że kamień z kurhanu po prawej od obozu (1) jest najtrudniejszy do zdobycia, ponieważ będziesz musiał zmierzyć się z całą paczką szkieletorów i strażnikiem (ożywieńcem). Natomiast najprościej pójdzie ci zdobycie kamienia ze starożytnego klasztoru (4).

Ja postanowiłem opisać przejście zadania w kolejności od najprostszego do najtrudniejszego, chyba tak będzie najlepiej.

1 - Starożytna magia (4) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Po drodze możesz odwiedzić Stary Obóz i podnieść sobie siłę u Thorusa - Starożytna magia (4) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Po drodze możesz odwiedzić Stary Obóz i podnieść sobie siłę u Thorusa. Idąc dalej uważaj przy lesie, gdzie zastanie cię spora grupa jaszczurów i ścierwojadów (obrazek z lewej). Naturalnie nie jest to żadne wyzwanie dla ciebie, ale pamiętaj, że jest ich wielu.

Po pokonaniu przeciwników nie zapomnij zebrać trofeów. Jesteś teraz na rozdrożu masz do wyboru idąc w lewo spotkasz grupę trzech zębaczy i dalej przejście do Gorna. Natomiast wybierając drogę na wprost dojdziesz do watahy wilków, czyli taki bonus wilczych skór i innych trofeów.

Teraz, jeśli nie masz zbyt dużo siły, lepiej nie ryzykuj i nie walcz samotnie z zębaczami. Łatwo je ominiesz idąc od wilków w lewo i okrążają zębacze kołem.

Naturalnie możesz zapisać grę i spróbować pozbyć się zębaczy, ale to trudne zadanie i może się okazać ponad twoje siły.

2 - Starożytna magia (4) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Idąc dalej skręć w lewo i zaraz w prawo pod górę - Starożytna magia (4) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Idąc dalej skręć w lewo i zaraz w prawo pod górę. Na polanie znajduje się Gorn (obrazek z lewej).

Gorn zagadnie cię, jak tylko się zbliżysz. Gorn przyszedł tutaj ponieważ szuka skarbów pozostawionych przez mnichów, którzy niegdyś zamieszkiwali te tereny. To się doskonale składa, ponieważ będzie ci wspaniałym kamratem.

A więc tak, jeśli chodzi o Gorna to jest to typowy wojownik posiadający ogromną siłę, jak również potężny oręż. Dodatkowo sam sobie świetnie radzi z zębaczami etc. Plus jest to postać kluczowa, a więc posiadająca nieskończoną ilość PŻ.

Na początek Gorn będzie chciał oczyścić tyły. Czyli taktyka na wabia, chowasz się z tyłu za Gorna i bezkonfliktowo zbierasz doświadczenie. Na końcu trasy (obrazek z prawej) znajdziesz skrzynię. W jej wnętrzu znajdziesz między innymi klucz.

3 - Starożytna magia (4) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Niestety szybko strony się odwracają i teraz to ty prowadzisz - Starożytna magia (4) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Niestety szybko strony się odwracają i teraz to ty prowadzisz. Kilka uwag. Gorn ma problemy na zakrętach i podejściach. Dlatego zawsze bierz wszelkie zakręty szerokim łukiem, żeby nie stracić twojego przyjaciela z oczy. Przy wszelkich podejściach musisz koledze pokazać jak ma iść, czyli czekasz w miejscu gdzie się da podejść i krok po kroku przesz do przód.

Zapisz stan gry w miejscu pokazanym na obrazku z lewej. To szczególne miejsce, które jest dość niebezpieczne. Po pierwsze łatwo spaść podczas przechodzenia przez kłodę. Po drugie zaraz za kłodą jest całe stado zębaczy.

Teoretycznie nie masz szans w bezpośredniej walce sam na stado. Dodatkowo nie masz co liczyć na Gorna, ten osiłek ma straszną koordynację ruchową i zazwyczaj spadnie z kłody. Pojawia się spory problem, ale zawsze jest jakieś wyjście.

Przejdź na drugi koniec zaimprowizowanego mostu i zaatakuj zębacze z dystansu. W chwili gdy podejdą bliżej wróć na początek i spokojnie strzelaj do nich z łuku. Jeśli uda się zębaczom pokonać przeszkodę to podprowadź je do Gorna.

Po wszystkim czeka na ciebie zagadka (obrazek z prawej). Ponoć ruiny klasztoru są od wieków zamknięte, a jedyne stworzenia jakie swobodnie penetrują tereny ruin to chrząszcze. A skoro nie tak dawno w skrzyni z kluczem, znalazłeś dwa zwoje z czarem przemiany w chrząszcza, to nic nie stoi na przeszkodzie byś sam stał się chrząszczem i swobodnie przejrzał klasztor.