Gniazdo Pełzaczy (3) | Rozdział 2 | Gothic poradnik Gothic
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
36. Zaginiony klucz do składziku.
Zadanie zleca Ulbert. Należy odnaleźć klucz, odciągnąć Ulberta i zaopiekować się przedmiotami ze składziku.
Rozmawiasz z Ulbertem, a następnie wręczasz napój "bezalkoholowy". Jego język magicznie się rozplątuje, a ty dowiadujesz się, że gdzieś zapodział się klucz do skrzyń. Nawet powie ci, że to Aleph mógł mieć coś z tym wspólnego.
Oczywiście, pamiętasz jeszcze tunel, który miałeś zapamiętać? Wracasz tam i schodzisz na dół. Odnajdujesz Alepha (obrazek z prawej) i rozmawiasz z nim.
Za 10 BR poda ci informacje o położeniu mikstury leczniczej oraz naturalnie będzie wiedział co nieco o kluczu, ale to zależy ... od ilości bryłek, jakie jesteś w stanie zapłacić ... 30 BR w zupełności wystarczy, abyś dostał klucz.
Teraz wracasz do Ulberta i odciągasz go od składzika. Jak tylko się oddali penetrujesz wnętrze skrzyń i znajdujesz 200 BR, kilka zwojów oraz trochę jedzenia.
Udajesz się na dół i rozmawiasz z Janem.
37. Koło zębate.
Zadanie zleca Jan. Musisz znaleźć i przynieść Janowi koło zębate.
Okazuje się, że nie pomoże ci dopóki dopóty nie zdobędziesz koła zębatego. Nie pozostaje nic innego jak rozejrzeć się po kopalni.
Na początek zejdź niżej w okolice dwóch świątynnych strażników obstawiających wejście do tunelu. W tunelu spotkasz 4 pełzacze, możesz je bez problemu ściągnąć na strażników i wyjść z walki bez szwanku. Następnie wkręcasz w pierwszą ścieżkę w prawo i idziesz na górę. Tam znajdziesz na ziemi pierścień (obrazek z lewej), ale uważaj ponieważ dalej jest dziura i jeśli w nią wpadniesz to mogiła.
Teraz wychodzisz i idziesz dalej w dół, aż napotkasz samotnego strażnika broniącego wejścia do tunelu (obrazek z prawej). Mijasz strażnika i wchodzisz w głąb jaskini.
Na dole czekają na ciebie 3 pełzacze. Możesz je wyeliminować na dwa sposoby. Po pierwsze starać się trafić je z łuku z daleka lub po drugie zejść na dół i szybko pobiec kawałek w prawo.
Teraz nie zaatakują cię wszystkie na raz, a więc będziesz miał większe szanse wyjść z tego z mniejszymi obrażeniami. Po wszystkim zabierasz leżące w pobliżu maszyny koło zębate (obrazek z lewej) i wychodzisz po drabinkach na górę.
Wychodzisz, łatwo powiedzieć (obrazek z prawej) trudniej zrobić. Tutaj pojawia się mały błąd twórców, ale można go łatwo pokonać. Otóż drabinki są za krótkie, żeby się wspiąć i iść dalej, dlatego musisz skoczyć, kiedy będziesz na ostatnim stopniu. To dość trudne, ale po kilku próbach powinieneś przeskoczyć.
Teraz wracasz do Jana i wręczasz mu część. Otrzymujesz pozwolenie na otwarcie bramy prowadzącej do gniazda pełzaczy.
Na samym dole znajdziesz Węża (obrazek z lewej) posiada on sporą ilość rudy, którą chętnie wymieni na wszystko co ci jest nie potrzebne. Idziesz dalej korytarzem, gdzie zobaczysz kopaczy w oddali.
Na końcu znajdziesz bramę, a przed nią Ashgana. Porozmawiaj z nim.