Strażnicy portalu (3) | Rozdział 5 | Gothic poradnik Gothic
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
58. Serca szamanów
Zadanie zleca Bezimienny. Należy odszukać i odzyskać pięć starożytnych artefaktów należących do szamanów bez serc.
Kolejność wykonywania zadań jest dowolna, więc wedle upodobania możecie wykonywać je jak chcecie.
Ja na początek udałem się do tunelu (obrazek z prawej), ale ty możesz wykonać inne zadanie, chociaż koniec końców i tak będziesz musiał tutaj przyjść.
Na dole trzymasz się lewej strony i likwidujesz kilka świątynnych pełzaczy. Mniej więcej na środku znajdziesz kolejny miecz dwuręczny oraz kilka napojów magicznych.
![]() | ![]() |
Jak to się mówi, podążając przed siebie lewą ręką (czytaj trzymają się lewej strony) dojdziesz do miejsca pokazanego na obrazku z lewej. Tutaj napotkasz orka opiekuna oraz grupę szkieletów. Cóż mogę powiedzieć ten ork to obrzydliwiec i do tego zadaje spore obrażenia, dlatego to on jest twoim celem. Nie pozwól mu wyprowadzać kombosów, bo nie będziesz mógł nic zrobić dopóty dopóki nie skończy.
Dalej pozbywasz się szkieletów i udajesz się do dziwnego pomieszczenia z trzema wnękami (obrazek z prawej). Zwróć uwagę na fioletowy kamień w centralnej części to teleport wyjścia, przez który wychodzą potwory, ale już w niego nie wchodzą. Ot taki punkt nawigacyjny.
W każdej wnęce jest przełącznik, razem trzy sztuki. Dobra wiadomość to ta, że kolejność nie ma tutaj najmniejszego znaczenia. Natomiast zła wiadomość to ta, że każdy przełącznik coś przywołuje.
![]() | ![]() |
Pierwsze dwa przełączniki przyzwą po demonie (obrazek z lewej). Natomiast trzeci przywoła pierwszego szamana bez serca (obrazek z prawej). Tylko błagam was nie każcie pisać mi jego imienia, bo się zaszlachtuje własnym długopisem. Jak babcie kocham, kto mógł wymyślić takie nazwy.
A więc tak, na spokojnie podchodzisz do pierwszego przełącznika i uruchamiasz go. Odwracasz się i wybijasz bestyjkę. Teraz podchodzisz do następnego przełącznika i robisz to samo. Na koniec uruchamiasz ostatni przełącznik i witasz się z szamanem.
Ten szaman jest wyposażony w runę Piorun kulisty (obrażenia 20), ale dodatkowo zostajesz porażony prądem i nie możesz się przez kilka sek. ruszyć. To bardzo niebezpieczne, ponieważ przy takim obrocie sprawy możesz stracić sporo PŻ, zanim w ogóle się zbliżysz do ożywieńca.
![]() | ![]() |
Dlatego zalecam skok w kierunku szamana i wyprowadzenie morderczego kombo. Nagroda jaka na ciebie czeka to 8 tys. PD oraz starożytny miecz i runa. Zabierasz oczywiście przedmioty z ciała potwora.
Teraz udaj się w pobliże kraty. Znajdziesz tutaj tajemniczą kapliczkę (obrazek z prawej) użyj na niej miecza, a przejście otworzy się.
Udaj się z powrotem do głównej komory.
![]() | ![]() |
Teraz trzymając się prawej strony dojdziesz do drzwi z kratą i przyciskiem na kolumnie (obrazek z lewej) uruchamiasz przycisk i wchodzisz do komnaty. Tutaj spotkasz orka opiekuna oraz dwa przełączniki.
Jeden z przełączników otwiera drzwi, który? Przyjrzyj się. Przy jednym leży szkielet (obrazek z prawej) jak sądzisz dlaczego, tylko przy jednym, a przy drugim nie? Odpowiedź jest prosta bo tam gdzie nie ma szkieletu to nikt nie zginął przy przełączaniu przełącznika.