Witamy w Koloni (3) | Rozdział 1 | Gothic poradnik Gothic
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Dalej już czeka cię tylko starcie z pojedynczymi młodymi ścierwojadami obrazek z lewej pokazuje położenie pierwszego, natomiast drugi znajduje się niedaleko wyjścia. Taktyka nie ulega zmianie. Za zabicie młodego ścierwojada dostaniesz 40 pkt doś oraz kawałek mięsa.
Teraz możesz już udać się na dół, tą samą drogą, którą się tutaj dostałeś, ale uwaga. Musisz uważać przy schodzeniu, bo łatwo o deda (czytaj śmierć). Otóż nasz bohater po prostu zeskoczy na dolną półkę, ale jeśli źle wymierzysz poleci niżej. W zależności od wysokości lotu dostanie noty w postaci minus PŻ. W przypadku, gdy za lot dostaniesz -150 PŻ, a twoja pula wynosi 100, no to sorry, ale właśnie zaliczyłeś deda.
Na dole kierujesz się w stronę obozu, jednak po drodze natrafisz na wgłębienie (obrazek z prawej). Pod drzewem znajduje się stary miecz, trochę dalej strzały, a przy końcu młody ścierwojad.
Idź dalej, po drodze zabierz orkowe ziele oraz serafin (obrazek z lewej). Po wyjściu z gór napotkasz dwóch myśliwych Rotforda (ale nie tego aktora) oraz Draxa (obrazek z prawej). Porozmawiaj z Draxem i poczęstuj go piwem, podpowie ci jak polować na ścierwojady.
Jest również możliwość nauczenia się od Draxa kilku użytecznych rzeczy na temat polowania, jednak za takie umiejętności Drax życzy sobie zapłatę wysokości 100 lub 50 bryłek rudy. Poza tym będziesz potrzebował punkty umiejętności, które zdobywa się wraz z osiąganym wyższym poziomem wtajemniczenia.
W związku, iż nie posiadasz ani rudy, ani punktów umiejętności, zakończ rozmowę. W tej chwili powinien zagadnąć cię Rotford, pogadaj z nim i dowiedz się czegoś na temat Nowego Obozu.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś tutaj powrócił później. Wszystko czego będziesz potrzebował, aby nauczyć się wszystkich czterech umiejętności oferowanych przez Draxa to 300 bryłek rudy oraz 4 PU (punkty umiejętności).
Teraz odbij w lewo i podążaj wzdłuż drogi. W miejscu pokazanym na obrazku z lewej znajduje się kolejny młody ścierwojad. Idąc dalej dojdziesz do miejsca z obrazka po prawej. W oddali znajdują się strażnicy mostu, możesz zagadnąć ich, ale jest w nich coś lepszego co można wykorzystać przy zdobywaniu doświadczenia.
Jednak zaznaczam ten trik jest bardzo niebezpieczny i może, chociaż nie musi zakończyć się śmiercią. Otóż nieco po prawej znajdują się dwa ścierwojady, dające 60 pkt doś i dwa kawałki mięsa, ale w tej chwili jest ich dwóch i praktycznie trzy uderzenia zabiją cię. Ale, jeśli ściągniesz je w pobliże strażników i zadasz ostatni cios to ty dostaniesz pkt doświadczenia.
W prawdzie w tej chwili nie opłaca się ryzykować dla marnych 60 pkt, to w późniejszych fazach gry, można sporo zarobić na tzw. lurowaniu (przyciąganiu) cieniostworów do strażników. Szczególnie, jeśli będziesz umiał skórować i pozyskiwać rogi albo pazury, czy kły cieniostworów. Plus dodatkowo jeszcze sporo doświadczenia.
Pamiętaj liczy się tylko to kto ostatni zadaje cios, innymi słowy kto zabija potwora ten dostaje PD (punkty doświadczenia).
Po tych rozpustnych zabawach miń most i uważając na jaskinię pełną kretoszczurów, udaj się prosto do strażników bramy (obrazek z lewej). Tutaj kolejna uwaga, bądź rzeczowy i nie odwalaj numerów. Ponieważ zaraz jak tylko się zbliżysz strażnik zapyta się, czego tu szukasz?
Odpowiedz, że przysyła cię Diego i pod żadnym pozorem nie mów, że chcesz przejąć kontrolę nad kolonią. Ci ludzie nie mają zmysłu ironii, a już na pewno poczucia humoru i zaatakują cię z miejsca. Naturalnie jeden cios i gryziesz glebę.
Po wejściu do obozu skręć w lewo i kieruj się wzdłuż drogi, aż dojdziesz do miejsca pokazanego na obrazku z prawej. Na ławeczce siedzi Diego, natomiast przy bramie stoi Thorus.