Leże Śniącego (1) | Rozdział 6 | Gothic poradnik Gothic
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Rozdział 6 "Leże Śniącego"
Wyposażony w najlepszą dostępną zbroję oraz oręż i dodatki możesz ruszyć na spotkanie przeznaczenia do wioski orków (obrazek z lewej).
W związku, iż nie użyłeś przy orkach magii, bo uprzednio wszystkich potencjalnych świadków wyeliminowałeś, to Ulu Mulu w dalszym ciągu posiada swoje defensywne właściwości chroniące cię przed atakami orków, ale jeśli chcesz podnieś poziom, to możesz wyrżnąć w pień całą wioskę.
Dalej idziesz do świątyni Śniącego i wracasz do miejsca, gdzie znajdował się Gor Boba (obrazek z prawej).
Tym razem udajesz się prosto i podążasz tym szlakiem do końca drogi. Będziesz musiał stawić czoła apokaliptycznemu strażnikowi. Zauważ, iż w związku, że Uriziel zadaje obrażenia od magii to wcale nie musisz tych bydlaków dobijać.
Dalej powinieneś znaleźć się w pomieszczeniu z zakratowanymi drzwiami oraz jeziorkiem lawy (obrazek z lewej). Niestety będziesz musiał przedostać się na sam środek tego jeziora, gdzie znajdziesz przełącznik (obrazek z prawej).
Zjeżdżasz windą na dół i udajesz się na skraj pomieszczenia, gdzie znajdują się dwa dodatkowe przełączniki. Jeden po lewej i drugi po prawej stronie (obrazek z lewej). Naturalnie przełączasz obydwa.
Znikąd pojawiają się pełzacze świątynne, które bardzo potrzebują twojej opieki. Z Urizielem powinieneś pozbyć się ich w kilku strzałach.
Wracasz tam skąd przyszedłeś. Podchodzisz do przycisku na ścianie (obrazek z prawej) i ściągasz windę na dół. Teraz już nie uruchamiasz przełącznika na windzie, bo zostaniesz na dole - tylko czekasz na windzie.
Na górze udajesz się w nowo otwarte drzwi.
W pierwszym pomieszczeniu znajdziesz na stole Pięść Trolla (100 ATK) oraz kilka eliksirów w rogu (obrazek z lewej).
Dalej wchodzisz do drugiego pomieszczenia i eliminujesz kilka demonów oraz apokaliptycznych strażników. Idziesz cały czas prosto, aż dotrzesz do mostu z obrazka po prawej.
Teraz powinieneś koniecznie zapisać stan gry, ponieważ przed tobą już ostatni szaman bez serca (obrazek z lewej). Ten szaman, zarazem jest najsilniejszym z całej piątki.
Dysponuje on zaklęciem tchnienie śmierci (100 punktów obrażeń), ale na to zaklęcie potrzeba trochę więcej czasu, niż na pozostałe. Wykorzystaj to i jak najszybciej podbiegnij do stwora. Wyprowadź mordercze kombo i po sprawie.
Zabierz z ciała swoją ostatnią runę i udaj się dalej. Na końcu drogi znajdziesz zamknięte przejście z pięcioma tajemniczymi kapliczkami (obrazek z prawej).
Używasz po kolei każdą jedną. Gdzie kolejność jest dowolna, najważniejsze, aby wszystkie zostały aktywowane. Kiedy tego dokonasz przejście się otworzy.
Za bramą czeka już na ciebie Xardas z wieściami. Niestety szybko zaśnie i tyle z nim się na rozmawiasz.