9 - Eliksir zdrowia (Health Potion) | Poboczne zadania - Stare Miasto poradnik Dying Light
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
9: Eliksir zdrowia (Health Potion)
Sposób odblokowania: Musisz zaliczyć poboczne zadanie "Rusznikarz Rupert" (Mieszkanie Ruperta na mapie).
Poziom trudności: średni
Nagroda: 10000 punktów doświadczenia
Po tym jak wysłuchasz rozmowy z Rupertem wyjdź z budynku. Na mapie Starego Miasta zaznaczone zostały dwie apteki (punkty 5a na mapie) i musisz odwiedzić oba te miejsca w poszukiwaniu insuliny. Najpierw proponuję udać się do północnej apteki. Po dotarciu w pobliżej tej apteki rozpraw się ze wszystkimi okolicznymi zombiakami (uważaj na nowych biegających zarażonych) lub odwróć ich uwagę np. pułapką zamontowaną na jednym aut czy petardami. Do wnętrza apteki najlepiej jest przedostać się z pomocą wytrychów. Nie polecam podnosić bramki na jej tyłach, bo załączy to alarm i szybko pojawią się elitarne zombiaki. Przeszukaj wszystkie pomieszczenia i pojemniki w północnej aptece żeby odkryć, iż nie ma w niej insuliny.
Teraz rozpocznij przemarsz w stronę apteki zlokalizowanej w centralnej części Starego Miasta. W pobliżu tej apteki domyślnie przebywają ludzie Raisa i musisz się bardzo pilnować, bo są oni uzbrojeni w karabiny. Dobrym pomysłem jest zaatakowanie wrogów z jakiegoś dachu czy trudno dostępnej górnej półki, dzięki czemu w okolicy pojawią się biegający zarażeni i "pomogą" w zneutralizowaniu zagrożenia. Postaraj się zabezpieczyć całą okolicę i dopiero wtedy skorzystać z wytrychów w celu otwarcia głównych drzwi. Podobnie jak wcześniej przeszukaj całą aptekę. Po zakończonych fiaskiem poszukiwaniach wysłuchaj rozmowy z Rupertem i wejdź w interakcję z komputerem postawionym na ladzie.
Musisz teraz dotrzeć do mieszkania Ekrema (ojca dziewczynki chorej na cukrzycę) i znajduje się ono na wschód od drugiej z odwiedzonych aptek (punkt 5b na mapie). Przedostanie się do wnętrza tego budynku nie jest oczywistą sprawą - musisz znaleźć się pod oznaczoną przez grę okiennicą i następnie wspiąć się po ścianie żeby do niej dotrzeć. W trakcie eksploracji mieszkania licz się z koniecznością wyeliminowania kilku zarażonych. Odszukaj kuchnię i zabierz notatkę Ekrema (Ekrem's Note), która przyczepiona została do notatki. Wysłuchaj kolejnej rozmowy i opuść to miejsce.
Następne miejsce na liście lokacji nadających się do odwiedzenia to pizzeria zlokalizowana na północ od mieszkania Ekrema (punkt 5c na mapie). Musisz się pilnować, bo przed pizzerią rozstawionych jest wiele potworów i kolejne zombiaki przebywają ponadto w jej wnętrzu. Spróbuj odwrócić uwagę potworów np. samochodem-pułapką i szybko zbadaj pizzerię zanim ponownie zwrócą się przeciw Crane'owi. Musisz odszukać martwego Ekrema i obrócić jego zwłoki, tak by odsłonić insulinę (Insulin). Możesz już powrócić do miejsca rozpoczęcia tego questu (Mieszkanie Ruperta na mapie) i przekazać lek Rupertowi.