Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dying Light - poradnik do gry

Dying Light - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zwinność (Agility) w Dying Light | Rozwój postaci poradnik Dying Light

Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019

Zwinność (Agility)

Zwinność zwiększa się głównie dzięki przemieszczaniu w oparciu o parkour - Zwinność (Agility) w Dying Light | Rozwój postaci - Dying Light - poradnik do gry
Zwinność zwiększa się głównie dzięki przemieszczaniu w oparciu o parkour

Zwinność to jedna z trzech biegłości dostępnych w grze. Oto główne metody gromadzenia punktów doświadczenia potrzebnych do jej rozwijania:

  • Przemieszczanie się w oparciu o system parkour (skoki, wspinaczka itp.)
  • Pokonywanie przeciwników w oparciu o techniki parkour (kopniaki z rozbiegu, podcinanie, lądowanie na wrogach itp.)
  • Korzystanie z odblokowanych umiejętności z drzewka Zwinności
  • Rozgrywanie pościgów z udziałem zarażonych po zapadnięciu zmroku (punkty są przyznawane tylko jeśli ucieczka zakończyła się sukcesem)

Uwaga! Możesz poprawić tempo zdobywania punktów doświadczenia decydując się na nocne wypady. Po zapadnięciu zmroku będziesz otrzymywał 2x więcej punktów doświadczenia do tej biegłości.

Poniżej znajduje się lista najbardziej przydatnych umiejętności z drzewka Zwinności. Warto zaopatrzyć się w nie gdy tylko stanie się to możliwe (tj. po awansowaniu na wymagany poziom biegłości).

Grapple (Chwyt) - Głównym zastosowaniem dla tej aktywnej zdolności jest skuteczniejsza obrona przed gryzoniami, czyli przed zombiakami rzucającymi się na głównego bohatera z zamiarem jego pogryzienia. Niezależnie od typu przeciwnika możesz wykorzystać jego atak przeciw niemu, wystawiając go na kontrę ze strony bohatera. Polecam poćwiczyć ten ruch na słabszych wrogach, tak by mieć go dobrze opanowanym przez trudniejszymi starciami.

Slide (Wślizg) - Wślizg w swojej podstawowej postaci nie jest jeszcze przełomową aktywną umiejętnością, ale bardzo wyraźnie zyskuje na znaczeniu dzięki opisanemu poniżej ulepszeniu, do którego odblokowania jest on wymagany.

Leg Breaker (Łamacz nóg) - To jedna z najbardziej przydatnych aktywnych umiejętności z drzewka Zwinności, którą uaktywnia się dopiero po rozpoczęciu wykonywania wślizgu. Jej ogromną zaletą jest jej bardzo duża wszechstronność. Możesz z jej pomocą zatrzymywać zarówno zwykłe zombiaki, jak i silniejszych wrogów, m.in. biegających zarażonych i żywych przeciwników. Wróg z połamanymi nogami jest dodatkowo bardzo łatwym celem do wykończenia.

Dropkick (Kopnięcie z wyskoku) - To jedna z wielu umiejętności aktywnych związanych z parkour, które wykorzystywane są do działań ofensywnych. Po wykonaniu skoku możesz wcisnąć klawisz/przycisk ataku żeby uderzyć obiema nogami w przeciwnika/ów znajdujących się bezpośrednio przed bohaterem. W zależności od sytuacji możesz to wykorzystywać do tego żeby zatrzymać chwilowo ich ataki lub w łatwy sposób przewrócić i następnie dobić gdy są osłabieni.

Health Regen (Regeneracja zdrowia) - Wydłużenie paska zdrowia jest bardzo wskazane i to już na wczesnym stadium gry. Dzięki odblokowaniu tej pasywnej umiejętności rzadziej będzie dochodziło do sytuacji znalezienia się na skraju śmierci.

Freerunning Adept (Adept biegu) - Jak najwcześniej odblokuj tę pasywną umiejętność. Usprawnia ona przede wszystkim ruchy bohatera, dzięki czemu akcje parkour (wspinaczka, skoki itp.) przychodzą mu z większą łatwością. Oprócz tego odblokowuje ona dostęp do całej masy nowych zdolności.

Escape (Ucieczka) - Podobnie jak w przypadku Chwytu umiejętność tę możesz wykorzystywać w sytuacjach bliskich kontaktów z zarażonymi zwanymi gryzoniami. Pozwala ona na szybsze oswobodzenie się po tym jak główny bohater zostanie złapany przez zombiaka, zmniejszając w rezultacie ubytek punktów zdrowia w wyniku pogryzienia.

Light Drop (Łagodny upadek) - To niezwykle przydatna pasywna umiejętność jeśli regularnie polegasz na przemieszczaniu się po świecie gry w oparciu o techniki parkour. Zmniejsza ona o połowę ubytek punktów zdrowia wynikający z upadków z dużych wysokości i bardzo często uchroni Cię to przed poważnymi obrażeniami czy śmiercią.

Forward Roll (Przewrotka) - Jest to umiejętność aktywna o podobnym zastosowaniu do opisanej powyżej, a więc mająca na celu zmniejszyć kary za upadki z dużych wysokości. Zasadnicza różnica polega na tym, że jest ona aktywna, tj. tuż przed kontaktem z ziemią musisz wcisnąć klawisz/przycisk kucania żeby wykonać przewrót i uniknąć ewentualnych obrażeń.

Tackle (Szturchnięcie) - Umiejętność ta ma kilka przydatnych zastosowań. Możesz jej przede wszystkim używać wtedy gdy podczas biegu przez obszary okupowane przez zwykłych zarażonych nie chcesz tracić czasu na ich omijanie czy na przeskakiwanie nad nimi. Opcjonalnie możesz też ją wykorzystywać do przewracania silniejszych wrogów, odsłaniając ich na kolejne ataki.

Freerunning Expert (Ekspert biegu) - Podobnie jak w przypadku pasywnej umiejętności Adept biegu możesz usprawnić proces przemieszczania się po okolicy z wykorzystaniem technik parkour. Oprócz tego zagwarantujesz sobie dostęp do zestawu nowych umiejętności z drzewka Zwinności.

Tic Tac (Tik tak) - Dysponowanie tą aktywną umiejętnością zwiększa możliwości głównego bohatera gdy wykonuje on parkour, albowiem może on biegać po ścianach i w rezultacie łatwiej docierać do wyżej położonych półek i krawędzi. Zdolność ta jest aktywna, tak więc musisz zawsze wciskać odpowiednie klawisze żeby poprawnie zadziałała.

Ultimate Runner (Ostateczny biegacz) - Jest to ostatnia pozycja z drzewka Zwinności. Spróbuj powalczyć o jak najszybsze dotarcie do niej, gdyż dzięki jej nabyciu będziesz o wiele sprawniej poruszał się w świecie gry. Może ci to wyraźnie pomóc np. w uciekaniu zombiakom czy zaliczaniu wyzwań biegu.