Starożytna magia (5) | Rozdział 3 | Gothic poradnik Gothic
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Po drugiej stronie podchodzisz do kołowrotu (obrazek z lewej) i czekasz chwilę, jeśli nic się nie stanie naciśnij enter, a powinieneś odzyskać pierwotną postać. Otwierasz bramę i wpuszczasz kolegę.
Kolejne wyzwanie to duża grupa zębaczy (obrazek z prawej) wyzwanie, ponieważ to ty prowadzisz, nie zapominaj. Innymi słowy to ty inicjujesz walkę, stając się głównym celem ataków zębaczy.
Co gorsza jeden strzał z łuku i leci na ciebie 9 zębaczy. Dlatego strzel i wiej ile sił w nogach. Gorn zajmie się resztą. Nie wykluczam tutaj przymusu pokonania jednego, czy dwóch zębaczy.
Po wszystkim udaj się w miejsce, gdzie znajdowały się zębacze.
Masz dwie drogi, jedna prowadzi do jaskini, druga na górę (obrazki). Na początek możesz iść do jaskini. Upewnij się jednak najpierw, czy Gorn jest z tobą, bo będzie gorąco.
Przed tobą pojedynek z jednym z najcięższych przeciwników, czyli cieniostwór (obrazek z lewej). Te bestie posiadają dobrą ochronę, a i atak również mają niezgorszy. Co tu dużo mówić, nie dasz mu rady w pojedynkę.
Dlatego rozpoczynasz walkę i czekasz na pomoc Gorna, razem zaszlachtujecie bestię w mgnieniu oka. W ostateczności, jeśli nie posiadasz odpowiedniej siły to lepiej się wycofaj i pozostaw Gornowi pole do popisu.
Po wszystkim otwierasz drzwi po lewej stronie i znajdujesz dwie skrzynie w środku (obrazek z prawej). Naturalnie sprzątasz wszystko, w jednej z nich znajdziesz kamień ogniskujący.
Wychodzisz z jaskini i idziesz na górę, o ile posiadasz umiejętność akrobatyka. Na smamy wierzchołku (obrazek z lewej) podchodzisz do krawędzi, zapisujesz grę, celujesz mniej więcej w środek drugiej skarpy, przytrzymujesz PPM i dajesz do przodu. Gratuluję właśnie przeleciałeś nad bardzo dużą przepaścią.
Na środku znajdziesz skrzynię (obrazek z prawej) zabierasz zawartości i wracasz z powrotem.
Na wszelki wypadek przed każdym skokiem zapisz grę, a gdybyś nie mógł normalnie przeskoczyć to spróbuj z rozbiegu.
Teraz wychodzisz na środek placu i rozmawiasz z Gornem. Pojawi się młody troll i to Gorn przyciągnie jego uwagę. W dwójkę rozprawiacie się z potworem i otrzymujesz tysiąc PD.
Porozmawiaj ponownie z Gornem, a zyskasz kompana w podróży. To bardzo ważne, żebyś go teraz nie zgubił.
Idziecie w okolice (5). Dokładniej to pomiędzy drogą ze Starego Obozu do Starej Kopalni, gdzieś tak w połowie odbijasz w prawo, aż dotrzesz do miejsca z obrazka po prawej.
Uwaga zębacze w dużych ilościach, ale dzięki pomocy Gorna wszystko powinno gładko pójść.