Witamy w Koloni (13) | Rozdział 1 | Gothic poradnik Gothic
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
27. Zmiennik Harlok
Zadanie zleca Grahim. Należy zmusić, jego zmiennika do przyjścia do pracy.
Udajesz się w okolice, gdzie jest Fortuno. Zaraz obok siedzi sobie Harlok i pali wodną fajkę. Każ mu ruszyć tyłek do roboty, pod groźbą użycia buta. Zero reakcji. Spróbuj łagodniej. Dalej brak reakcji. Pozostaje tylko wyciągnąć broń i przetłumaczyć Harlokowi, że musi pracować.
Po wszystkim upewniasz się jeszcze, że Harlok na pewno pójdzie i możesz wracać do Baala Oruna. Warto zaznaczyć, że jeśli akurat jest rano i przechodzisz koło pracowni alchemicznej, to bardzo prawdopodobne, że natrafisz na Gor Na Kosha (obrazek z prawej).
Z rozmowy dowiesz się, jak pozyskiwać żuwaczki pełzaczy (czytaj wnętrzności pełzaczy) oraz o dużych transportach tego towaru do Cor Kaloma.
![]() | ![]() |
Po powrocie do Baala Oruna, okaże się, że Grahim zniknął, ale co ważniejsze Baal przemówi do ciebie.
28. Ziele dla Cor Kaloma
Zadanie zleca Baal Orun. Musisz odebrać ziele od zbieraczy i przynieś je Cor Kalomowi.
Nawet nie pytaj Baala o miejsce znajdowania się zbieraczy, bo tylko się rozjuszy, że miałeś czelność się do niego odezwać. Są dwie grupy zbieraczy pierwsza prowadzona przez Balora i druga prowadzona przez Virana.
Zaraz przed Baalem, gdybyś szedł w stronę Lestera (obrazek z lewej) zobaczysz przewróconą kolumnę, przejdź przez nią i idź prosto przed siebie, a następnie skręć w lewo znajdziesz Balora (obrazek z prawej).
Porozmawiaj z Balorem. Za drobną opłatą (50 BR) dostaniesz informacje o odbiorcy z Nowego Obozu, który chętnie odkupi od ciebie bagienne ziele. Jedyny problem w tym, że rozwścieczysz w ten sposób wszystkich Guru, więc jeśli zamierzasz tu pozostać to lepiej nie sprzedawaj ziela.
*Cipher w gospodzie na środku jeziora odkupi od ciebie ziele, ale musisz o tym wiedzieć od Balora.
![]() | ![]() |
Aby dostać się do Virana, będziesz potrzebował łuku. Dostać się do niego można na dwa sposoby. Pierwszy bezpieczniejszy to odnalezienie strażnika Gor Na Rana (obrazek z lewej), a następnie udanie się prosto przed siebie. Ale uwaga bo w centralnej części są błotne węże, a na twojej drodze znajdują się trzy krwiopijcy.
Drugi sposób to pójście od Balora w lewo i cały czas prosto, aż do drugiej grupy zbieraczy. Ten sposób jest niebezpieczny jeśli nie znasz drogi, bo w pobliżu krążą błotne węże, które załatwią cię jednym, góra dwoma ciosami.
Viran jest podejrzliwy i nie chce dać ci ziela.
29. Krwiopijcy
Zadanie zleca Viran. Musisz zlikwidować wszystkich krwiopijców w zasięgu wzroku.
Dość proste zadanie. Eliminujesz z dystansu wszystkich krwiopijców i rozmawiasz z Viranem. Da ci 50 sztuk ziela, razem powinieneś już mieć 100. Idziesz teraz do Cor Kaloma i oddajesz mu ziele.
Następnie udajesz się do Baala Oruna i otrzymujesz nagrodę, zwój czaru Sen. Idziesz, więc do Baala Cadara i używasz czaru na jednym z uczniów. W nagrodę zyskujesz ostatni głos na tak oraz możliwość handlu z Baalem. Dodatkowo Baal nauczy cię zwiększać manę.
*Jeśli chcesz dołączyć do sekty:
Idziesz do Cor Kaloma i mówisz mu, że przekonałeś już Baalów (wystarczy czterech) i zostajesz przyjęty w poczet nowicjuszy.