Strażnicy portalu (3) | Rozdział 5 | Gothic poradnik Gothic
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
58. Serca szamanów
Zadanie zleca Bezimienny. Należy odszukać i odzyskać pięć starożytnych artefaktów należących do szamanów bez serc.
Kolejność wykonywania zadań jest dowolna, więc wedle upodobania możecie wykonywać je jak chcecie.
Ja na początek udałem się do tunelu (obrazek z prawej), ale ty możesz wykonać inne zadanie, chociaż koniec końców i tak będziesz musiał tutaj przyjść.
Na dole trzymasz się lewej strony i likwidujesz kilka świątynnych pełzaczy. Mniej więcej na środku znajdziesz kolejny miecz dwuręczny oraz kilka napojów magicznych.
Jak to się mówi, podążając przed siebie lewą ręką (czytaj trzymają się lewej strony) dojdziesz do miejsca pokazanego na obrazku z lewej. Tutaj napotkasz orka opiekuna oraz grupę szkieletów. Cóż mogę powiedzieć ten ork to obrzydliwiec i do tego zadaje spore obrażenia, dlatego to on jest twoim celem. Nie pozwól mu wyprowadzać kombosów, bo nie będziesz mógł nic zrobić dopóty dopóki nie skończy.
Dalej pozbywasz się szkieletów i udajesz się do dziwnego pomieszczenia z trzema wnękami (obrazek z prawej). Zwróć uwagę na fioletowy kamień w centralnej części to teleport wyjścia, przez który wychodzą potwory, ale już w niego nie wchodzą. Ot taki punkt nawigacyjny.
W każdej wnęce jest przełącznik, razem trzy sztuki. Dobra wiadomość to ta, że kolejność nie ma tutaj najmniejszego znaczenia. Natomiast zła wiadomość to ta, że każdy przełącznik coś przywołuje.
Pierwsze dwa przełączniki przyzwą po demonie (obrazek z lewej). Natomiast trzeci przywoła pierwszego szamana bez serca (obrazek z prawej). Tylko błagam was nie każcie pisać mi jego imienia, bo się zaszlachtuje własnym długopisem. Jak babcie kocham, kto mógł wymyślić takie nazwy.
A więc tak, na spokojnie podchodzisz do pierwszego przełącznika i uruchamiasz go. Odwracasz się i wybijasz bestyjkę. Teraz podchodzisz do następnego przełącznika i robisz to samo. Na koniec uruchamiasz ostatni przełącznik i witasz się z szamanem.
Ten szaman jest wyposażony w runę Piorun kulisty (obrażenia 20), ale dodatkowo zostajesz porażony prądem i nie możesz się przez kilka sek. ruszyć. To bardzo niebezpieczne, ponieważ przy takim obrocie sprawy możesz stracić sporo PŻ, zanim w ogóle się zbliżysz do ożywieńca.
Dlatego zalecam skok w kierunku szamana i wyprowadzenie morderczego kombo. Nagroda jaka na ciebie czeka to 8 tys. PD oraz starożytny miecz i runa. Zabierasz oczywiście przedmioty z ciała potwora.
Teraz udaj się w pobliże kraty. Znajdziesz tutaj tajemniczą kapliczkę (obrazek z prawej) użyj na niej miecza, a przejście otworzy się.
Udaj się z powrotem do głównej komory.
Teraz trzymając się prawej strony dojdziesz do drzwi z kratą i przyciskiem na kolumnie (obrazek z lewej) uruchamiasz przycisk i wchodzisz do komnaty. Tutaj spotkasz orka opiekuna oraz dwa przełączniki.
Jeden z przełączników otwiera drzwi, który? Przyjrzyj się. Przy jednym leży szkielet (obrazek z prawej) jak sądzisz dlaczego, tylko przy jednym, a przy drugim nie? Odpowiedź jest prosta bo tam gdzie nie ma szkieletu to nikt nie zginął przy przełączaniu przełącznika.