Strażnicy portalu (4) | Rozdział 5 | Gothic poradnik Gothic
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Otworzysz drzwi (obrazek z lewej) opuszczasz pomieszczenie i kierujesz się w nowo otwarte przejście i dalej cały czas przed siebie, aż dojdziesz do drugiego szamana (obrazek z prawej).
Ten szaman posiada runę pirokineza, a więc coś co unieruchamia przeciwnika i zadaje mu obrażenia od ognia, na szczęście nie wielkie, a dodatkowo z pełnym wyposażeniem powinieneś być niemal nie wrażliwy na te ataki. Powinno szybko pójść zlikwidowanie osobnika.
Po wszystkim zabierasz z ciała runę i miecz, a twoja pula doświadczenia wzrasta o 8 tys.
Znów wracasz do głównej komory.
Jednak tym razem zwróć uwagę na schody (obrazek z lewej), o ile to można nazwać schodami. W każdym bądź razie te kolumny są w twoim zasięgu. Wdrapujesz się na drugą od lewej strony i po prostu idziesz do przodu. Jeśli spadniesz to spróbuj skoczyć.
Na górze (obrazek z prawej) znajdziesz dwie drogi, w lewo i prawo. Na początek skręć w prawo i pozbądź się kolejnego orka.
Przy kolumnie znajdziesz kolejny przycisk otwierający drzwi (obrazek z lewej) wciskasz go i idziesz przed siebie.
W pomieszczeniu znajdziesz kolejnego szamana bez serca (obrazek z prawej) ten zajmuje się czarem Grom. Taki ulepszony piorun kulisty. Rozwalasz gościa i zabierasz runę oraz miecz.
Uwaga tutaj czyha na ciebie pułapka i to bardzo nie miła. Widzisz pomieszczenie za orkiem? Nie idź tam, bo krata się zamknie, a ty zostaniesz uwięźony. Najlepiej zabij orka i wychodź stamtąd i tak tam nie masz czego szukać, poza kiepskim mieczem dwuręcznym.
Powinieneś posiadać w tej chwili trzy artefakty szamanów, czyli brakuje ci jeszcze dwóch.
Wracasz do rozdroża i wybierasz drugą drogę, czyli trzymasz się prawej strony.
Dotrzesz do miejsca z obrazka po lewej. Zwróć uwagę, czego pilnuje ork. Jakaś dziura? Ależ skąd to przejście. Pozbywasz się strażnika i idziesz w dół.
Teraz przed tobą ogromne pomieszczenie z wieloma przejściami (obrazek z prawej).
Na początek skręć w prawo do pomieszczenia skąpanego we krwi.