6 - Porwanie (The Pit) | Główne zadania - Slumsy | Solucja Dying Light poradnik Dying Light
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
6: Porwanie (The Pit)
Sposób odblokowania: Musisz zaliczyć główne zadanie 5 - Rodzeństwo (Wieża na mapie).
Nagroda: 55000 punktów doświadczenia
Po tym jak rozpocznie się atak ludzi Raisa wyskocz z Wieży i udaj się w stronę odwiedzanej już wcześniej południowej strefy (punkt 1 na mapie). Musisz dotrzeć w to miejsce w czasie krótszym niż 40 sekund, tak więc nie walcz z nikim po drodze i pomagaj sobie akcjami parkour. Po znalezieniu się w zniszczonej bezpiecznej strefie (na całe szczęście nadal nie mogą do niej wkraczać zarażeni) zaatakuj zgromadzonych tu bandytów, polegając na przykład na broni palnej lub miotanej. Nie wykraczaj poza obszar bezpiecznej strefy, zwłaszcza że odgłosy walki mogą zachęcić do przybycia elitarne zombiaki. Uważaj ponadto na płomienie. Po wygranej bitwie udaj się do przyczepy, odnajdując jedynie ciężko rannego Maalika. Zaczekaj na nową rozmowę z Breckenem.
Ruszaj na zachód, w stronę garnizonu (Garnizon na mapie). Wbrew temu co mógłbyś sądzić nie będziesz musiał staczać tu walk z bandytami pilnującymi wejścia, bo w międzyczasie zabarykadowali się w budynku. Nie możesz skorzystać z głównych drzwi, w rezultacie czego obejdź budynek garnizonu od północnej strony. Odszukaj tu czerwoną furgonetkę, wdrap się na jej dach i w pokazanym na powyższym obrazku miejscu przystąp do wspinaczki. Doskakuj do wyższych krawędzi i półek oraz przechodź po wąskich kładkach. Pozwoli ci to docelowo dotrzeć na dach budynku. Tutejszych wrogów dobrze jest atakować z zaskoczenia i dodatkowo spychać ich z dachu. Skieruj się do południowej części dachu i zlokalizuj właz prowadzący do wnętrza budynku.
Wysłuchaj rozmowy z G.R.E. i rozpocznij liniową eksplorację budynku garnizonu. Dotrzyj do windy, rozsuń jej drzwi i doskocz do dużej liny, pozwalając Crane'owi na zjechanie po linie na niższe piętro. Ponownie rozsuń drzwi i ruszaj dalej. Już wkrótce zaczniesz napotykać pierwszych przeciwników. Niektórych z nich uda ci się zaatakować z zaskoczenia, inni z kolei Ciebie zaskoczą. W trakcie walk dobrze jest używać koktajli Mołotowa i broni miotanej, a także polegać na częstych uskokach do tyłu i na boki. Kieruj się ku niższym piętrom budynku.
W dalszej części eksploracji garnizonu dokładnie badaj wszystkie mijane pomieszczenia, bo jednym z nich będzie niewielka zbrojownia. Zabierz ze zbrojowni co najmniej jeden pistolet i karabin oraz maksymalną dostępną ilość amunicji. Musisz dotrzeć do parkingu podziemnego i to od tego miejsca będziesz wpadał na wrogów wyposażonych w broń palną. Polecam używać karabinu do eliminacji bandytów. Celuj w miarę możliwości w ich głowy i samemu staraj się korzystać z zasłon. Obserwuj wskazania mini-mapy żeby nie zostać zaskoczonym i dodatkowo szukaj okazji do oddawania strzałów w wybuchowe beczki oraz w butle w gazem. Przesuwaj się stopniowo do przodu, pamiętając o tym żeby uzupełniać amunicję dzięki ustawianiu się przy zabitych przeciwnikach. Wkrótce dotrzesz do doktora Zere'a i obejrzysz dłuższą scenkę przerywnikową.
Kontrolę nad Crane'em odzyskasz na arenie i zostaniesz dodatkowo pozbawiony wszystkich elementów ekwipunku (bez obaw - odzyskasz je na koniec misji). Musisz przetrwać dwie zasadnicze rundy w Dziurze i pierwszym wyzwaniem będzie wyeliminowanie kilkudziesięciu zwykłych zarażonych. Zacznij od zdobycia kilku sztuk broni białej (np. rurki czy młotka) oraz jak największej liczby noży do rzucania (DYI Throwing Knife). W obu przypadkach lokalizuj je z pomocą zmysłu przetrwania. Większość broni odnajdziesz na dachach kontenerów, aczkolwiek część z nich leży też na ziemi. Warto od razu dokładnie zapoznać się z całą areną, bo spędzisz tu co najmniej kilka minut. Oprócz broni pozbieraj również petardy, które będą ci pomagały w unikaniu starć ze zbyt wieloma potworami na raz.
Na atakowanie zwykłych zarażonych zdecyduj się dopiero po tym gdy na wyposażeniu będziesz miał co najmniej 2-3 egzemplarze broni białej. Staraj się eliminować zombiaki po kolei i wykorzystywać kolce z otoczenia oraz wszystkie dodatkowe umiejętności (np. kopniaki z wyskoku), które do tej pory odblokowałeś. Na arenie co pewien czas będą się niestety pojawiali biegający zarażeni i za każdym razem musisz przerywać standardowe walki żeby się nimi zająć. Polecam ustawiać się na dachach kontenerów lub na wąskich betonowych półkach. Możesz odczekiwać aż zarażeni zaczną się wdrapywać i wtedy zadawać im obrażenia lub (jeśli dysponujesz odpowiednią zdolnością) zeskakiwać na nich w połączeniu z wykonywaniem na nich egzekucji. Podczas staczania tej bitwy staraj się zbytnio nie ryzykować, bo nie dysponujesz żadnymi apteczkami.
Po zabiciu wszystkich zarażonych awansujesz do drugiej rundy, w której do pokonania będzie ogromny mutant - Demolisher (jego pasek energii wyświetlany jest wyjątkowo u góry ekranu). Poświęć trochę czasu na przestudiowanie dwóch unikalnych ataków mutanta. Wykonuje on przede wszystkim szarże i żeby ich unikać musisz dużo biegać lub w odpowiednich momentach uskakiwać na bok. Drugi ze specjalnych ataków Demolishera to rzucanie w Crane'a dużymi kawałkami betonu. Także i w tym przypadku możesz polegać na unikach, choć sprawdzi się też taktyka chowania za przeszkodami.
Do atakowania bossa najlepiej jest używać maczety podrzuconej przez Raisa (przynajmniej do momentu gdy skończy się jej wytrzymałość). Ustawiaj się przed ścianami lub innymi przeszkodami, odczekuj aż Demolisher rozpocznie szarżę i w ostatniej chwili odskakuj na bok. Wykorzystuj następnie to, że boss jest przez kilka sekund oszołomiony w wyniku zderzenia z przeszkodą i atakuj nieosłonięte części jego ciała. Oddalaj się od bossa gdy tylko ten powróci do pełni sił. Inna ciekawa taktyka walki zakłada korzystanie z butli z gazem znajdujących się na arenie. Możesz je podrzucać w pobliże potwora i następnie detonować.
W dalszej części tego pojedynku pojawią się niestety dodatkowe komplikacje, a mianowicie od czasu do czasu na arenie będą pojawiali się biegający zarażeni. Nie ignoruj ich, bo w bardzo wyraźny sposób będą przeszkadzali w atakowaniu bossa. Gdy tylko zauważysz ich obecność oddalaj się maksymalnie od mutanta. Wdrap się za każdym razem na betonową półkę lub na kontener, odczekaj na zarażonych i zaatakuj ich gdy będą się wspinali (próbuj zrzucać ich na kolce na ziemi). Możesz także pomagać sobie nożami do rzucania do spowalniania ich ruchów. Kontynuuj prowadzenie walk do momentu pozbawienia Demolishera całego paska zdrowia i tak jak wcześniej unikaj ryzykownych akcji. Po odniesieniu zwycięstwa podnieś z ziemi apteczkę. Wkrótce obejrzysz ciekawą scenkę przerywnikową z okaleczenia Raisa.
Rozpocznij bieg GDY TYLKO odzyskasz kontrolę nad Crane'em. W trakcie rozgrywania tej sceny nie możesz się zatrzymywać, bo główny bohater niemal bez przerwy będzie znajdował się pod ostrzałem. Staraj się bezbłędnie podążać wskazywaną przez grę trasą, szczególnie pilnując się podczas przebiegania po wąskich metalowych belkach. Obserwuj też pasek energii bohatera i użyj apteczki gdy pozostanie mu 20-30 punktów życia. Pościg zgubisz niedługo po dotarciu do parkingu podziemnego. Uważaj tu jedynie na pojedyncze zombiaki i kieruj się w stronę wyjścia z tej lokacji. Po opuszczeniu bazy Raisa oddal się od niej. Unikaj kontaktu z zarażonymi i odczekaj aż główny bohater straci przytomność. Zaczekaj aż zostaniesz przeniesiony do przystani promowej (Przystań na mapie) i po wysłuchaniu rozmowy z Breckenem wejdź w interakcję z leżącą na stole torbą żeby odzyskać utracony wcześniej ekwipunek.